بديعي فرد از فعال بودن فرودگاه های استان فارس با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی مستمر خبر داد و شایعات موجود در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی فرودگاه ها را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۳۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 16 March 2020

تابناک فارس به نقل از شیرازه: رضا بديعي فرد مديركل فرودگاه هاي استان فارس  گفت: در راستاي پيشگيري از شيوع بيماري كرونا اقدامات خاصي بر اساس دستورالعمل هاي ابلاغي جهت ضد عفوني و گندزدايي از أماكن تجهيزات ترمينالي ناوگان پروازي تجهيزات هندلينگ و ناوگان تاكسيراني و ازمايش تب سنجي از كليه كاركنان فرودگاه و ارگان هاي مستقر در فرودگاه و تمامي مسافرين خروجي و ورودي در پروازهاي داخلي و خارجي بطور مستمر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: گزارش اقدامات انجام شده به صورت روزانه به کمیته مدیریت بحران شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران و علوم پزشكي استان ارايه مي شود.

بديعي فرد با اعلام اینکه تیم هایی از علوم پزشکی در فرودگاه های سراسر کشور مستقر هستند افزود : در فرودگاه های استان فارس یک تیم از علوم پزشکی و یک تیم از سازمان هلال احمر به صورت شبانه روزی حاضر هستند که وظیفه این تیم ها در درجه اول چکاب مسافران در ورودی و خروجی ترمینال ها و واکنش سریع در مواجه با مورد خاص و مشکوک است.

وي در مورد اقدامات داخلی فرودگاه های استان جهت پیشگیری از شیوع کرونا گفت: از ديگر اقدامات انجام شده در فرودگاه شهیددستغیب شیراز براي مقابله با ويروس كرونا، آموزش تمامي كارگران خدماتي و كاركنان شاغل در ترمينال ها، تهيه و توزيع ماسك، دستكش يكبار مصرف، محلول ضدعفوني كننده و نصب استند ويژه محلول ضدعفوني است.

مديركل فرودگاههاي استان فارس ضمن تکذیب شایعه منتشر شده در مورد تعطیلی فرودگاه شهید دستغیب شیراز گفت: تعطیل نمودن فرودگاه های کشور از اختیار شورای امنیت ملی است و قطع پروازهاي يك فرودگاه با تعطيل نمودن فرودگاه دو موضوع جداگانه است.

وی تصریح کرد:فرودگاه شهید دستغیب شیراز برای اكثر پرواز های عبوري از فضاي كشوربه عنوان فرودگاه احتیاط و اضطراری است و بايد بصورت ٢٤ ساعته در ٣٦٥ روز سال عملياتي باشد.

بدیعی فرد در پایان یادآور شد: خط مشی صنعت هوانوردی کشور همسو با سیاست های کمیته اجرایی مبارزه با کرونا مبنی بر پرهیز از سفر و ماندن در خانه است.

برچسب ها: فرودگاه ، شیراز ، تعطیل ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار