آخرین آمار کرونایی های فارس 525 نفر می باشند که از این تعداد 16 نفر جان خود را از دست داده اند.هم اکنون ۴۹ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۱ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۶۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.
کد خبر: ۸۳۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 22 March 2020

رتبه کرونایی فارس در کشور

استاندار فارس گفت: با توجه به جمعیت استان فارس و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، خوشبختانه ما در رده ۲۳ به بالای کشور قرار داریم که البته به این معنا نیست که خطری ما را تهدید نمی‌کند و اگر ما در حال حاضر چنین شرایطی داریم فقط به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و ارتباطی شهروندان می‌باشد.

رحیمی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بیش از ۱۴ کارگاه و کارخانه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده راه‌اندازی شده است، گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود که بین داروخانه‌ها و محلات حاشیه‌ای شهرهای استان توزیع می‌شود.

 

با اجاره دهندگان پلاک به شدت برخورد می شود

رئیس پلیس راهور فارس افزود: لازم است تا تمامی افراد بدانند که اجاره دادن پلاک و جابجایی پلاک خودروها برای عبور از مبادی ورودی، جرم بزرگی است و مجازات دارد و ماموران ما در صورت مشاهده خودرو را متوقف کرده و راننده را به مراجع قضائی معرفی می کنند.

 

سرهنگ عباسی افزود: با گزارش سرقت پلاک خودرو، پلاک اعلام شده به سرعت در لیست سیاه قرار می گیرد و توسط دوربین های پلاک خوان قوی جاده ها و ورودی های استان، شناسایی و توقیف می شود.

 

سفرهای ریلی و هوایی به فارس را هم لغو کنید

شورای اسلامی شهر شیراز با صدور پیامی ضمن تقدیر از متولیان برای توقف سفر‌های زمینی به شیراز، خواستار لغو سفر‌های ریلی و هوایی شدند و از شهروندان نیز خواستند به پویش «#درخانه بمانیم» بپیوندند.

 

خطر کمبود تخت آی سی یو در فارس

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اگر وضعیت به این شکل پیش برود، به تدریج کمبود تخت icu در استان رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه کمبود دیگر در زمینه تجهیزات و داروهای مصرفی است،  تصریح کرد: بیش از 10 میلیارد تومان در استان برای خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن و دستگاه‌های تنفسی نیاز است که اتاق بازرگانی اعلام کرده 3 میلیارد تومان آن را تقبل می‌کند. 

ایمانیه با اشاره به کمبود ماسک N95 خاطرنشان کرد: در حال حاضر این ماسک که مورد استفاده کادر درمان است، کمبود داریم که ستاد اجرایی فرمان امام در ارتباط با تولید آن اعلام آمادگی کرده اما برای تامین مواد اولیه نیاز به اعتبار دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار