کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره تشخیص آلرژی فصلی از کرونا پاسخ داد.
کد خبر: ۸۳۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 31 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: حمید بختیاری کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: وقتی فردی با علائم عطسه، سرفه و تب مراجعه می‌کند، طول مدت علائم، سابقه قبلی بیمار (بویژه علائم آلرژی) و انجام معاینات فیزیکی (در مورد قرمزی و التهاب) تا حد زیادی در تشخیص فرد کرونایی و کسی که دچار آلرژی فصلی شده موثر است.

او ادامه داد: شخصی که دچار آلرژی است کمتر تب و سرفه‌های شدید خلطی دارد ضمن اینکه فرد سابقه‌ای هم در این زمینه دارد و ناگهانی نیست.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به یکی دیگر از نکات قابل تشخیص و تفاوت بین کرونا و آلرژی فصلی، اضافه کرد: خستگی و ضعف عمومی از مشخصات مهم تشخیص کرونا است در حالی که در آلرژی، فرد چنین مشخصه‌ای ندارد و کاملا سالم، سرحال، چابک و قبراق است.

حمید بختیاری با تاکید بر اینکه سوابق علائم و زمان شروع علائم بیماری در تشخیص بیماری کرونا و آلرژی موثر است، گفت: کرونا یک سیر پیش رونده دارد و فرد دچار سرفه‌های خشک، ضعف عضلانی و تنگی نفس می‌شود در حالی که آبریزش بینی، ریزش اشک و خارش گلو از جمله ویژگی‌ها در آلرژی فصلی است و چنین مواردی در کرونا شایع نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار