خدمت کردن برای اهل بیت (ع ) مکان و زمان نمی‌شناسد و باید همیشه و در همه حال خود را خادم بدانیم.
کد خبر: ۸۲۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ 25 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، کلاس آموزشی توجیهی مسئولین کانون‌های محلی و موضوعی خادمیاری رضوی شهرستان بابلسر با حضور مسئول کانون مرکزی خادمیاری رضوی و ارکان شهرستان و مسئولین کانون‌های محلی و موضوعی برگزار شد.

سهیل صالحی مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در کلاس آموزشی توجیهی سامانه مسئولین کانون های محلی و موضوعی خادمیاری رضوی شهرستان بابلسر که در سالن اجتماعات پژوهش سرای اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر برگزار شد، گفت: فعالیت در حوزه خدمت به زائران امام رضا(ع) برای رسیدن به مقام و جایگاه مادی نیست، بلکه هدف، ترویج و توسعه معارف الهی و ائمه اطهار در جامعه است.

وی در خصوص خادمیار تصریح کرد: خادمیار کسی است که رفتار و گفتارش رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد و رفتارش باعث شود فرهنگ محبت به امام(ع) در جامعه گسترش یابد و حلقه‌ ارتباط بین مردم و امام رضا (ع) نزدیکتر شود.

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران خاطرنشان کرد: ما باید شکرگزار خدا در توفیق خدمت به امام رئوف باشیم و همه باید با توجه به تخصص و تعهدی که داریم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و به عنوان خادم امام رضا (ع) به انقلاب و جامعه خدمت کنیم.

صالحی افزود: سه اصل مهم ترویج فرهنگ و سیره رضوی در جامعه زائر، زیارت و توجه به رویکرد مقام معظم رهبری از اهداف خدمت خادمیاران حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.

وی با اشاره به اهداف کانون‌های خادم یاران محلی رضوی اظهار کرد: شناسایی و ساماندهی خیرین و محرومین جامعه و ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های خادم‌یاری محله‌ای از اهداف کانون های محلی کانون های مرکزی خادمیاری در استان‌ها می‌باشد که در دو بخش محرومیت‌زدایی و فرهنگی به محرومان و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران بیان کرد: خادمیاران رضوی با انگیزه الهی به عنوان خادم امام مهربانی‌ها لوای پرچم حضرت ثامن الحجج(ع) در بخش‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند و توفیق خدمت را بدون هیچ چشم داشتی افتخار بزرگی برای خود می‌دانند.

صالحی ادامه داد: خدمت کردن برای اهل بیت (ع ) مکان و زمان نمی‌شناسد و باید همیشه و در همه حال خود را خادم بدانیم.
وی گفت: توفیق شیفت حرم برای خادمیاران پس از ارائه خدمات در جهت راستای تحقق مأموریت‌های تعریف شده است که به خادمیار تعلق می‌گیرد.
مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در بخش دیگری از سخنانش به آموزش سامانه برای مسئولین کانون های محلی و موضوعی پرداخت و افزود: ابتدا هر خادمیاری باید اطلاعات هویتی خود را تایید کرده، سپس عرصه و مصداق خدمتی انتخاب کند.
صالحی در خصوص کارنامه خدمتی خادمیاران، رزرو خدمت توسط مسئولین کانون محلی و برخی از کانون های موضوعی، گزارش نویسی و چگونگی ثبت گزارش در سامانه، آموزش و آزمون در سامانه و دیگر موارد را به مسئولین کانون‌ها آموزش داد.
 شهرستان بابلسر دارای ۶٠٠ خادمیار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار