رای کمیته انضباطی در مورد دیدار سپاهان و پرسپولیس اعلام شد که براساس آن تیم فوتبال پرسپولیس 3 بر صفر پیروز بازی انجام نشده معرفی شد و جریمه 150 میلیون تومانی ارمغان این دیدار برای سپاهان اصفهان بود.
کد خبر: ۸۲۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 27 February 2020

در کمترین زمان ممکن رای کمیته انضباطی در مورد دیدار  دو تیم پرسپولیس و سپاهان به سخت ترین شکل ممکن برای تیم شهرستانی سپاهان اعلام شد.

در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال دیدار پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان به میزبانی اصفهان  در حالی قرار بود برگزار شود که بر اساس اعلام سازمان لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا  این بازی باید بدون حضور تماشاگران برگزار شود. 

بگذریم که حتما قرار بود ویروس کرونا بر روی سکوهای تماشاگران منتشر شود و در زمین چمن با ترفند دست ندادن بازیکنان با یکدیگر از انتشار این ویوروس پیشگیری می شد.

اما برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران در ابتدا با واکنش های شدید بازیکنان دو تیم و سپس سرمربیان و در نهایت تماشاگران دو تیم و به خصوص طرفداران تیم سپاهان روبرو شد.

شدت اعتراضات به حدی رسید که تماشاگران سپاهان از ورود بازیکنان خود به ورزشگاه جلوگیری کردند و این موضوع باعث شد این تیم با تاخیر به ورزشگاه نقش جهان برسد و در نقطه مقابل کادر فنی پرسپولیس در واکنش به این تاخیر در حالی که تیم سپاهان دیگر به ورزشگاه رسیده بود تیم خود را به بیرون از زمین هدایت کرد.

این حرکت باعث شد بازی انجام نشود و نتیجه بازی به فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی سپرده شود.

حال اینکه بارها در بازی های متفاوت دیده شده بود که تیم های به خصوص پایتخت با تاخیر در زمین حاضر می شدند اما تیم مقابل به حکم شهرستانی بودن باید منتظر می ماند تا بازیکنان بزرگ تیم پایتخت به زمین بیایند و حتی حق هر گونه اعتراضی از تیم های شهرستانی گرفته می شد.

شاید بی عدالتی بزرگترین ضعف این روزهای جامعه باشد که در زوایایی مهم شاهد آن هستیم بی عدالتی هایی که باعث می شود نگاه به ورزش که باید خوی جوانمردی در آن صورت گیرد را با چالش های زیادی روبرو می کند. 

تصمیمات عجولانه و بعضا طرفدارانه بحث اصلی و اساسی است که می توان در این موضوع و رای جدید کمیته انضباطی به آن پرداخت. سوال اینجاست آیا اگر این ماجرا به صورت بلعکس بود کمیته انضباطی با همین سرعت و شدت رای خود را صادر می کرد یا مهربانی بیشتری را چاشنی رای خود می کرد؟

به دور از نگاه طرفدارانه حال ناخوش این روزهای فوتبال بدون تکنیک و تاکتیک با بی اخلاقی های موجود در سکوها و در نقطه اوج خود قضاوت های جانبدارانه عاقبت خوشی را برای نه تنها فوتبال که سایر ورزش ها در پی نخواهد داشت.

ف.ص.ک.ج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار