مستر بلیط - در عصر حاظر مردم برای انجام بسیاری از امور مجبورند از شهری به شهر دیگر سفر کنند مانند انجام کار های اداری، رفتن به دانشگاه، سفرهای کاری، سفرهای زیارتی و تفریحی، دید و بازدید با اقوام و .... انتخاب نوع وسیله نقلیه در سفر یک نکته بسیار حائز اهمیت است. اگر با خانواده سفر می کنید و می خواهید یک سفر مقرون به صرفه و ایمن داشته باشید، مطمئناً قطار یک انتخاب درست و بجا است. در حال حاظر بیشتر استانهای کشور شرایط لازم سفرهای ریلی را برای مردم فراهم کرده اند و عضو ناوگان ریلی کشور می باشند.
کد خبر: ۸۱۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 27 January 2020

ریل قطار

در عصر حاظر مردم برای انجام بسیاری از امور مجبورند از شهری به شهر دیگر سفر کنند مانند انجام کار های اداری، رفتن به دانشگاه، سفرهای کاری، سفرهای زیارتی و تفریحی، دید و بازدید با اقوام و .... انتخاب نوع وسیله نقلیه در سفر یک نکته بسیار حائز اهمیت است. اگر با خانواده سفر می کنید و می خواهید یک سفر مقرون به صرفه و ایمن داشته باشید، مطمئناً قطار یک انتخاب درست و بجا است. در حال حاظر بیشتر استانهای کشور شرایط لازم سفرهای ریلی را برای مردم فراهم کرده اند و عضو ناوگان ریلی کشور می باشند.

اگر به صورت انفرادی سفر می کنید و می خواهید علاوه بر هزینه های پایین از مسیر سفر لذت ببرید و در یک محیط امن و به دور از شلوغی باشید باز هم قطار گزینه مناسبی است زیرا در قطار شما این امکان را دارید که یک کوپه را به صورت اختصاصی در اختیار بگیرید یا در کوپه مخصوص بانوان یا آقایان بنشینید. مدت زمان سفر با قطار به شهرهای مختلف ایران با توجه به فاصله مبدأ و مقصد متغیر است. در ادامه مطالب به فاصله زمانی برخی از شهرهای مهم با قطار اشاره خواهیم کرد. تهیه بلیط قطار بسیار ساده است، روش های سنتی را از ذهنتان دور کنید زیرا با وجود سایت های رزرو بلیط قطار دیگر نیازی به رفتن به دفاتر خدمات بلیط نخواهید داشت و تنها با چند کلیک ساده بلیط به سمت مقصدتان آماده است و هزینه آن را نیز از درگاه های ایمن می توانید پرداخت کنید.

مسافرت قطار

عوامل تعیین کننده فاصله زمانی با قطار

برای تعیین فاصله زمانی بین یک مبدأ و مقصد با قطار باید چند پارامتر را در نظر بگیریم: اول اینکه شما برای سفر کدام نوع از قطار را انتخاب کنید. قطارها دارای انواع مختلفی هستند که از نظر سرعت و امکانات دارای درجه بندی می باشند و با عنوان قطار پنج، چهار و سه ستاره و حتی پایین تر یاد می شود. قطارهای 5 ستاره لوکس معمولا سریع و السیر هستند و مسافران را با زمان کمتری به مقصد می رسانند. دومین پارامتر این است که: قطارها کدام مسیرها را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنند.

فاصله زمانی بین تهران به مشهد با قطار

خب در تعاریف بالا عواملی را برای شما مثال زدیم که تعیین کننده زمان مسافرت شما بودند. اما به طور میانگین باید بگوییم که فاصله زمانی بین تهران و مشهد با قطار حدوداً یازده ساعت است.

با توجه به اینکه تهران پایتخت کشور است و مشهد نیز از موقعیت ویژه ایی برخوردار می باشد، قطارهای متعددی از جمله قطارهای شرکت فدک، رجا، بن ریل، جوپار، پارس لاریم، رعد، مهتاب، نور الرضا و ...در این مسیر در تردد هستند که نیازهای تمام اقشار جامعه برای سفری ایمن را فراهم می کنند. تمام این قطارها در بین مسیر در ایستگاه های مشخص توقف دارند. همچنین برای تهیه بلیط قطار مشهد به تهران یا بلعکس می توانید از سایت های معتبر همچون سایت مستر بلیط اقدام نمایید.

