رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:از اوایل ورود ویروس کرونا به کشور و استان تاکنون اقدامات متعددی را برای پیشگیری و مقابله با این بیماری انجام داده است.
کد خبر: ۸۳۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 27 March 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد کریمیان اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از اوایل ورود ویروس کرونا به کشور و استان تاکنون اقدامات متعددی را برای پیشگیری و مقابله با این بیماری انجام داده است.

وی افزود: بیمارستان شهید مصطفی امام خمینی شهر ایلام برای بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته شده که هم اکنون در این بیمارستان بیماران کرونایی بستری هستند.

وی تصریح کرد: دو آزمایشگاه برای تست از افراد مشکوک به کرونا در استان تجهیز و علاوه بر این مراکز نقاهتگاهی در استان برای ترخیص بیماران در نظرگرفته شده است.

کریمیان تصریح کرد: بر اساس دستور وزارت بهداشت مبنی بر ارائه آمار واقعی مبتلایان به کووید ۱۹، این آمار در استان ایلام بر اساس آزمایشات تشخیص کرونا صحیح و واقعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: خوشبختانه با همدلی تمامی مسئولان استان و ستاد کرونا در استان اقدامات بسیار خوبی در بحث ضدعفونی کردن شهرها، تست در مبادی ورودی استان، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، غربالگری و…صورت گرفته است.

وی گفت: مشکلات توزیع موادضدعفونی، ماسک و… تا حدود زیادی در استان حل شده و واحدهای تولیدی مختلفی برای تامین نیازهای استان هم اکنون فعال شده است.

کریمیان اضافه کرد: بیش از ۶۲ درصد جمیعت استان در طرح غربالگری وزارت بهداشت شرکت کردند و قطعاً با همکاری مردم استان این طرح به طور ۱۰۰ درصد اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای پرسنل بیمارستان‌های ایلام برای مقابله به بیماری کرونا فراهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: همچنان از مردم استان تقاضا داریم همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با این ویروس داشته باشند.

وی افزود: مردم استان از حضور غیرضروری در بیرون از خانه خودداری و مسائل بهداشتی مثل شست و شوی دست‌ها را مثل گذشته رعایت کنند./ع

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار