استاندار خوزستان گفت: در زمینه کرونا، هجوم ملخ ها و سیلاب باید همه مردم و مسولان پای کار باشند تا شاهد مساله ای در استان نباشیم.
کد خبر: ۸۲۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶ 29 February 2020

غلامرضا شریعتی در جلسه مقابله با هجوم ملخ ها به خوزستان که شامگاه ۹ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از فرماندارانی که به مساله هجوم ملخ ها اهمیت نداده اند گلایه دارم و باید در جلسه ای که امشب پیروی این مساله در استان وجود داشت، شرکت می کردند.

وی افزود: عدم حضور فرمانداران و مدیران کل در این جلسه منطقی نیست. در چنین جلساتی مسوولان باید حضور داشته باشند تا مساله حل شود. اکنون شرایط استان به شکلی است که وقت پا به کار بودن همه مسولان در استان است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بحث بارش ها و سیل، کرونا و هجوم ملخ ها و تهدید امنیت غذایی در این زمینه، مسایلی هستند که در استان وجود دارد و با توجه به این شرایط همه مسوولان باید پای کار باشند. این‌ مسایل همه باهم برابر هستند و باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرند.

شریعتی ادامه داد: با هجوم ملخ ها که امنیت غذایی و ماحصل زحمت کشاورزان را مورد تهدید قرار می دهد باید به صورت جدی مبارزه کرد. از این رو مبارزه با این آفت باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید با چنگ و دندان از مزارع و کشت های انجام گرفته دفاع کنیم تا کشاورزان بتوانند با امنیت خاطر نسبت به برداشت محصولات خود اقدام‌ کنند.

استاندار خوزستان گفت: امسال شدت هجوم ملخ ها نسبت به سال قبل بیشتر است اما همه باید دست به دست هم دهند تا شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

شریعتی بیان کرد: در زمینه کرونا، هجوم ملخ ها و سیلاب باید تلاش انجام‌بگیرد تا شاهد مساله ای در استان نباشیم و همه مدیران و فرمانداران و ... باید پای کار باشند.

وی با اشاره به کنترل سیلاب اخیر توسط سدهای استان و مدیریت انجام‌ گرفته در این‌ زمینه خاطرنشان کرد: باید برای فصل بهار بر اساس استانداردها حجم خالی در پشت سدها وجود داشته باشد. برخی از سدها مانند دز و کرخه در روزهای آینده به حجمی می رسند که بیشتر از حجم استاندارد است و باید نسبت به خالی کردن آب پشت این سدها بر اساس دستورالعمل ها اقدام‌ شود.

وی ادامه داد: خروجی آب از سدها ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد و در این زمینه باید به شکلی خروج آب انجام شود تا در پایین دست شاهد مشکلاتی برای مردم و مزارع کشاورزی نباشیم.

شریعتی عنوان‌ کرد: ظرف ۱۰ روز تا ۲ هفته آینده سیل بندهای مناطقی که تقویت نشده اند باید تقویت شود تا بتوانیم‌ حجم خروجی آب از سدها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: استان اکنون درگیر کرونا شده است و با اقدامات خوبی که تا کنون انجام‌شده خوشبختانه به صورت محدود شاهد این بیماری بوده ایم و سعی شده است از گسترش بی رویه این مساله جلوگیری شود. هرچند از نظر علمی هنوز زود است که در این زمینه اظهار نظر کرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: باید از ورودی اندیمشک به صورت جدی مراقبت شود زیرا به نظر می‌رسد ورودی ویروس کرونا به استان از این منطقه باشد. باید تلاش شود که تعداد افراد مبتلا به این ویروس به حداقل برسد تا امکانات پزشکی استان پاسخگوی این مساله باشد.

شریعتی با اشاره به اینکه شرکت های استانی در حال رساندن الکل به همه داروخانه ها هستند و به تولید این ماده مشغول هستند، گفت: شرایط به شکلی است که مردم در عین حالی که باید حساس باشند، باید آرام باشند زیرا همه تمهیدات لازم در زمینه مراقبت و پیشگیری از شیوع کروناویروس انجام‌ شده است و مردم در این زمینه نگران نباشند.

وی با اشاره به بحث مبارزه با ملخ ها گفت: همه باید تلاش کنند تا با بسیج‌ امکانات نسبت به حل این مشکل و مبارزه با این آفت اقدام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار