رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به این‌که هرسال بیش از هزار نفر در جاده‌های استان اصفهان جان خود را از دست می‌دهند، گفت: این موضوع به دلیل وسعت و موقعیت جغرافیایی و جمعیت استان اصفهان است.
کد خبر: ۸۲۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 08 February 2020

سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه اصفهان در شمار چهار استان کشور با بیشترین آمار حوادث، مجروحان و جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی است، اظهار کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی، بیشترین حوادث و تعداد جان‌باختگان و مجروحان ناشی از تصادفات در چهار استان تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوی ثبت می‌شود.

وی از کاهش ۶ درصدی آمار حوادث و مصدومان استان اصفهان در ۱۰ ماهه امسال تاکنون خبر داد و یادآور شد: با این‌حال هنوز هم جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین حوادث و مصدومان و مجروحان را داریم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان آمار بالای تصادفات و حوادث جاده‌ای را مختص امسال ندانست و گفت: سال گذشته نیز آماری مشابه امسال در جاده‌های استان ثبت شد و به‌طورکلی می‌توان گفت جزو استان‌های با آمار بالای تلفات جاده‌ای هستیم که علت اصلی آن جمعیت، وسعت و موقعیت جغرافیایی استان است.

وی درباره راهکارهای کاهش این آمار تلفات جاده‌ای استان اظهار کرد: اگرچه در کاهش آمار تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری جزو استان‌های موفق به شمار می‌آییم و آمار مصدومان و حوادث کاهش‌یافته، اما تمام تلاش ما و سازمان‌های مرتبط در حوزه ترافیک این است که تعداد کشته‌ها کاهش یابد، چه از طریق تقویت زیرساخت‌ها در سطح ایمنی معابر و چه کنترل و نظارت بر رفتار رانندگان، تلاش می‌کنیم آمار کشته‌ها و مجروحان کاهش یابد.

سرهنگ محمدی یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش تلفات و مجروحان تصادفات جاده‌ای را تجهیز معابر به سیستم های هوشمند دانست و تصریح کرد: پس از بهبود زیرساخت‌ها و ایمنی خودروها، موضوع هوشمند سازی معابر از اهمیت زیادی برخوردار است، به‌صورت تجربی هم می‌توان دید که وقتی در بعضی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها دوربین نصب می‌شود، رفتار رانندگان به‌صورت محسوسی تغییر می‌کند و قوانین را کاملاً رعایت می‌کنند، اما وقتی می‌بینند دوربین یا نیروی پلیس وجود ندارد، ممکن است رفتارشان آن‌طور که باید قانونمند و نظام‌مند نباشد، بنابراین بحث سیستم‌های هوشمند می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

وی با تأکید بر اهمیت هوشمند سازی در کنار آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تصادفات، جان‌باختگان، انتظام بخشی به ترافیک و همچنین نظام‌مند شدن رفتار رانندگان، ادامه داد: به نظر من این موضوع کاملاً عملیاتی و قابل‌ اجراست، چون باید برای امنیت هزینه کنیم.

این مقام انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به‌تازگی موضوع ویروس کرونا مطرح‌شده و تمام کشورها برای رویارویی با این بیماری بسیج شده‌اند، درحالی‌که آمارها نشان می‌دهد هر نیم ساعت یک‌بار در ایران یک نفر بر اثر تصادف کشته می‌شود، ولی کسی به این موضوع توجهی نمی‌کند و انگار برایمان عادی شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به تلاش همه دستگاه‌های مسئول برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، گفت: لازم است که به این موضوع اهمیت داده شود و در قوانین و نیز مراجع قضایی برخورد جدی‌تر با متخلفان در حوزه ترافیک صورت گیرد. به‌عنوان‌مثال وقتی یک راننده مست تحویل مراجع قضایی می‌شود باید برخورد با او بسیار سخت‌گیرانه و جدی باشد، چون رانندگی یک امر اجتماعی است و کسی که باحالت مستی در معابر رانندگی می‌کند، نه‌فقط به خودش بلکه به جامعه و دیگران هم آسیب می‌زند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار