رئیس تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۶۵ هزار و ۵۹۶ تن گندم به صورت تضمینی در این شهرستان خریداری شده است.
کد خبر: ۸۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 24 August 2015
رئیس تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۶۵ هزار و ۵۹۶ تن گندم به صورت تضمینی در این شهرستان خریداری شده است.

به گزارش مهر؛نعمت الله کریمی با بیان اینکه تعاون روستایی شهرستان رزن همانند سالهای قبل مسئولیت خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی را به مباشرت از دولت بر عهده دارد، افزود: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده ۷۶۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۳۵۷ هزار ریال است که تاکنون ۳۰۰ میلیون ریال به کشاورزان پرداخت شده و باقی مانده آن نیز تا پایان هفته جاری پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۹ هزار و ۱۰۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن خریداری شد، گفت: براساس خشکسالی و سرمازدگی امسال پیش بینی می شد ۴۰ هزار تن گندم در شهرستان رزن خرید تضمینی شود درحالیکه این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت.

رئیس تعاون روستایی شهرستان رزن تاکید کرد: گندم با نرخ مصوب ۱۱هزار و ۵۰۰ ریال در این شهرستان خریداری شده است.

نعمت الله کریمی در ادامه به تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان رزن اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته یک کمیسیون اصلی و هشت کمیسیون فرعی در این شهرستان فعال بود، عنوان کرد: امسال ۱۵ کمیسیون خرید تضمینی گندم در این شهرستان به صورت شبانه روزی فعال است که از این تعداد یک مرکز اصلی و ۱۴ مرکز نیز فرعی هستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد مراکز خرید تضمینی گندم موجب کاهش هزینه های کشاورزان و درنهایت رضایت مندی آنها شده است، بیان کرد: در این راستا کشاورزان با طی کمترین مسیر از مزرعه خود تا مرکز خرید محصولات خود را با خودروهای سبک و سنگین شامل وانت، تریلی، تراکتور و کامیون و غیره به مراکز تحویل می دهند که همین امر موجب شده در زمینه حمل و نقل ۱۵ میلیارد ریال به نفع کشاورزان شود.

نعمت الله کریمی تاکید کرد: افزایش تعداد مراکز خرید تضمینی گندم از خروج گندم کشاورزان شهرستان رزن توسط دلالان نیز جلوگیری کرد.

وی در ادامه به تعداد مراکز بوجاری گندم درشهرستان رزن نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون شش مرکز بوجاری و فرآوری بذر گندم با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در این شهرستان فعال است.

نعمت الله کریمی میزان گندم بوجاری شده توسط این مراکز در سالجاری را ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با نزدیک شدن به فصل کاشت گندم این میزان افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به میزان خریدهای توافقی توسط شبکه تعاون روستایی شهرستان رزن نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۸ هزار تن محصول شامل جو، گوشت سفید و قرمز، کنسانتره، ذرت، سبوس وغیره به صورت توافقی خریداری شده است.

رئیس تعاون روستایی شهرستان رزن همچنین از توزیع پنج هزارتن آرد در شهرستان رزن توسط این شبکه خبرداد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار