ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا گفت:تامین وسایل بهداشتی نیز بر عهده معاونت غذا و دارو است که برخی از ملزومات تا هفته آینده وارد می شوند و بخشی از نیاز مردم را رفع می کنند و تاکید می کنم استفاده از ماسک برای عموم مردم ضرورتی ندارد و القا نیاز کاذب به وسایل بهذاشتی عامل کمبود آن است.
کد خبر: ۸۲۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 28 February 2020

ابراهیم شکیبا در خصوص آخرین اقدامات ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در نشست پدافند غیر عامل که به ریاست استاندار برگزار شد تصمیمات خوبی اتخاذ شد از جمله اینکه شهرداری مکلف شد اماکن و معابر عمومی را سم پاشی و ضدعفونی کند و این کار با مدیریت شهرداری و کمک ارتش و سپاه انجام می شود.

وی افزود: مجموعه مدیریتی، در رأس آن استاندار و مدیران کل همگی در این راستا تلاش می کنند و قرار شد بیلبوردها سطح شهر برای آموزش به مردم به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. همچنین مسأله قطعی و کمبود آب در روستاها و نقاط شهر حل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: استودیو خبر در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی احداث شده که کارشناسان به صورت مستقیم به مردم اطلاع رسانی می کنند همچنین شماره تماس 25 25 نیز برای پاسخگویی به نیاز مردم راه اندازی شد و از آن استقبال کردند. قرار است خطوط آن را افزایش دهیم.

این مسئول در خصوص استفاده از لوازم بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و کمبود آن در داروخانه ها، عنوان کرد: نظر علمی درباره استفاده از ماسک این است که فقط بیماران کادر پزشکی و درمان و افرادی که با بیمار سر و کار دارند از آن استفاده کنند، چون ماسک خود کانون آلودگی است، رعایت فاصله حداقل 1 متر کمک کننده است و استفاده از دستکش نیز مفید است.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار