وزیر نیرو روز گذشته از بارش‌های قابل ملاحظه در راه و احتمال سیلابی شدن حوضه دز و کرخه در روزهای پایانی سال خبر داد اما مدیرکل هواشناسی خوزستان می‌گوید با مدیریت دقیق سدها تا پایان فروردین‌ماه سیلابی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۳۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 17 March 2020

وزیر نیرو گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در دو، سه هفته پیش رو، بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در نقاط مختلف خواهیم داشت.

اردکانیان از پیش‌بینی افزایش دو برابری خروجی حجم فعلی خروجی سدها در پایین‌دست رودخانه‌های دز و کرخه در صورت تشدید سیلاب‌ها، خبر داد و گفت: این به معنای در معرض سیلاب قرار گرفتن پهنه بیشتری است که در این ارتباط اطلاع‌رسانی لازم انجام شده و با هوشیاری و آمادگی سعی می‌شود در مجموع به گونه‌ای باشد که با خسارت مواجه نشویم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز خوش‌بینانه به این بارش‌ها نگاه می‌کند.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: سامانه بارشی که روز چهارشنبه هفته جاری وارد خوزستان می‌شود نخست از روز چهارشنبه تا اوایل پنجشنبه و سپس در روز شنبه فعال خواهد بود.

وی افزود: در مجموع، بارش‌ها در ارتفاعات خوزستان ۸۰ تا ۱۱۰ میلیمتر و در مرکز ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه حجم بارش این سامانه متوسط است، بیان کرد: در حال حاضر سدهای خوزستان مشکلی برای مدیریت این بارش‌ها ندارند اما باید توجه کرد که تا پایان فروردین‌ماه، هر هفته یک سامانه بارشی وارد استان خوزستان می‌شود.

سبزه‌زاری عنوان کرد: اگر سازمان آب و برق خوزستان در خروجی سدها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد، بارش‌ها مدیریت می‌شوند و مشکل خاصی نداریم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: چهارشنبه هفته آینده یعنی هفته اول فروردین‌ماه و پس از آن در هفته‌های دوم و سوم فروردین‌ماه، سامانه‌های بارشی دیگری وارد خوزستان می‌شوند که هیچکدام از این سامانه‌ها پرقدرت نیستند. حجم بارش‌های این سامانه‌ها متوسط یا کمی قوی‌تر از متوسط پیش‌بینی شده است.

وی گفت: طبق برآورد میزان آبی که تا پایان فروردین‌ماه وارد سدهای خوزستان می‌شود، در صورت مدیریت دقیق و رهاسازی سدها احتمال سیلاب وجود ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سیلاب ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار