تورم و افزایش بیش از حد قیمت‌ها در تمام بازارهای اقتصادی، مردم را به سمت خرید یا استفاده از کالاهای ارزان‌تر سوق داده است. در بازار مسکن نیز به همین صورت خرید خانه، به‌خصوص در مواردی همچون خرید آپارتمان در جردن به امری غیرقابل‌دسترس تبدیل شده و حتی اجاره‌نشینی نیز به سمت‌وسوی مناطق جنوبی شهر سوق پیدا کرده و اجاره آپارتمان در تجریش نیز برای هرکسی میسر نیست.
کد خبر: ۸۲۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 29 February 2020

تورم و افزایش بیش از حد قیمت‌ها در تمام بازارهای اقتصادی، مردم را به سمت خرید یا استفاده از کالاهای ارزان‌تر سوق داده است. در بازار مسکن نیز به همین صورت خرید خانه، به‌خصوص در مواردی همچون خرید آپارتمان در جردن به امری غیرقابل‌دسترس تبدیل شده و حتی اجاره‌نشینی نیز به سمت‌وسوی مناطق جنوبی شهر سوق پیدا کرده و اجاره آپارتمان در تجریش نیز برای هرکسی میسر نیست.

اما مدتی است که به‌واسطه افزایش قیمت، مالکان نیز افزایش قیمت‌ها را برای مستأجران خود در پیش گرفتند و در نهایت، فشار اقتصادی بر مستأجران که به طور معمول اقشار ضعیف جامعه هستند، وارد می‌شود. ازاین‌رو باید سازوکاری که بتواند این بازار مهم و اساسی را ساماندهی کند دیده شود و سیاست‌گذاران با افزایش توجه به این بازار مهم و اساسی بتوانند این بخش مهم را که به طور مستقیم با وضعیت جامعه و روحیه مردم در ارتباط است را بهبود ببخشند.

راه‌هایی که دولت برای این موارد در نظر گرفته، اعم از افزایش تولید و مالیات می‌تواند کمی این بخش را بهبود بخشد. اما در این شرایط اقتصادی که فشار زیادی در جامعه حکم‌فرماست، اتخاذ تصمیم‌هایی که هزینه‌بر است یا به کاهش تولید منجر می‌شود صحیح نیست. می‌توان گفت یکی از ماندگارترین و کاربردی‌ترین راه‌های ساماندهی این بخش، افزایش آگاهی مردم از قیمت و ارزش واقعی ملک و ممانعت از خرید بیش از ارزش آن ملک است.

 اما چگونه می‌توان به‌سرعت ارزش قیمت ملک را متوجه شد و نسبت به سوداگری در برابر قیمت‌های سوداگرانه جلوگیری کرد. کیلید این مهم را با ایجاد ابزاری با عنوان تخمین قیمت ایجاد کرد تا کاربران بتوانند به راحت‌ترین روش که واردکردن کدپستی ده رقمی است ارزش آن ملک را متوجه شوند.

این ابزار با در نظرگرفتن مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در قیمت‌گذاری یک ملک که هوش‌مصنوعی آنها را از سامانه‌های مختلف برداشت و پردازش می‌کند، تخمینی از قیمت ملک مورد نظر ارائه می‌دهد.

گفتنی است این ابزار از دقت بسیار بالایی برخوردار است و ضریب خطای آن در بین سایت‌های مشابه کشورهای توسعه‌یافته زبانزد شده است. به همین دلیل، این ابزار و بخش اطلاعات مسکن علاوه بر اینکه مالکان و متقاضیان را از ارزش واقعی یک ملک باخبر می‌کند می‌تواند راهنمای خوبی برای سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران بخش برای سیاست‌گذاری در مناطق مختلف باشد.

همچنین کیلید در بخشی با عنوان اطلاعات بازار مسکن تمام مشخصات کاربردی اعم از روند نوسانات قیمت و تعداد معاملات را به‌صورت نمودار در بازه‌های زمانی کاربر و منطقه‌ای که کاربر مشخص می‌کند، ارائه می‌دهد. این بخش‌ها علاوه بر این‌که کاربران و متقاضیان خرید یا اجاره را از خرید هوشمندانه مطمئن می‌کند، سیاست‌گذاران بخش مسکن را برای تصمیم‌های جزئی و هوشمندانه نسبت به افزایش یا کاهش تولید یاری می‌رساند.

از سوی دیگر کیلید در بخشی مجزا با عنوان (KiliDmag) محتوای تخصصی در خصوص بازار مسکن و بخش‌های مرتبط با آن را همچون معماری و شهرسازی، اقتصاد مسکن، فن آوری در مسکن و سبک زندگی را تولید و منتشر می‌کند. ازاین‌رو می‌توان کیلید را منبعی برای دریافت کلیه اطلاعات ملکی دانست و آن را مرجع اطلاعات مسکنی برشمرد.

در نتیجه می‌توان از ابتدا تا انتهای فرآیند خرید یا اجاره ملک را با آگاهی کامل از میزان هزینه و تعداد معاملات، از طریق کیلید انجام داد و بهترین نتیجه را برای این سرمایه‌گذاری مهم داشت. به زبان ساده متقاضی اجاره آپارتمان در ازگل می‌تواند ابتدا از طریق ابزارهای جستجوی کیلید، خانه مورد نظر خود را در منطقه دلخواه پیدا کند و پس از آگاهی از ارزش واقعی آن ملک در بخش اطلاعات بازار مسکن و تخمین قیمت ملک، با آگاهی کامل با مالک و مشاور املاک مورد نظر وارد مذاکره شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار