با گسترش وسایل ارتباط جمعی و همه گیر شدن گوشی های تلفن همراه هوشمند و البته استقبال فراوان از فضاهای مجازی مختلف و متنوع، این فضاها از دید نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها پنهان نمانده است؛ به نحوی که بسیاری از نامزدها حتی قبل از استارت قانونی فرآیند انتخابات مجلس یازدهم،گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند و با عضو گیری در کانال ها و گروه های تلگرامی تبلیغات خود را آغاز کرده اند.
کد خبر: ۸۱۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 27 January 2020

به گزارش تابناک یزد، ستاره درخش روزنامه نگار یزدی در یادداشتی با عنوان " فیک های انتخاباتی" نوشت:

▪️با گسترش وسایل ارتباط جمعی و همه گیر شدن گوشی های تلفن همراه هوشمند و البته استقبال فراوان از فضاهای مجازی مختلف و متنوع، این فضاها از دید نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها پنهان نمانده است؛ به نحوی که بسیاری از نامزدها حتی قبل از استارت قانونی فرآیند انتخابات مجلس یازدهم،گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند و با عضو گیری در کانال ها و گروه های تلگرامی تبلیغات خود را آغاز کرده اند.
▪️با توجه به ویژگی و دسترسی های متنوع تلگرام نسبت به سایر برنامه ها و فضای مشابه رقیب، استقبال عمومی از این فضا بیشتر بوده و رد بدل سریع پیامها مجازی میان مخاطبان گروهها به سرعت در حال افزایش است.
در تمامی گروهای #تبلیغات_انتخاباتی تلگرام علاوه بر بازنشر انواع سخنرانی ها و اظهار نظرهای سیاسی انتخاباتی، ساخت انواع استیکر، نمایه ها و انتشار تصاویر تبلیغی و یا تخریبی انجام می شود.
▪️همچنین برخی طرفداران عنوان های دروغین نظیر دکتر به کاندیداهای مورد نظر خود نسبت می دهند تا بتوانند به عنوان یک نماینده تحصیل کرده به مردم معرفی کنند. دریغ از اینکه نماینده ای که با #جعل چنین عنوانهایی بخواهد کرسی مجلس را به دست گیرد چگونه می تواند در مجلس قانونگذاری کند؟!
علاوه بر این نیز برخی کانال ها اقدام به خرید ممبر در تلگرام می کنند به نحوی که اشخاصی که عضو کانال می شوند بسته به تعداد اعضایی که دعوت می کنند مبالغی را دریافت می کنند، که البته این هم حقه ای بیش نیست.
▪️متاسفانه به دلیل #عدم_نظارت دقیق بر این فضاها امکان تخریب و تهمت طرف مقابل به راحتی وجود دارد، امکانی که برخی فرصت طلبان با آگاهی بر ضعف نظارت در این زمینه آن را برای خود دو چندان کرده و گاها دلیل و مدرک جعلی هم برای تهمت های خود در فضای تلگرام منتشر می کنند. فضایی مسموم که نباید از دید #پلیس_فتا و رییس شورای اطلاع رسانی استانها و دستگاه های نظارتی پنهان بماند.
▪️شاید امروز فضای مجازی از جمله #تلگرام به عنوان یک بازوی کمکی برای نامزدها و هواداران آن محسوب می شود اما بدون شک با ادامه روند فعالیت افسار کسیخته گروهای متعدد تبلیغات انتخاباتی احتمال اشتباه در انتخابات اصلح افزایش خواهد یافت.
به نظر می رسد گرم نگه داشتن #تنور_انتخابات توسط فضای مجازی خوب است اما گرمایی که توام با تخریب و تهمت بوده اصل انتخابات را به باد می دهد و به هیچ عنوان مورد قبول نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار