کد خبر: ۸۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 26 August 2015

مقامات عالی نظام باید در این مساله ورود کنند و بگذارند نمایندگان واقعی مردم در انتخابات شرکت کنند که اگر این اتفاق بیفتد بر نشاط جامعه و مشروعیت نظام افزوده خواهد شد.

به گزارش تابناک گیلان، در این جلسه علیرضا سحرخیز ، رییس حزب ندای ایرانیان شعبه گیلان ، بدوا به روند شکل گیری این حزب در استان اشاره نمود و به معرفی کمیته ها و شاخه های این حزب پرداخت. وی در ادامه با اشاره به خط مشی اصلاح طلبانه این حزب، بر ساختار تشکیلاتی متکی بر تخصص و جوان گرایی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به هجمه های وارده از هر دوجناح بر حزب ندا، این حزب را فرصتی برای همه دانستند و سران این حزب را افرادی امتحان پس داده که به دور از نام و نان به دنبال حل مسائل کشور هستند خواندند.

رمضانپور سپس به موضوع انتخابات مجلس پرداخت و افزود: شورای نگهبان در این امر از جایگاه ویژه ای برخوردار است. بر اساس قانون ۴ مرجع برای تایید صلاحیت افراد تعیین شده است اما نظارت استصوابی دلیل بر این نیست که اگر ۴ مرجع نظر مثبت در مورد فردی دادند، ۵ نفر در شهرستان یا مرکز استان بنشینند و بگویند که این صلاحیت مورد تایید هست یا نیست. این موضوع در استان ما هم مشخص است که این افراد واقعا بیطرف نیستند و اینطور نیست که صلاحیت افراد بین این ۵ نفر رای گیری شود و اگر ۳ نفر نظر منفی داشتند آن فرد رد صلاحیت شود. این ظلم به ملت است، ظلم به کشور است که نمایندگان واقعی مردم و آنها که می توانند بر اساس عقلانیت به مردم خدمت کنند پشت در مجلس بمانند.

وی در ادامه تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم مقامات عالی نظام باید در این مساله ورود کنند و بگذارند نمایندگان واقعی مردم در انتخابات شرکت کنند که اگر این اتفاق بیفتد بر نشاط جامعه و مشروعیت نظام افزوده خواهد شد و موجب اقتدار بیشتر نظام می شود چرا که مشارکت حداکثری را در پی خواهد داشت. مشارکت حداکثری با جذب اعتماد مردم حاصل می شود و اعتماد مردم از یک سو با فعالیت احزاب و تشکل ها و از سوی دیگر با عملکرد کارگزاران نظارتی و اجرایی به دست می آید.

نماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده خوف این را دارم که برخی فرمانداران که بر اساس برخی ملاحظات انتخاب شده اند شهامت لازم را در مقابل تمامیت خواهی برخی تشکل ها نداشته باشند و هیات اجرایی جاده صاف کن هیات نظارتی با غرض شود که اگر هیات نظارت بی غرضی داشته باشیم جای هیچگونه نگرانی نیست. وی از جایگاه ویژه احزاب در این موضوع سخن گفت و از آنها خواست اگر کاندیداهای احزاب رد صلاحیت شدند از مقامات علت را جویا شوید تا ما در مقابل آینه نقایصمان را برطرف کنیم.

دکتر رمضانپور در بخش پایانی سخنان خود در مورد توافق هسته ای و شکستن قهر جهانی سخن به میان آورد و گفت ما در شرایطی نیستیم که دور خودمان دیوار بکشیم. نظام و دولت آقای روحانی کار بزرگی انجام داده است چرا که ما و قدرت های جهان متقابلا به تبادل تکنولوژی، سرمایه گذاری و تخصص نیازمندیم امید می رود دولت آقای روحانی فضای سیاسی داخل کشور را نیز بیش از پیش باز کند.

وی در پایان برای حزب ندا آرزوی موفقیت داشت و خاطرنشان کردحزب ندا با تکیه بر جوانان می تواند در کشور قوی و موثر عمل کند و تا همینجا نیز قدرتمند و منسجم آغاز کرده است. یقین دارم جوانان پرشور این حزب که کارگزان اصلی آن نیز هستند جز تفکر اصلاح طلبی تفکر دیگری ندارند و نخواهند داشت و اعضای جوان این حزب را به دیدار با فیاض زاهد و سید احمد حسینی دعوت کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار