اهانت به رد صلاحیت شدگان
حال نمی دانیم که جناب امام جمعه مهران براساس کدام قانون وکدامین مستندات به خودشان اجازه داده اند که اینگونه درباره رد صلاحیت شدگان قضاوت کرده ودر ملاء عام وبا استفاده از یک تریبون رسمی رد صلاحیت شدگان را دزد وغارتگر خطاب کند ،موضوعیست که هم ایشان و هم شورای نگهیان باید پاسخگوی آن باشند !
کد خبر: ۸۱۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ 24 January 2020

تابناک ایلام ::امام جمعه شهر مهران در اظهار نظری عجیب گفته است ؛ "از شورای نگهبان به ویژه در استان ایلام ،بابت عمل شجاعانه اش در رد صلاحیت دزدان وغارتگران این دوره انتخابات تشکر وقدردانی می کنم"

این روزها برخی تریبون دارن بدون ملاحظه شرایط کشور ،سخنانی از زبانشان بیرون می آید که اگر این اظهار نظر حتی بصورت تلویحی از سوی رسانه ای بیان می شد ،سرنوشتش با کراما کاتبین بود .اما اینکه برخی افراد درپرتو حصار امنشان هم به آسیاب دشمن آب می ریزند و هم حیثیت افراد را لگد مال می کنند ،موضوعیست که باید مورد توجه دستگاههای نظارتی وامنیتی قرار گیرد.

یکی با ترویج اندیشه  سفیر کشی برای نظام هزینه می تراشد ودیگری هم به قول یکی از بزرگان رسانه کشور ؛"رسانه های ضد ایرانی خارج از کشور، امروزه  مشتری پر و پا قرص اویند؛ خبر خوب برای آنها این است که این تریبون دار بی ملاحظه حرف بزند و آنها حرف هایش را به انگلیسی زیرنویس و در جهان پخش کنند؛ آن هم بدون هیچ شرحی!"واینک هم یک امام جمعه جمعی 90 نفره را بدون مدرک دزد وغارتگر خطاب می کند!

در این دوره از انتخابات همانند دوره های پیشین ،شورای نگهبان مسئول است که در چاچوب قانون مبادرت به احراز ویا تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نماید ،به عقیده بسیاری از مردم وسیاسیون ،دقت نظروبررسی  در کمال بی طرفی در احراز ،رد و یا تایید صلاحیت ها موضوع بسیاری خوبیست ،اگر شورای نگهبان بتواند راه سوء استفاده گران وبه قول امام جمعه محترم مهران دزدان وغارتگران را ببندد ،باید قدردان آنان باشیم ،اما واقعا همه رد صلاحیت شدگان دزد وغارتگرند؟!

براساس قانون ،شورای نگهبان بمنظوربررسی صلاحیت افراد از نظر مراجع رسمی همچون اداره اطلاعات ،نیروی انتظامی و دادگستری بهره می گیرد ،اما این شورا حتی فراتر از قانون مراجع دیگری رابه این قانون افزوده وخودشان نیز بصورت میدانی به موضوع ورود می کنند 

در این بررسی ها اگر حتی افرادی به دلیل منع قانونی ویا سوابق سوء نتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند ،شورای نگهبان طبق قانون نمی تواند دلیل رد صلاحیت افراد را بصورت عمومی اعلام کند ،لذا نتیجه بصورت محرمانه به افراد رد صلاحیت شده اعلام می گردد.

اخیرا نیز طحان‌نظیف عضو حقوقدان گفته است "شورای نگهبان دلایل عدم احراز صلاحیت را به خود افراد اعلام می‌کند، ولی برای اعلام عمومی آن با منع قانونی و شرعی (به جهت ضرورت حفظ آبروی افراد) مواجه هستیم"

بنابراین بخاطر حفظ حرمت وحیثیت افراد ،قانون اجازه اعلام مصادیق رد صلاحیت را بصورت عمومی به شورای نگهبان نمی دهد ،حتی در اعلام نتیجه رد صلاحیت ها برای  حفظ حیثیت افراد ،شورای نگهبان تنها مصادیق ذیل ماده 28 را به آنان ابلاغ می کند به گونه اینکه فقط فرد رد صلاحیت شده در جریان امر قرار گیرد.

حال نمی دانیم که جناب امام جمعه مهران براساس کدام قانون وکدامین مستندات به خودشان اجازه داده اند که اینگونه درباره رد صلاحیت شدگان قضاوت کرده ودر ملاء عام وبا استفاده از یک تریبون رسمی رد صلاحیت شدگان را دزد وغارتگر خطاب کند ،موضوعیست که هم ایشان و هم شورای نگهیان باید پاسخگوی آن باشند !

جناب امام جمعه ! آبرو وحیثیت افراد از پای بوته ها جمع نشده است که اینگونه از یک تریبون رسمی فریاد زده شود ؟!اسلام عزیز برای حفظ آبرو و حرمت و شخصیّت مؤمنان اهمیّت زیادی قائل است تا آنجا که حق تعالی در قرآن کریم می‌فرماید:

 "پس کسی را که خداوند مدافع او است چگونه انسان به خود جرأت می‌دهد که پرده‌اش را بدرد و رازش را فاش کند یا عیبش را آشکار سازد، و یا بی دلیل به او تهمت وارد نموده و آبروی او را بریزد و به حیثیّتش صدمه برساند"(سوره حج آیه38).

 برادر محترم !شما بهتر از همه ما می دانید که یکی از آموزه‌های مهم تربیتی که مورد تاکید مکتب انسان ساز اسلام قرار دارد ضرورت حرمت آبروی دیگران و زود قضاوت نکردن درباره هیچ فرد یا اتفاقی است. این موضوع آن‌قدر مهم است که تجاوز به آبروی دیگران جزء بزرگ‌ترین گناهان محسوب شده و از طرف خداوند وعده عذاب الیم داده شده است.

 برادر دینی ! همان پیامبری که امروز شما عبای آن را به دوش انداخته اید درباره اهمیت این موضوع می‌فرمایند: "همه چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است. هرگاه مومن برادر دینی خود را متهم نماید، ایمان او آب می‌شود و از بین می‌رود همان طوری که نمک در آب حل می‌شود و از بین می‌رود".

 آقای امام جمعه ! همه چیز انسان در بازیهای سیاسی وباندی خلاصه نمی شود ،همه کارگزاران نظام ،ما وشما قطعا در روز حساب به ریزترین اعمال وگفتارمان رسیدگی می شود .چه آن عضو شورای نگهبانی که بخاطر پیروز شدن همفکرانش حیثیت افراد را از زیر تیغ گذاشته  است ،چه شمایی که هم بریدید و هم دوختید! بدون قضاوت و بررسی ،تعداد زیادی از افراد را که نخبگان جامعه محسوب می شوند دزد و غارتگر خطاب کردید !

برادر عزیز ! اگر واقعا از 128 چهره برجسته استان که خود را محق حضور در انتخابات دانسته اند ،90نفر از آنان  دزد وغارتگر از آب در آمده اند ،باید اولین افرادی که مورد مواخده قرار گیرند امثال حضرتعالی هستید، چرا که پس از 40سال موعظه وهزینه تراشی برای اخلاقمند کردن جامعه ،فقط دزد وغارتگر پرورش داده اید !

جناب امام جمعه ! دربین این 90 دزد وغارتگر !!افرادی وجود دارند که بهترین کسان خود را تقدیم این انقلاب ونظام کرده اند ،کسانی هستند که بهترین دوران عمرشان را در بین خاکریزها در گرمای 50در جه قلاویزان ومهران و شرهانی سپری کرده اند ،کسانی را سراغ داریم که نیمی از وجودشان را ارزانی کردند تا مبادا دزدانی حیثیت و ناموس من وشما رابه تاراج ببرند !

آقای امام جمعه ! امروز جامعه ما سرشار از انواع التهابات است ،دزدانی از بیرون در کمینند تا وحدت وبرادری آن را به یغما ببرند ،اینگونه حرف زدنها وتهمت زدنها فقط راه این دزدان را هموار می کند وبس !این حرفهای شما نردبان گذاشتن بر باروی این کشور برای تاراج رفتن اعتماد و اعتقادات مردم تعبیر می شود !

کلام را با این سخن گهرباری از امام جعفر صادق به پایان می برم که می فرمایند " المومن اعظم حرمة من الکعبه"

 حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است پس ریختن آبروی مومن گناهش بیشتر از تخریب خانه خداست ،شما با این سخنتان صدهها بار خانه خدا را خراب کردید !اعتذار کنید شاید خدا از گناهتان در گذرد!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار