در حالیکه این روزها بیکاری قشر تحصیلکرده استان به چالشی جدی برای مسئولین ارشد استان وخانواده ها مبدل شده است ،مصوبه شورای شهر مهران مبنی بر صدور مجوز جذب کارشناس حقوقی آن هم فردی خارج از استان و از بستگان نزدیک شهردار این شهر  اوج بی تدبیری ودهن کجی به شرایط شهر واستان ومهمتر از همه قوانین محکم ممنوعیت جذب واستخدام باتوجه به شرایط مالی حاکم بر شهرداری ها قلمداد می شود .
کد خبر: ۸۳۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ 08 April 2020

تابناک ایلام ::مهران شهر کوچک اما پر سرو صدای استان ایلام که این روزها به واسطه اربعین وبازارچه مرزی اش شهرتی جهانی یافته است .شهری که پس  از اربعین، بواسطه جنجالهای متعددش بر سر انتصاب شهرداران ،اختلاف شهردار با شورا ومصوبه های عجیب وغریب شورای شهرش، در دو سه سال گذشته یکی از خبرساز ترین شهرهای استان بوده است.

مصوبه هایی که هربار به واسطه دفاع از حقوق شهروندان  دادِ دلسوزان این شهر ورسانه ها را درآورده و گاها نیز بواسطه عدم تحمل حقایق ،عدم تمرین دمکراسی وپایین بودن سعه صدر تیم مدیریت شهری ،به جای توضیح ،تبیین وتشریح رفتارها ومصوبات مورد نقد واقناع نمایندگان افکار عمومی ،راهشان را به دادگاه ها کج کرده ومنتقدین را به پای میز محاکمه کشانیده اند .

بدنبال اجماع نیم بند اعضای شورای شهر بر سر انتخاب شهرداری غیر بومی بعنوان  محصول مجادلات ونزاع های درون گروهی آنان ،ماههاست حاشیه ای از شورا وشهرداری این شهر به بیرون درز نکرده و رسانه ها وفضای مجازی هم با درک شرایط اقتصادی کشور واستان ،زیاد به موضوع خروجی ها وعملکرد این تیم ورود نکرده اند .

اما امروز بحران بزرگی به نام کرونا همه چیز استان وکشور را تحت شعاع قرار داده است ،تمرکزرسانه ها ،فضای مجازی ودستگاههای نظارتی بر اطلاع رسانی ،پیشگیری و شیوه برون رفت از این بحران بی سابقه معطوف شده است .

اما دراین بین هستند کسانی که بلبشو ناشی از این بحران را فرصتی برای پیشبرد اهداف خود قلمداد می کنند،درست همانند مصوبه ای که این روزها  بی توجه به فشار مضاعفی که بحران کرونا بر اقتصاد استان وشهرستان مرزی مهران وارد آورده ،به امضای سه تن از اعضای شورای شهر رسیده است.

در حالیکه این روزها بیکاری قشر تحصیلکرده استان به چالشی جدی برای مسئولین ارشد استان وخانواده ها مبدل شده است ،مصوبه شورای شهر مهران مبنی بر صدور مجوز جذب کارشناس حقوقی آن هم فردی خارج از استان و از بستگان نزدیک شهردار این شهر ،اوج بی تدبیری ودهن کجی به شرایط شهر واستان ومهمتر از همه قوانین محکم ممنوعیت جذب واستخدام باتوجه به شرایط مالی حاکم بر شهرداری ها قلمداد می شود .

هم شورای شهر وهم شهرداری بر این موضوع واقفند که شهرداری شهرهای کوچکی همچون مهران با چالش منابع مالی مواجهه اند ،به نحوی که در بسیاری از این شهرها گاها پرداخت حق الزحمه کارگران خدماتی تا ماهها به تعویق می افتد ،حال این سوال مطرح است که با وجود چنین شرایطی، ورود سه نفر از اعضای شورای شهر به مقوله استخدام وتحمیل بار اضافی بر شهرداری چه توجیهی دارد و این  حجم دل سوزاندن سه عضو شورای شهر برای آقای شهردار! چه معنایی می تواند داشته باشد ؟!

طبق قانون، اعضای شورای شهر بعنوان نمایندگان مردم پس از انتخاب شهردار ،باید بر تمامی زوایای رفتاری وی نظارت داشته باشند ودرصورت عدول شهردار از چارچوب های قانونی وی را به مسلخ استیضاح بکشانند،حال اینجا شورای شهر با پشت پا زدن به قوانین مصرح ،خصوصا ماده 15 آیین نامه وظایف و اختیارات شوراها ،خود را به آب واتش می زنند تا زمینه را برای جذب پسرعموی شهردار آن هم از استان دیگر ! با منابع شهروندان مهرانی فراهم آورند !

صرفنظر از محدودیت های قانونی برای استخدام در شهرداری ،این رفتار شورای شهر و اقدام شهردار در جذب یکی از نزدیکانش آن هم با وجود صدهها ویلکه هزاران نیروی جوان تحصیلکرده  آماده بکار در شهرستان مهران ،مصداق روشن  دهن کجی به قانون وسوء استفاده از اعتماد شهروندان مهرانی تلقی می شود . انتظار می رود دستگاههای نظارتی با ورود به موقع به این موضوع از بروز چنین رفتارهایی در شورای شهر وشهرداری به عنوان دلایل شکل گیری بی اعتمادی به سیستم ممانعت به عمل آورند.

  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار