مدیرکل میراث فرهنگی ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۲۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 15 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه‌زاده  اظهار داشت: چهار بنای تاریخی استان قابل واگذاری برای تبدیل به مجموعه گردشگری است که شامل قلعه میرغلام هاشمی است و در سفر رییس جمهور به استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: قرارداد قلعه کنجانچم برای واگذاری از طریق صندوق بهره‌برداری از بناها منعقد می‌شود و قلعه پور اشرف در دره شهر از طریق ماده ۲۷ و قلعه والی کهره به فراخوان می‌روند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت:  همچنین در خصوص صنایع دستی استان افزود: ۳۳ رشته فعال صنایع دستی در ایلام وجود دارد و طی ۶ سال گذشته ۱۲۰ کارگاه صنایع دستی دایر شده است.

وی یادآور شد : بازارچه صنایع دستی استان راه اندازی شده و بازارچه صنایع دستی سرابله نیز در سفر رییس جمهوری افتتاح می‌شود، همچنین استانداردسازی هفت رشته صنایع دستی انجام و چهار رشته نیز احیا شده است.

شنبه زاده یادآور شد: بیش از ۲۰۰ مورد نمایشگاه صنایع دستی بازارچه‌های موقت و فصلی برگزار شده است که در ایام اربعین رونق خوبی داشتند و بیشترین فروش نیز بر اساس آمار گمرک گلیم نقش برجسته و حصیر بوده است.

وی در خصوص واحدهای بوم گردی نیز گفت: ۴۰ واحد فعال بوم گردی در استان فعالیت می‌کنند و ۶۰ نفر متقاضی اجرای طرح بوم گردی هستند که طرح‌ های آنها در حال بررسی هستند.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار