سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تشریح 4 گروه از مبتلایان به کرونا ، به افراد خائن مبتلا به این بیماری هم اشاره کرد.
کد خبر: ۸۳۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 31 March 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ، با اشاره به اینکه ویروس کرونا در چهار حالت افراد را درگیر می کند، افزود: ۳۰ درصد از بیماران، علائمی ندارند و بعد از یک هفته با پاسخ ایمنی ایجاد شده در بدنشان بدون هیچ درمانی بهبود می یابد.
دکتر یزدان پناه گفت: این افراد ناقلان سالم هستند و می‌توانند تا 2 هفته بدون هیچگونه علائم این بیماری را به دیگران انتقال دهند و جز پرخطرترین گروه های ناقل محسوب می شوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: حدود ۵۵ درصد از بیماران نیز علائم خفیفی دارند و پس از یک هفته علائم بروز و یا اصلاً علائم اختصاصی نداشته باشند و پاسخ ایمنی بدن آنها منجر به بهبودی شود، ولی این گروه تا ۳ هفته می تواند ناقل باشند.
وی عنوان کرد: همچنین ۱۰ درصد بیماران، علائمی شدید داشته، بعد از یک هفته علائم خفیف شده و با قرنطینه و درمان دارویی در منزل بهبود می یابند ولی تا ۴ هفته ناقل محسوب می شود.
دکتر یزدانپناه خاطرنشان کرد: ۵ درصد دیگر بیماران دارای علائم بسیار شدیدی هستند که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های معین بستری شده و احتمال مرگ و میر در آنها افزایش می یابد ولی در صورت بهبود احتمال بازگشت مجدد بیماری کاهش می یابد.
وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابراز داشت: در تمام کشورهای جهان فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی باید رعایت شود ولی این فاصله گذاری به مفهوم قطع ارتباط نیست، این فاصله گذاری به معنی محدودیت در ارتباطات افراد تا پایان بیماری است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است همه افراد فاصله 1 و نیم متری خود را با دیگران حفظ کنند، از حضور در اجتماعات پرهیز نمایند، ترددهای خود را محدود کرده و به جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.
دکتر یزدانپناه با اشاره به فرارسیدن تعطیلات 12 و 13 فروردین ماه ابراز داشت: طی این دو روز امکان دارد که برخی از افراد از منازل خود خارج و به طبیعت یا سایر مکان ها رجوع کنند، ما عاجزانه از مردم خواهش می کنیم حداقل تا ۲۰ فروردین خود قرنطینگی کرده، از حضور در طبیعت و سایر مکان ها و اجتماعات خودداری نمایند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کرونا بیماری هولناکی است ولی متاسفانه برخی از افراد آن را جدی نگرفته و علاوه بر آسیب به خانواده خود، به سایر افراد نیز آسیب های جدی را وارد می کنند.
وی یادآور شد: خانواده افراد بیمار، افرادی که با بیمار در ارتباط بوده اند، کسانی که در سامانه غربالگری شرکت کرده و به آنها اخطار داده شده و کسانی که دارای علائم بالینی هستند باید به پزشک مراجعه کرده و تحت نمونه برداری قرار گیرند.
دکتر یزدان پناه خاطر نشان کرد: برخی از افراد مشکوک به بیماری هستند اما نه به پزشک مراجعه کرده و آزمایش می دهند، اینها می تواند فاجعه آفرین باشند و به خود و دیگران خیانت کنند بنابراین لازم است در صورت داشتن هرگونه علائم به پزشک مراجعه نمایید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار