معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با اعلام لغو مرخصی مدیران و کارکنان ارگان‌های دولتی شاغل در این شهرستان تا اطلاع بعدی گفت:روند اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا با سختگیری بیشتر همچنان در آبادان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۳۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 11 April 2020

سیدزین العابدین موسوی پنجشنبه با بیان اینکه سختگیری بیشتر در ورودی و خروجیهای آبادان در حال انجام است افزود: به افرادی که قصد گردشگری و سیاحت در آبادان را دارند اعلام می شود اجازه ورود به این شهر را ندارند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: همچنین رفت و آمد نیروی کار مطابق بخشنامه ها و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی انجام و تسهیل خواهد شد. 

موسوی در خصوص ادامه فعالیت مشاغل و اصناف آبادان نیز گفت: مشاغل با ریسک بالا مانند مغازه های مستقر در اماکن تجاری و بازارهای سرپوشیده،تالارها،استخرها،سینماها،باشگاههای ورزشی ، پارک ها،موزه ها،اماکن مذهبی،بقاع متبرکه،مساجد و حسینیه ها، رستوران ها،کافه ها،آرایشگاههای زنانه،آموزشگاههای علمی،آموزشگاههای راهنمای و رانندگی،فست فودها و طباخی ها، قهوه خانه ها، پاساژها، اغذیه فروشی ها و نمایشگاه‌ها و مراکز آموزشی تا ٣١ فروردین تعطیل می باشند. 

وی تصریح کرد:حمل و نقل عمومی در سطح شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی و با نظارت سختگیرانه از ٢٣ فروردین در آبادان دایر خواهد بود. 

موسوی با تشریح فعالیت ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان گفت:همه ادارات و سازمانها و موسسه ها اعم از دولتی و خصوصی و عمومی مجاز هستند که کارکنان بیمار،بانوان شاغل که دارای نوزاد شیرخوار هستند را ترخیص کرده و مرخصی آنها را استحقاقی بدون احتساب در نظر بگیرند. 

وی افزود: همچنین ادارات موظف به حضور دو سوم از نیروهای تحت امر خود در محل کار می باشند، این حضور به صورت گردشی و روزانه نیز تغییر خواهد کرد.

فرماندار آبادان  اظهار داشت: بخش های عملیاتی شرکت های فعال و بخش های ستادی نیز در حد ۷۰ درصد در محل کار حضور یابند، همچنین ماموریت مدیران و کارکنان به خارج از شهرستان آبادان تا اطلاع بعدی ممنوع است. 

موسوی در خصوص فعالیت ادارات خدماتی نیز گفت: نیروهای کلیه شرکتها و ادارات متولی خدمات عمومی مانند آبفا، آبفار،گاز، برق، مخابرات،شهرداری، آتش نشانی و اورژانس مکلف هستند بطور کامل در محل کار خود حاضر باشند. 

وی تصریح کرد:مدیران ادارات و سازمانها و موسسات و شرکتها و همه اماکنی که مجاز به فعالیت هستند مکلف اند ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پیوسته محل کار پرسنل خود را ضدعفونی و مواد لازم را برای ضد عفونی در ورودی کار پرسنل تامین نمایند. همچنین رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی بین مراجعان به ادارات برای جلوگیری از ازدحام ضروری می باشد. 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در خصوص فعالیت سایر اصناف بیان داشت:اتاق اصناف مکلف است سایر مشاغل کم ریسک را ضمن الزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی صرفا در طول روز به مدت ٨ ساعت از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ اجازه فعالیت دهد. 

وی گفت:فعالیت کمیته اجرایی ستاد کرونای آبادان بطور کامل و در تمام ساعات شبانه روز به منظور نظارت و کنترل بازار، اصناف، گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و همچنین کنترل ورود و خروج و امور گندزدایی بیش از پیش برقرار است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۲۰۰ کشور جهان سرایت کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار