کد خبر: ۸۲۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ 06 February 2020
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای استفاده بهتر از ظرفیت جوانان و نوجوانان در اجرای کارهای فرهنگی شورای جوانان مساجد در بخش ها و شهرستان های استان کهگیلویه وبویراحمد تشکیل می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه وبویراحمد در نشست با ائمه جمعه استان اظهار داشت: با توجه به نقش مساجد در تربیت جوانان و نوجوانان باید نقش مسجد محوری در همه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی افزود: ائمه جمعه می‌توانند با تشکیل و نظارت بر شوراهای مختلف و استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان در اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی مساجد را فعال‌تر و پویاتر کنند. 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های امام جماعت مساجد و هیئت‌های مذهبی به خوبی استفاده شود، افزود: ائمه جمعه شهرستان‌ها وظیفه سرکشی مداوم از مساجد و برنامه ریزی کلی برای رونق مساجد و جذب جوانان و نوجوانان را دارند.
حسینی با بیان اینکه باید بحث راه‌اندازی شورای جوانان شهرستان برای اجرای کارهای فرهنگی در دستور کار ائمه جمعه قرار گیرد، گفت: در صورتی که این شورا راه‌اندازی و مدیریت شود اجرای مطلوب کارهای فرهنگی در مساجد به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه برای رونق برنامه‌های فرهنگی باید برنامه مدون وجود داشته باشد، افزود: در هر صورت باید یک تحرک خوبی در سطح مساجد شهرستان‌ها و بخش‌ها ایجاد شود و در این کار از ظرفیت مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان به خوبی استفاده کرد.
حسینی با بیان اینکه مساجد ظرفیت‌های خوبی برای پرورش روح و جسم جوانان دارد، تاکید کرد: باید مسجد به عنوان یک قرارگاه فرهنگی در مرکز همه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد.
حسینی با بیان اینکه ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان محلی در حل مشکلات و مباحث اجتماعی مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: شورای معتمدان و ریش سفیدان محلی در مساجد شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار