کد خبر: ۸۳۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 11 April 2020

 در خبرها از قول محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر آمده بود که این شهرستان در پیک مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان خوشبختانه بیماری نداشته  است.همچنین تعداد فوت ناشی از ویروس نسبت به مبتلایان در شهرستان، از کل شهرهای استان کمتر بوده است. 

 دستیابی به این موفقیت را باید از نتایج تلاش های شبانه روزی و  جهادگونه ستاد مقابله با ویروس  کرونا شهرستان و مدیریت فرماندار سختکوش و  رییس  شبکه بهداشت ودرمان آن قلمداد کرد. 

کنترل زنجیره مبتلایان به ویروس کرونا و تحت مراقبت قرار گرفتن اطرافیان بیمار و کسانی که با وی در ارتباط بوده‌اند و اتخاذ تدابیر تشدید در خصوص کنترل افراد پس از خروج از دوره قرنطینه تا زمانی که کادر پزشکی و درمانی تجویز کنند از جمله تمهیدات در  ستاد مقابله با شیوع این ویروس در شهرستان ماهشهر است.

در این  میان نباید از برنامه ریزی ها ؛ تلاش ها و مجاهدت های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر با مدیریت دکتر محمد شنبدی به سادگی عبور کرد.

 با شروع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا قرارگاه مرکزی ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری شهرستان تشکیل و دستورات و مصوبات قرارگاه بر این شد که مرکز بهداشت بندرماهشهر کار غربالگری را شروع کند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر در اجرای طرح ملی غربال گری نیز توانسته است از سایر شهرستان های استان خوزستان پیشگام  باشد. در مرحله اول ۱۰۲ درصد از شهروندان شهرستان ماهشهر مورد غربال گری قرار بگیرند که نقش بسزایی در کنترل و مدیریت کروناویروس در این شهرستان داشته است.

با توجه به اینکه در مجموعه صنعتی بندرماهشهر ۵۰ هزار نفر مشغول به کار هستند، این تعداد باید به‌صورت مستمر غربالگری شده  اند که اقدام قابل تقدیری است . 

شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر همچنین در حال تلاش برای نهادینه کردن رعایت فاصله اجتماعی در بین مردم می باشد و در این زمینه   بازارها و ورودی شهرستان به کمک مسئولین و نیروهای انتظامی، نظامی و بسیج در حال کنترل بوده و با توجه به دستورات استاندار این کنترل‌ها تجدید شده است.

کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگی این بیماری نیز به سرپرستی دبیر قرارگاه مرکزی ستاد مقابله با کرونا و سخنگوی آن، مدیر شبکه بهداشت و درمان و روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فرمانداری بندر امام تشکیل شده است.

مجموع این اقدامات به علاوه نظارت و مدیریت فرماندار شهرستان ماهشهر و تلاش های کادر درمان شبکه بهداشت و درمان به مدیریت دکتر محمد شنبدی و  علیرغم اینکه  ورودی شهرستان ماهشهر جزو پرترددترین ورودی های استان و کشور است شاهد نرخ  آمار مرگ و میر پایین ناشی از بیماری کوئید 19 هستیم  که ادامه این روند در این شهرستان می تواند باعث شکستن  زنجیره انتقال این ویروس منحوس و خاموشی این بیماری در شهرستان و استان شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار