سعید نظری با اشاره به ویروس کرونا و نحوه مقابله با آن اظهار کرد: ویروس کرونا مانند آنفلوآنزا از راه تنفس به طور طبیعی وارد بدن انسان می‌شود، اما با این تفاوت که احتمال مرگ و میر و واگیری آنفلوآنزا بیشتر است و هر سال چندین بار ظاهر می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 25 February 2020
یک پزشک طب سنتی با بیان اینکه خطر کروناهراسی بیشتر از آسیب عفونت آن است گفت: با دوری از استرس طبع خود را گرم کنیم.

به گزارش فارس، وی گفت: احتمال مرگ و میر بیماری آنفلوآنزا ۱۸ درصد و کرونا ۲ تا ۳ درصد است آن هم در افرادی که سیستم بدنی آن‌ها به دلایلی دچار ضعف شده‌اند.

 این پزشک طب سنتی اظهار کرد: بیماران سرطانی، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سابقه شیمیایی در معرض خطر ویروس کرونا هستند، اما به این معنی نیست که اگر مبتلا شوند درمان نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی و مهمترین آن شست‌وشوی مکرر دست‌هاست افزود: استفاده از ماسک آنچنان اثری ندارد و بیشتر جنبه روانی دارد.

نظری خاطرنشان کرد: فردی که ماسک می‌زند تصور دارد که به صورت کامل موارد بهداشتی را رعایت می‌کند در صورتی که استفاده از آن باید شرایط ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهترین نوع ماسک N۹۵ است که آن هم در استفاده از مواجهه با بیمار، فرد آلوده و یا مکانی که مطمئن به آلودگی هستیم، است افزود: ماسک N۹۵ فیلتردار هستند و نیاز به استفاده همه افراد از آن نیست.

این پزشک طب سنتی با اشاره به اینکه ماسک‌های معمولی تاثیری چندانی ندارند، اما در مواجهه با آلودگی و مواری که بیماری وجود دارد، استفاده از آن بی‌تاثیر نیست گفت: فرد نباید بیشتر از دو ساعت از یک ماسک استفاده کند چراکه وقتی رطوبت پیدا کند، محل تجمع ویروس و میکروب‌های دیگر خواهد شد و احتمال آلودگی بیشتر است.

در کنترل کرونا نیازی به پوشیدن دستکش نیست

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله در مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی شامل شستن دست‌ها به صورت مرتب است و حتی نیازی به پوشیدن دستکش نیست افزود: پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه در شرایط کنونی نیز اغلب افراد رعایت می‌کنند.

نظری با اشاره به اینکه باید از فاصله یک و نیم متری از کسانی که احتمال آلودگی دارند، ارتباط برقرار کرد گفت: از لحاظ طب سنتی کسانی که سیستم دفاعی بدن قوی دارند کسانی هستند که مزاج گرم‌تری دارند و از غذا‌های گرم بیشتر استفاده می‌کنند و دچار ضعف عمومی نیستند مانند جوانان، نوجوانان و ورزشکاران که بدن مقاوم‌تری دارند.

سیر یک آنتی‌بیوتیک در مقابله با کرونا

وی با تاکید به اینکه در طب سنتی هر چیزی که حرارت غریزی بدن را بالا ببرد باعث گرم شدن و ماندگاری آن در بدن و در نتیجه افزایش سیستم دفاعی و مقابله کم‌خونی خواهد شد افزود: سیر یکی از مواد موثر در بالا بردن حرارت غریزی بدن و یک آنتی‌بیوتیک قوی به شمار می‌آید که مصرف آن توصیه می‌شود.

این پزشک طب سنتی افزود: می‌توان صبح، ظهر و شب یک حبه سیر را خرد کرده و با یک استکان آب به همراه یک حبه میخک (برای اینکه دهان بو نگیرد) در فاصله دو لقمه به پایان غذا قورت داد.

وی گفت: ترکیب سیاه‌دانه آن هم یک لیوان پودر کرده با سه لیوان عسل و استفاده در سه وعده صبح، ظهر و شب نیز در پیشگیری و درمان موثر است.

نظری با بیان اینکه پرهیز از غذا‌های سرد مزاج که سردی را افزایش می‌دهد حائز اهمیت است و البته می‌توان به همراه غذا‌های سرد مصلح آن را هم خورد افزود: فرض کنیم می‌خواهیم سالاد بخوریم که در آن گوجه‌فرنگی و خیار که سرد هستند وجود دارد که می‌توان با مواد موثر اصلاح کننده مانند پونه، گلپر، آویشن و نعنا آن را گرم کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان به ماست شیره زد و یا آب آن را کشید و چکیده کرد و یا به پنیر گردو اضافه کرد خاطرنشان کرد: میزان مصرف سردی اگر بالا باشد بدن دچار رخوت و ضعف می‌شود و احتمال سوء استفاده و فرصت‌طلبی ویروس بالا می‌رود.

روغن مالی بدن برای داشتن طبع گرم

این پزشک طب سنتی با بیان اینکه روغن مالی در گرم کردن بدن بسیار موثر است آن هم با روغن‌های سیاه‌دانه، بادام تلخ، روغن کوهان شتر و... افزود: وقتی بدن را با روغن ماساژ می‌دهیم «اندورفین‌ها» در بدن یعنی مورفین طبیعی ترشح می‌شود و حرارت طبیعی بدن بالا می‌رود و ویروس جرات عرض اندام پیدا نمی‌کند.

وی تصریح کرد: وقتی بدن سرد شود ویروس عرض اندام می‌کند معمولا در بدن به صورت نهفته در بدن وجود دارد که با سرما و سرماخوردن و سرد شدن بدن فرصت بروز بیشتر پیدا می‌کند.

نظری بیان کرد: وقتی فردی به ویروس کرونا مبتلا می‌شود گاهی به طور طبیعی سیستم دفاعی بدن آن را دفع کرده و فرد درمان می‌شود؛ ممکن است تعدادی از مردم این ویروس را بگیرند و خود به خود درمان شود بدون اینکه خود بدانند و یا اینکه به صورت سرماخوردگی معمولی بروز کند و علایم آن در مجموع متفاوت است.

به زودی ویروس کرونا رفع می‌شود

وی با بیان اینکه در فرد مبتلا به کرونا علایم بیشتر به صورت درد، تب و سرفه‌های خشک است و در فردی که بیماری آنفلوآنزا دارد آبریزش بینی بیشتر خود را نشان می‌دهد تاکید کرد: ویروس کرونا چرخه زمانی مشخصی دارد و به زودی امیدواریم رفع شود.

نظری گفت: امروزه بیشتر ترس از این ویروس مردم را درگیر کرده است وگرنه اگر کسی نمی‌دانست که نام آن چیست، وارد می‌شد و افرادی مبتلا می‌شدند و بعد رفع می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز آمار مرگ و میر تصادفات، سکته‌های قلبی و مرگ و میر غیر از کرونا بسیار است و چندین برابر این بیماری خود را نشان می‌دهد، اما بیماری کرونا در حال حاضر بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده است.

این پزشک طب سنتی با بیان اینکه اکثر کشور‌های منطقه و اطراف خلیج فارس درگیر کرونا هستند، اما آمار بسیار محرمانه است گفت: خبر‌های دروغی در فضای مجازی پخش می‌شود که همه این‌ها دلالت بر این دارد که کرونا را به ابزار سیاسی تبدیل کنند، اما بهترین کار این است که مردم آرامش داشته باشند چراکه اگر فرد دچار بیماری کرونا شود اتفاقی نمی‌افتد و قابل درمان است.

وی با بیان اینکه بهتر است مردم در محیط‌های شلوغ و در بسته و آن هم به مدت طولانی حضور نداشته باشند افزود: در هوای باز ویروسی وجود ندارد و مردم خیلی نگران نباشند که حتی حتما باید ماسک بزنند.

نظری با اشاره به اینکه اگر فردی از اعضای خانواده نیز مبتلا شد کافی است اتاق او را جدا و ایزوله کرد و آن به این دلیل است که افرادی در معرض خطر هستند در امان بمانند گفت: بهترین قرنطینه برای کسانی که احساس خطر می‌کنند، ماندن در منزل است.

وی با بیان اینکه مردم در این ایام از مسافرت بپرهیزند چراکه احتمال انتشار ویروس وجود دارد خاطرنشان کرد: با گرما شدن هوا احتمال چرخه گسترش ویروس کرونا قطع می‌شود و شاهد توقف آن خواهیم بود که خوشبختانه به سمت گرم شدن هوا پیش می‌رویم.

مردم در خصوص بیماری کرونا احساسی رفتار نکنند

این پزشک طب سنتی با بیان اینکه مردم بیش از حد در مورد این بیماری احساسی رفتار نکنند چراکه مرجع خبر‌های پزشکی وزارت بهداشت و مسوولان مربوطه هستند و نباید به خبر‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود آن هم بدون منبع توجه کرد افزود: کروناهراسی خطرش بیشتر از آسیب عفونت کروناست.

وی با بیان اینکه مزاج استرس و ترس سرد و خشک است و مزاج امید گرم و‌تر گفت: در طب سنتی وقتی فردی استرس می‌گیرد احتمال ضعیف شدن سیستم دفاعی بسیار است و بنابراین توکل بر خداوند و نترسیدن شرط درمان است و البته احتیاط خوب است.

نظری تاکید کرد: فردی که محتاط به خودمراقبتی توجه دارد، اما ترس، یاس و نامیدی در طب سنتی مزاج سردی دارد و عوارضش خطرناک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار