فاز نخست تقاطع امام خمینی (ره) در ورودی شهر کرمانشاه با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.
کد خبر: ۸۳۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 09 April 2020

افتتاح فاز اول تقاطع امام خمینی (ره) کرمانشاه

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ظهر امروز مصادف با نیمه شعبان فاز اول تقاطع امام خمینی (ره) با حضور استاندار و شهردار کرمانشاه، اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری افتتاح شد. افتتاح پروژه غرب به شرق و شرق به غرب با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد تومان انجام شده است.

سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه در حاشیه افتتاح فاز اول تقاطع امام خمینی (ره) ضمن اشاره به جایگذاری قطعات روگذر سایر مسیر‌های پروژه تقاطع امام خمینی (ره) اظهار داشت: علی‌رغم تمامی مشکلات مالی در کشور روند اجرایی این پروژه از ۱۴ ماه پیش در حد حصارکشی بوده و پس از اتمام عملیات اجرایی تقاطع امام حسین (ع) تمامی امکانات به پروژه امام خمینی (ره) منتقل شد. زیر گذر پروژه شمال به جنوب و جنوب به شمال تقاطع امام خمینی (ره) خاک برداری شده و پس از آن جدول کاری و آسفالت آن انجام خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: تمامی ستون‌های جهت گیری شرق به جنوب به جز دو مورد جایگذاری شده و سایر اجزا به صورت قطعه قطعه بوده که کارگذاری آن‌ها نیز با سرعت بالایی انجام خواهد شد. مسیر‌های خیابان با اتصال قطعه‌ها تکمیل شده و جهت شرق به جنوب و غرب به شمال ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 افتتاح فاز اول تقاطع امام خمینی (ره) کرمانشاه

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه تقاطع کرمانشاه ورودی، پیشانی و هویت شهر است افزود: فضای سبز، نورپردازی، جهت‌های سمت چپ، راست و راستگردان پس از پایان پروژه همچون تقاطع غیر هم سطح امام حسین (ع) انجام می‌شود. لازم به ذکر است که دو تقاطع امام خمینی (ره) و امام حسین (ع) در یک مسیر بوده که امیدواریم از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

طلوعی با بیان اینکه پس از پیشرفت بالای تقاطع امام خمینی (ره) پروژه میدان سپاه با توان بیشتری دنبال می‌شود خاطر نشان کرد: این پروژه در مدتی کوتاه با سرعت بالایی کار شده به طوری که در شرایط نامساعد جوی نیز پروژه در دست کار بوده است. در خصوص پروژه میدان آزادی به دلیل وجود قطار شهری اقدامات بسیاری در زیر زمین انجام و درصورت تامین مالی، عملیات اجرایی پروژه با سرعت بالایی هدایت می‌شود.

محسن ارجمندی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در حاشیه این افتتاح بیان کرد: تقاطع غیر همسطح امام خمینی (ره) به صورت یک تقاطع ۳ سطحی طراحی شده که مسیر شمال به جنوب و بالعکس به صورت زیرگذر طراحی شده است.

افتتاح فاز اول تقاطع امام خمینی (ره) کرمانشاه

ارجمندی در ادامه گفت: مسیر شرق به غرب (بیستون به کرمانشاه) به صورت هم سطح بوده که امروز در نیمه شعبان افتتاح شد. گردش به چپ‌های تقاطع به صورت دو رمپ شبدری و دو رمپ جهتی در حالت روگذر نیز طراحی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه ابراز داشت: سایر قسمت‌های پروژه تقاطع امام خمینی (ره) در حال انجام بوده و پیش بینی می‌شود کل پروژه تا پایان شهریور ماه به پایان برسد. افتتاح فاز نخست به دلیل آزادسازی ترافیک و همچنین ایجاد فضای مناسب برای کار روی سایر قسمت‌های پروژه می‌باشد.

بهمن سوری، شهردار منطقه ۵ کرمانشاه ضمن اشاره به زحمات پرسنل شهرداری و حمایت مسئولین ارشد استانی اظهار داشت: ترافیک میدان امام خمینی (ره) معضل بزرگی در ایجاد ترافیک و اتلاف وقت و انرژی شهروندان کرمانشاهی داشته که با افتتاح فاز نخست در روز نیمه شعبان مقداری از بار ترافیکی آن کاسته خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ کرمانشاه با بیان اینکه فاز‌های بعدی این پروژه در مدت زمان مقرر تا پایان سال افتتاح خواهد شد گفت: از مردم خواهشمندیم در اجرای پروژه‌های عمرانی با ما همکاری داشته تا نیاز‌های شهر از جمله سیما و منظر، خدمات شهری و عمرانی به موقع مرتفع شود. عذرخواهی ما از مردم در خصوص مشکلات ترافیکی به وجود آمده تاکنون بوده که امیدواریم در سال جهش تولید جهشی عظیم در اجرای پروژه‌های عمرانی داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار