همچنین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، مراکز توانبخشی و مهدهای کودک مازندران هم تا پایان هفته تعطیل شدند تا ضریب شیوع احتمالی این بیماری در استان کاهش یابد.
کد خبر: ۸۲۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ 26 February 2020

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت : همه تمهیدات در تامین نیروی انسانی اعم از پزشک ، پرستار، امکانات و تجهیزات با هدف ارائه خدمات در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش به وجود آمده است و مشکلی وجود ندارد.

تامین اجتماعی مازندران پنج بیمارستان و ۱۴ مرکز درمانی سرپایی فعال در سطح استان دارد و همچنین ۳۲ بیمارستان دولتی و ۶ بیمارستان خصوصی دراستان با تامین اجتماعی قرارداد دارند.
بر اساس آمارهای رسمی از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر معادل ۵۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

دکتر محمد خورشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز ، به کارگیری و تامین نیروی انسانی مورد نیاز اعم از پزشکی و خدماتی ، تامین تنخواه مورد نیاز با هدف تشویق و حمایت از پزشکان و کارکنانی که در فرآیند مقابله با بحران مشارکت دارند ، عملیاتی شده است.
وی از پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال طی هفته جاری به بیمارستان‌ها ، مراکز آزمایشگاهی و داروخانه‌های دولتی طرف قرارداد در مازندران خبر داد و گفت : به طور یقین با پرداخت این مبلغ تاثیر مثبتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی مراکز دانشگاهی، آزمایشگاه و داروخانه های دولتی به بیمه شدگان دارد.

۲ هزارو ۳۰۰ موسسه دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان هستند.

خورشیدی گفت : با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا نگاه سازمان تامین اجتماعی به حوزه درمان مثبت و تمام تلاش سازمان ارتقای کمی و کیفی درمان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران از مردم خواست تا برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا تا اطلاع بعدی به ملاقات بیماران بستری در بیمارستان‌ها نروند.

ویروس کرونا به خاطر ضریب شیوع بالا و نداشتن علایم بالینی به مدت تقریبا ۲ هفته کار شناسایی بیماران احتمالی مبتلا را سخت کرده است و در نتیجه بهترین راه برای سرکوب این ویروس رعایت نکات بهداشتی توسط تک تک شهروندان است.

مراکز تجمع و ازدحام جمعیت مانند بیمارستان ها در ساعات ملاقات عمومی یکی از مهم ترین مکانهای شیوع احتمالی بیماری های واگیر از جمله کرونا محسوب می شود که هم برای جمعیت ملاقات کننده و هم بیماران که سیستم ایمنی بدنشان باید از هرگونه شوک جدید مصون بماند ، خطرساز است و به همین دلیل هم دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواسته است در شرایط کنونی به ملاقات بیماران نروند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون در این استان ابتلای سه بیمار به ویروس کرونا تایید شده است.

زنگ خطر ورود احتمالی کرونا به مازندران با قرنطینه ۲ فرد مشکوک در بابل از پنجشنبه هفته گذشته به صدا درآمد ولی بعدا مشخص شد که این افراد در سفری که به قم داشتند دچار علایمی از بیماری سرماخوردگی شدند و به همین دلیل در برگشت از سفر خود را به مراکز درمانی رساندند.

علاوه بر قرنطینه ۲ مسافر بازگشتی از قم در بابل به خاطر مشکوک شدن به بیماری کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان مراجعه چهار نفر دیگر با علایم مشابه را تایید و اعلام کرد که ۲ تن از آنها قرنطینه شده تا مراحل نمونه گیری و مراقبت های لازم را طی کنند و ۲ نفر دیگر به خاطر حاد نبودن علائم به صورت سرپایی در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند.

تایید مرگ یک مسافر تهرانی در تنکابن در روز یکشنبه هفته جاری همزمان با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل مبنی بر بهبود و ترخیص یک بانوی ۵۳ ساله مشکوک به کرونا ، موضوع شیوع این بیماری در مازندران را وارد مرحله تازه ای کرده است.

با توجه به این که جمعی از پزشکان کشور در نامه جمعی تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام اقدامات پیشگیرانه دانستند ، مسئولان مازندران مدارس این استان را از روز شنبه به مدت سه روز تعطیل کردند و قرار است در صورت نیاز باز هم به صورت مقطعی تمدید شود.

همچنین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، مراکز توانبخشی و مهدهای کودک مازندران هم تا پایان هفته تعطیل شدند تا ضریب شیوع احتمالی این بیماری در استان کاهش یابد.

اداره کل اوقاف مازندران هم پخش هرگونه غذای نذری در بقاع متبرکه را تا اطلاع بعدی ممنوع کرد و سایر مراکز تجمع مردم مانند فرودگاههای استان و دیگر اماکن عمومی هم قرار شد به صورت مرتب ضدعفونی شوند.

بر خلاف برخی مناطق کشور که شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا سبب ایجاد تنش روانی در شهروندان شده ، در استان مازندران با وجود گردشگرپذیر بودن ، به خاطر اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به مردم جو روانی آرام است و شهروندان به خاطر آگاهی نسبی از چگونگی پیشگیری ، راسا اقدامات لازم را انجام می دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار