گاز گرفتگی در شهرستان آباده یک نفر را به کام مرگ کشاند و ۴ نفر از اعضای یک خانواده در داراب را نیز مسموم کرد.
کد خبر: ۸۱۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 25 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ایمان اسعدی در مورد این حادثه گفت: با گزارش این حادثه به مرکزپیام اورژانس آباده بلافاصله آمبولانس پایگاه صغاد_بهمن به محل اعزام شد.

او اظهار داشت: این حادثه در یک اتاق کوچک فاقد تهویه در یک واحد گاوداری در شهر صغاد اتفاق افتاده، و متاسفانه از اجاق خوراک پزی برای گرمایش استفاده شده بود که منجر به فوت یک نفر قبل از رسیدن اورژانس شد.

محمدی سرپرست اورژانس ۱۱۵ شهرستان داراب هم گفت: به سبب عدم رعایت اصول ایمنی، ۴ نفر از اعضای یک خانواده به علت نشت گاز از لوله آبگرمکن بخش فسارود روستای اسماعیل اباد شهرستان داراب دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز co (مونواکسید کربن) شدند.

او تصریح کرد: با اعزام تیم اورژانس ۱۱۵ و پس از انجام اقدام‌های درمانی، این مسموم شدگان به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان داراب انتقال داده شدند.

محمدی ابراز داشت: اولین اقدام اورژانسی در مواجهه با افراد دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، حفظ کامل خونسردی خود است.

وی گفت: از اقداماتی که در مواجه با افراد مسموم شده باید انجام داد می‌توان به باز کردن در و پنجره، خارج کردن سریع فرد دچار مسمومیت به هوای آزاد، باز کردن یقه پیراهن و در آوردن لباس‌های تنگ برای تنفس بهتر بیمار، عدم استفاده از مواد غذایی و خوراکی و تماس با اورژانس ۱۱۵، ارائه آدرس دقیق و تعداد بیماران و نیز انجام توصیه‌های کارشناسان قبل از رسیدن کارکنان اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه است.

برچسب ها: قاتل خاموش ، کشته ، داراب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار