نماینده دادگستری خوزستان در ستاد مقابله با کرونا خبر داد:
نماینده رئیس کل دادگستری خوزستان در ستاد کنترل و مقابله با ویروس کرونا در اهواز گفت: پیشنهاد تعطیلی مراکز خرید پرتردد استان خوزستان تا پایان پیک شیوع ویروس کرونا در کشور، به شورای تامین خوزستان داده شده اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.
کد خبر: ۸۲۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 03 March 2020

علی بیرانوند اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، تیم مشترکی از دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی، بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و معاونت غذا و داروی مرکز بهداشت خوزستان تشکیل و بازرسی ها در سطح استان آغاز شد.

وی ادامه داد: در همین راستا قلیان سراها و قهوه خانه های غیرمجاز که اقدام به عرضه قلیان می کردند، تعطیل و قلیان ها امحا شد. همچنین تالارهای مراسم و مراکز سلف سرویس عرضه غذا، تعطیل شد.

بیرانوند گفت: مراکزی که پس از این اقدامات، به صورت غیرمجاز به فعالیت خود ادامه دادند، پلمب و با متصدیان این مراکز برخورد شد.

وی با هشدار به محتکران لوازم بهداشتی مردم اعم از ماسک و ژل ضدعفونی کننده دست و الکل، تصریح کرد: قانون‌گذار برای افرادی که در نظام اقتصادی کشور اختلال می‌کنند مجازات شدیدی را در نظر گرفته و با توجه به لزوم حفظ جان مردم در این شرایط، چنانچه این افراد از نظر دادگاه مشمول مفسد فی‌الارض شوند، تا مجازات اعدام هم برای آنان در نظر گرفته می شود.

نماینده رئیس کل دادگستری خوزستان در ستاد کنترل و مقابله با ویروس کرونا در اهواز گفت: مردم می توانند گزارش‌های خود در خصوص احتکار یا گرانفروشی را از طریق برنامه های گپ، ایتا و سروش به شماره ۰۹۰۲۷۸۸۱۷۲۲ واحد ارتباط مردمی دادگستری استان خوزستان پیامک کنند و یا با سامانه های ادارات ذی ربط از جمله بهداشت، بازرسی و تعزیرات تماس حاصل کنند.

وی با اعلام این که یک انبار احتکار ماسک و الکل در اهواز کشف و مالک آن نیز بازداشت شد، اظهار کرد: از این انبار، ۹ هزار عدد ماسک، ۱۴۰ لیتر الکل و ۶۰۰ بطری اسپری ضدعفونی کشف و ضبط شد.

بیراوند گفت: گشت ویژه نظارت بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی متشکل از بازرسان ادارات ذی ربط، پلیس اماکن و نیروهای بسیج به صورت مرتب از اماکن مورد نظر بازدید و با متخلفان برخورد می کنند.

وی بیان کرد: پیشنهاد تعطیلی مراکز خرید پرتردد استان خوزستان تا پایان پیک شیوع ویروس کرونا در کشور، به شورای تامین خوزستان داده شده اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار