کایت - تعطیلاتی نسبتاً طولانی در انتظار ما است و تقریباً از همین حالا هم شروع شده و این ایام قرنطینه را هم نمی‌توان چندان نادیده گرفت. در چنین شرایطی که مدام خبرهای بد در اطرافمان وجود دارد و حوادث و بلایای طبیعی هم دست از سرمان برنمی‌دارند، تنها چیزی که می‌تواند برای لحظاتی ما را از این حال و هوا دور کند، مسافرت است. در این مقاله از مجله گردشگری کایت قرار است به معرفی بهترین تورهای کویری ایران طبق آمار موجود بپردازیم. کمی درباره هر کدام از آن‌ها توضیح دهیم و ویژگی‌هایشان را بگوییم و درنهایت از شما دعوت کنیم برای بهتر کردن روحیه خودتان در این تورهای کویری ایران شرکت کنید. تور کویر مصر، تور کویر کاراکال، تور طبس و تور ورزنه از جمله تورهای کویری فوق‌العاده‌ای است که به شرح آن خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۸۳۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 14 March 2020

تعطیلاتی نسبتاً طولانی در انتظار ما است و تقریباً از همین حالا هم شروع شده و این ایام قرنطینه را هم نمی‌توان چندان نادیده گرفت. در چنین شرایطی که مدام خبرهای بد در اطرافمان وجود دارد و حوادث و بلایای طبیعی هم دست از سرمان برنمی‌دارند، تنها چیزی که می‌تواند برای لحظاتی ما را از این حال و هوا دور کند، مسافرت است. در این مقاله از مجله گردشگری کایت قرار است به معرفی بهترین تورهای کویری ایران طبق آمار موجود بپردازیم. کمی درباره هر کدام از آن‌ها توضیح دهیم و ویژگی‌هایشان را بگوییم و درنهایت از شما دعوت کنیم برای بهتر کردن روحیه خودتان در این تورهای کویری ایران شرکت کنید. تور کویر مصر، تور کویر کاراکال، تور طبس و تور ورزنه از جمله تورهای کویری فوق‌العاده‌ای است که به شرح آن خواهیم پرداخت.

تور کویر مصر

تور کویر مصر از تورهای داخلی کشور به شمار می‌رود. شاید در نگاه اول آن را با صحرای مصر یا جایی در همان خطه اشتباه بگیرید اما این کویر در اصفهان واقع شده و درست در مرکز دشت کویر قرار دارد. کویر مصر در روستایی با همین نام و در نزدیکی خور و بیابانک واقع شده و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید، به آن سر می‌زنند. دلیل خاص بودن این کویر جدای از زیبایی‌های مثال‌زدنی آن، گذشته و همچنین داستان‌هایی است که به آن نسبت می‌دهند. اگر تماشای درختچه‌های گز و شن‌های روان در کنار آرامش کویر مصر برایتان جذاب است، بهتر است عجله کنید و در تور کویر مصر شرکت کنید. از اماکن دیدنی اطراف کویر مصر می‌توان به قلعه قدیمی بیاضیه اشاره کنیم که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. تور کویر مصر می‌تواند یکی از مهم‌ترین سفرهای زندگی‌تان شود و تجربه خاطره‌انگیزی برایتان به همراه داشته باشد.

معرفی بهترین تورهای کویری ایران با توجه به آمار

تور کویر کاراکال

تور کویر کاراکال هم درست مثل تور کویر مصر، جزو تورهای کویری پرطرفدار در ایران به شمار می‌رود. کویر کاراکال در استان یزد واقع شده و فاصله‌ای تقریباً 18 کیلومتری نسبت به شهر بافق دارد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بعد از شرکت در تور کویر کاراکال انجام دهید، پا برهنه قدم زدن روی شن‌های نرم آن است که سطحی داغ و عمقی خنک دارد. فقط کسی که پیش از این تجربه کویرگردی داشته باشد، می‌تواند دقیقاً حس کند چه اتفاقی خواهد افتاد. بهتر است برای یک بار که شده در زندگی‌تان چنین کاری را تجربه کنید. مطمئناً پشیمان نخواهید شد. علاوه بر این کویر، با شرکت در تور کویر کاراکال می‌توانید از بافت قدیمی و باستانی شهر فهرج، قلعه باقرآباد، قلعه سریزد و دروازه فرافر هم دیدن کنید و لذت ببرید.

معرفی بهترین تورهای کویری ایران با توجه به آمار

تور طبس

تور طبس نسبت به دیگر تورهای کویری ایران که بالاتر گفتیم و در ادامه خواهیم گفت، بیشتر جنبه‌ای تاریخی دارد و اگر به گذشته ایران علاقه‌مند باشید و بخواهید بدانید مهم‌ترین پل ارتباطی میان شهرهای مهم شمال شرق، غرب و شرق کشورمان کجا بوده، باید در این تور شرکت کنید. طبس در قسمت غربی خراسان جنوبی واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران با فضایی بیابانی به شمار می‌رود. دلیل خاص بودن طبس، اعجابی است که دارد. شما انتظار دیدن شهری کاملاً کویری دارید اما می‌بینید وسط آن حتی باغی سرسبز هم وجود دارد و می‌توانید از چشمه‌های آب گرم آن هم استفاده کنید. علاوه بر این موارد، روستای خرو، قلعه اسماعیلیان که در مجله گردشگری کایت به آن به طور مفصل پرداخته‌ایم و چشمه مرتضی علی از جمله اماکنی است که می‌توانید با شرکت در تور طبس از آن‌ها دیدن نمایید و تجربه حیرت‌انگیزی از سفر خود به این خطه از کشور، ثبت نمایید.

معرفی بهترین تورهای کویری ایران با توجه به آمار

تور کویر ورزنه

تور کویر ورزنه را شاید کمتر شنیده باشید اما از جمله تورهای کویری پرطرفدار در ایران به شمار می‌رود که سالانه گردشگران زیادی در آن شرکت می‌کنند. دلایل مختلفی هم دارد. گاه صرفاً عاشق کویر و آرامش آن هستند که انتخابش می‌کنند، گاه عاشق تاریخ هستند و می‌خواهند از شهر ورزنه که قدمتی بسیار طولانی دارد دیدن نمایند. کویر ورزنه در استان اصفهان واقع شده و فاصله آن تا شهر اصفهان تنها 115 کیلومتر است. از جمله زیبایی‌های این کویر می‌توان به تپه‌های شنی آن اشاره کرد که با وزش باد به اشکال مختلفی درمی‌آیند. از اماکن دیدنی‌ای که با شرکت در تور کویر ورزنه از آن دیدن خواهید کرد می‌توان به شهر سفیدپوس ایران، منطقه تفریحی واحه و گاو چاه ورزنه اشاره کرد.

معرفی بهترین تورهای کویری ایران با توجه به آمار

تورهای کویرگردی

تورهای کویر کایت، از جمله تورهای باکیفیت و استانداردی است که خدمات بسیار خوبی ارائه می‌کند و در عین حال، از قیمت منصفانه‌ای هم برخوردار می‌باشد. با شرکت در تورهای کویرگردی این امکان را دارید تا علاوه بر تماشای کویر و عکاسی از شب‌های پرستاره آن، از تفریحات دیگری همچون شترسواری هم بهره ببرد و چه چیزی از این بهتر؟  البته که برای شرکت در تورهای کویرگردی باید علاقه زیادی به کویر داشته باشید یا اگر اولین بارتان است باید ذوق و شوق زیادی برای تجربه اولین کویرگردی­تان داشته باشید تا تجربه دل‌چسبی برایتان رقم بخورد. اکنون کایت شرایط را فراهم کرده و اگر می‌خواهید این تجربه حیرت‌انگیز را در این روزها به دست بیاورید، زودتر اقدام کنید.

 

در این مطلب به معرفی بهترین تورهای کویر ایران با توجه به علاقه مسافران و آمار پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد تورهای کویر داشته باشید، پیشنهاد میکنیم وارد سایت کایت به نشانی www.kite.ir شده و یا برای اطلاع از قیمت تورهای کویر و خرید تورها، با شماره تماس کارشناسان کایت به شماره 02175097700 تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار