اما آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت از میزان ابتلایان به این ویروس در دو روز اول هفته جاری نشان از کاهش نزولی شدن آمار ابتلا در استان ایلام دارد ،چرا که ابتلای 2نفر در 24ساعت اول هفته جاری نشان امیدوارکننده ای از تاثیر گذاری پروتکل های بهداشتی وهمراهی خوب مردم استان در مقابله با این ویروس محسوب می شود.
کد خبر: ۸۳۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ 17 March 2020

تابناک ایلام::با وجود اینکه طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی ،سیر ابتلای به ویروس کرونا و مرگ ومیر ناشی از آن در سطح کشور روند صعودی را طی می کند ،اما این روند در استان ایلام متفاوت از سایر نقاط کشور است .

بررسی آمار پراکندگی و میزان ابتلای افراد ساکن استان ایلام به ویروس کرونا در دو سه هفته اخیر،لااقل تا سه روز پیش از روند افزایشی ابتلای به این ویروس همه گیر حکایت داشت ،به گونه ای که در اواخر هفته گذشته با ثبت 18مورد مثبت ظرف 24ساعت ،حتی انتظار می رفت این روند در هفته جاری تصاعدی شود .

اما آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت از میزان ابتلایان به این ویروس در دو روز اول هفته جاری از کاهش و نزولی شدن آمار ابتلا در استان ایلام نشان دارد ،چرا که ابتلای 2نفر در 24ساعت اول هفته جاری سیگنالی امیدوارکننده از تاثیر گذاری پروتکل های بهداشتی وهمراهی خوب مردم استان در مقابله با این ویروس محسوب می شود.

این در حالی است که بنا به گفته محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ،میزان مرگ ومیر مبتلایان به این ویروس در پنج روز متوالی صفر بوده  است ،لذا صفر شدن مرگ ومیر ناشی از این ویروس وکاهش ابتلای به آن در دو روز گذشته امیدواری ها را برای قطع زنجیره ابتلا در استان ما افزایش داده است .

از اینرو می توان گفت که در استان ما ،عملکرد دستگاههای مسئول؛خصوصا ستاد استانی مقابله با این ویروس و تلاش وایثارگری خط شکنان عرصه میدان نبرد با این ویروس یعنی کادر درمانی درست و منطقی بوده وباید قدردان مجاهدت های آنان باشیم ،البته مهمترین راه قدردانی وارج نهادن به تلاش های این عزیزان ،دلگرم نمودن انان از طریق رعایت دستورات ایمنی وتوصیه های بهداشتی و پرهیز از نق زدن های بی مورد است .

اما این نکته مهم را نباید فراموش کرد که ویروس کرونا همواره در کمین ماست ؛کرونا ویروسی با سرعت اپیدمی بالاست ،این ویروس نه بال پرواز دارد ،نه پا دارد که راه برود ،تنها عامل انتقال آن فقط خود انسانها هستند ،به این معنا که انتقال این ویروس از سوی افراد آلوده از طریق لمس اشیاء ،تنفس ،سرفه ،عطسه ودست دادن به افراد سالم منتقل می شود.

اگر مردم در ایام پیش رو بتوانند خود مراقبتی و خود کنترلی ها در حوزه پیشگیری را استمرار بخشیده و رعایت اصول وموازین بهداشتی و عمل به پروتکل های بهداشتی در امورات روزمره را مد نظر قرار دهند ،قطعا استیلای بر این ویروس وقطع زنجیره ابتلا کار سختی نخواهد بود .

آنچه را که مسئولین وستادهای مقابله با ویروس می گویند ،تنها برای حفظ سلامت ماست ،گارد گرفتن در مقابل توصیه ها ،سرپیچی از نذکرات آنان و عمل نکردن به پروتکل های بهداشتی ،یعنی گرفتار شدن در دام ویروسی که می تواند حتی جان خود وعزیزانمان را به خطر اندازد.

بنابراین توصیه اکید به هموطنان ،هم استانی های عزیز این است که در ایام پیش رو ،قید میهمانی ها را زده ،از حضور در اجتماعات ومراسمات خودداری ،از سفر پرهیز کرده با شستن وضدعفونی مرتب دستان والبسه راه انتقال  این ویروس را سد نمایند ،این توصیه همیشگی را نصب العین قرار دهید " در خانه بمانید ،در خانه بمانید ودر خانه بمانید"

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار