وی افزود: طبق برنامهریزی انجامشده در شش ماه نخست سال 96 نیز اگر مشکلات مالی پیش نیاید خط 2 قطار شهری مشهد به صورت کامل به بهرهبرداری میرسد.
کیامرز در ارتباط با جزئیات فاز اول این طرح نیز تصریح کرد: فاز نخست به طول 5 کیلومتر از انتهای طبرسی تا چهارراه گاز افتتاح میشود و بنا داریم به ترتیب ایستگاههای بعدی را تا نیمه نخست سال 96 به بهرهبرداری برسانیم.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در زمینهٔ جمعآوری ایستگاهها از سطح نیز اظهار کرد: تمام ایستگاههای قطار شهری مشهد تا پایان امسال از سطح جمعآوری میشود که آخرین ایستگاه میدان سعدی محل خروج دستگاه حفار مکانیزه خواهد بود.
کیامرز ادامه داد: از آخر آذر ماه به ترتیب و با سرعت ایستگاهها از سطح جمعآوری میشود و آخرین ایستگاه میدان سعدی است زیرا دستگاه حفار مکانیزه دوم زمان زیادی برای خروج دارد اما امیدوارم با سرعت این مهم انجام شود.
وی در زمینهٔ خط 3 قطار شهری مشهد نیز گفت: در مورد قرارداد این خط در حال بررسی و مذاکرات با وزارت کشور هستیم و امیدوارم حفار مکانیزه نخست از آبان به میدان فردوسی منتقل و از 22 بهمن به صورت رسمی حفاری خود را آغاز میکند و در مورد خط 4 نیز تا پایان سال مطالعات آن به پایان میرسد.