قطار

فاصله زمانی بین تهران به اصفهان با قطار

شهر اصفهان یکی از شهرهای بزرگ و توریستی- تفریحی کشور است. همه ساله مسافران زیادی از تهران به این شهر سفر ریلی دارند. مسیرهای ریلی اصفهان در بیشتر اوقات پر تردد هستند. فاصله زمانی بین این دو شهر با قطار معمولاً 7 ساعت است. قطارهایی از نوع غزال 4 ستار، میلاد 6 ستاره و قطارهای خلیج فارس در این مسیر به جابه جایی مسافران می پردازند و در ایستگاه هایی همچون جمکران، کاشان، سرخ گل بادرود، فیروز آباد، زرین شهر و اصفهان توقف دارند. رزرو بلیط قطار اصفهان به مشهد کار ساده ای است و شما می توانید با مراجعه به سایت ها اقدامات لازم را انجام دهید.

فاصله زمانی بین تهران به شیراز با قطار

تهران و شیراز هم یکی دیگراز مسیرهای پر تردد ریلی هستند که فاصله زمانی این دو شهر با قطار چیزی نزدیک به 18 ساعت است. در این مسیر قطارهایی مانند پلور سبز 4تخته، غزال 4 ستاره 4تخته، امید 4تخته در تردد هستند که بسته به نوع درجه شان به خدمت رسانی برای مسافران مشغول هستند. این قطارها نیز در ایستگاهای مرودشت، سیوند، صفاشهر، اقلید و آباده توقف دارند. شما برای تهیه بلیط قطار شیراز به تهران همانند روش های گفته شده قبل می توانید اقدام نمایید.

 چگونگی خرید بلیط اینترنتی امن

اینکه شما از کدام روش و کدام درگاه های اینترنتی برای خرید بلیط استفاده می کنید بسیار مهم است. روش های متداول برای تهیه بلیط همان مراجعه به دفاتر فروش، خرید با برنامه های کاربردی مختص به گوشی های اندروید و ios و در نهایت خرید اینترنتی از سایت های مجاز است. در خرید اینترنتی باید به یکسری نکات توجه کنید از جمله اینکه:

سایت مورد نظرتان یک سایت معتبر باشد که استاندارد های لازم را رعایت کند.

درگاه های اینترنتی پرداخت جعلی نباشند. برای فهمیدن این موضوع نکاتی وجود دارد از جمله رفرش کردن رمز تصویر و تغییر کردن آن، وجود url درست در نوار آدرس صفحه و شروع آن با عبارت https با رنگ سبز.

داشتن علامت استاندارد پرداخت در سایت مذکور.

امکان لغو یا استرداد بلیط در سایت وجود داشته باشد.

قطار مستر بلیط

چگونه زودتر به مقصد برسیم؟

شاید این سوال ذهنتان را درگیر کند که چگونه زود به مقصد برسیم. مسلم است که اگر بخواهید برای سفر هواپیما را به عنوان وسیله نقلیه انتخاب کنید، به طبع خیلی سریعتر از حد معمول به مقصد خواهید رسید اما لازم است که فکر جیبتان را هم بکنید. زیرا سفر با هواپیما برای شما هزینه های بالایی دارد، یعنی در کنار مزایا، معایبی هم وجود دارد. یا مثلا امکان اینکه از مسیر لذت ببرید نیز فراهم نیست.

اما چنانچه قصد دارید از مقدار هزینه های سفر بکاهید یا سفری خانوادگی داشته باشید و زمان رسیدن به مقصد خیلی فوری نیست، قطار گزینه درست است. در چنین شرایطی میتوانید با رزرو یک کوپه دربست آرامش را برای خانواده تان به ارمغان بیاورید. سفر با خوردروهای شخصی هم خیلی مقرون به صرفه نیست و علاوه بر هزینه های زیاد بنزین، دغدغه ایمنی جاده ها آسایش را ذهن شما می رباید و شاید سفر را به کامتان تلخ کند.

منبع: آژانس بازاریابی اسپاتنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار