سامانه پایش و حمایت از بیماران، خانواده‌ها و افراد مشکوک به ویروس کرونا از روز یکشنبه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعال شد.
کد خبر: ۸۳۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 29 March 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، این سامانه به منظور شناسایی وضعیت معیشتی و دارویی بیماران مشکوک و خانواده های آنان راه اندازی شده است.

این سامانه به نشانی اینترنتی http://Hemayat.mazums.ac.ir تنها برای پزشکان خانواده جهت ثبت شرایط بیماران کرونایی قابل دسترسی است و از این طریق دانشگاه علوم پزشکی با بسیج و مجموعه خدماتی محل زندگی بیمار ارتباط برقرار می کند تا خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه کند.

بیماران و افراد مشکوک به ویروس کرونا با مراجعه به پزشکان خانواده وضعیت معیشتی خود را شرح می دهند و از طریق پزشکان برای دریافت حمایت های دارویی و غذایی معرفی می شوند.

دسترسی به این سامانه برای تمامی پزشکان خانواده استان اعم از شهری و روستایی امکان پذیر است و بیماران مشکوک می توانند از طریق پزشکان خود یا مراکز بهداشت روستاها برای دریافت خدمات مورد نیاز ثبت نام کنند و پزشکان خانواده نیز انواع حمایت های معیشتی ، دارویی، روانی و تشخیصی را برای آنان و خانواده هایشان مشخص می کنند و سپس این حمایت از سوی بسیج در هر محله در اختیار آنان می گیرد و دوباره اقدامات انجام شده در سامانه ثبت می شود تا پزشکان خانواده در جریان قرار گرفته و در صورت ضرورت حمایت ها را ادامه دهند.

طرح پزشک خانواده از سال ۱۳۹۱ در مازندران با همکاری ۶۳۰ پزشک و شرکت های بیمه ای ( تامین اجتماعی- بیمه سلامت) آغاز شد و توانست تمام جمعیت ساکن در شهرها را که از این ۲ پوشش بیمه ای برخوردارند ، زیر پوشش قرار دهد و گام موثری را برای سلامت مردم بردارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر روز یکشنبه ۱۰ فروردین یکهزار و ۳۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار