کد خبر: ۸۱۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 28 January 2020

ویژگی‌های خریدی بلیط هواپیما به صورت آنلاین

یکی دیگر از ویژگی‌های خرید بلیط هواپیما برای پرواز خارجی  یا داخلی  این است امکان انتخاب فرودگاه موردنظر وجود دارد.

شما می‌توانید خیلی راحت مدت زمان پرواز خارجی یا داخلی را مشاهده کنید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

دیگر امکانات خرید آنلاین بلیط هواپیما انتخاب نوع کلاس پرواز است.( اکونومی، فرست، بیزنس)

شما می‌توانید تعداد توقف های بین راه را انتخاب کنید.

همچنین افراد می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز پرواز ها را مشاهده کنند.

بنابراین با این وجود این ویژگی‌ها افراد خیلی راحت می‌توانند بلیط هواپیما بخرند. علاوه بر سایت های معتبر برخی از اپلیکیشن های مورد اطمینان نیز وجود دارد که می‌توان از آنها خرید کرد.

 

برای مثال ممکن است فردی به صورت ناگهانی برای کار مجبور باشد به مکان دیگری سفر کند. این فرد چگونه به سرعت برای فردا بلیط رزرو کند؟ تنها راه حل موجود  برای حل مشکل این افراد خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین است.

این فرد می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز وارد سایت یک آژانس هواپیمایی معتبر شود و در قسمت خرید بلیط هواپیما برای پرواز خارجی یا داخلی،  بلیط رزرو کند. بدون اینکه بخواهد نگران این باشد که آِیا آژانس های هوایی در این ساعت باز هستند یا خیر یا آیا اصلاً در آن زمانی که می‌خواهند پرواز دارند یا خیر.

دسته دیگری از افراد وجود دارند که دوست دارند در کمترین زمان بتوانند بلیط هواپیما برای خود رزرو کنند بدون اینکه بخواهند از در خانه بیرون بروند؛ برای این حل مشکل گونه از افراد نیز خرید بلیط هواپیما برای پرواز خارجی یا داخلی توصیه می‌شود.

آیا از اساسی‌ترین مسائل خرید بلیط هواپیما مطلع هستید؟

برخی  دیگر وجود دارند که برای رفتن به سفر اولین چیزی که در نظر می‌گیرند هزینه ها است. آنها می‌خواهند بدانند که برای رفتن به مسافرت چه مقدار باید صرف خرید بلیط هواپیما هزینه کنند؟ یا خرید بلیط هواپیما برای چه مقصدی ارزان تر است؟ آیا می‌توانند بلیط ارزان هواپیما پیدا کنند؟

در جواب به این افراد باید گفت که می‌توانند خیلی راحت با رفتن به سایت مربوطه تمام قیمت های بلیط هواپیما را برسی کنید و در آخر باهم مقایسه کنند و ارزان‌ترین آن را برای خود رزرو کنند تا هزینه های خود را کاهش دهند.

دسته دیگری از افراد وجود دارند که هزینه‌ی بلیط برایشان مهم نیست و تنها چیزی که برای آنها حائز اهمیت است راحتی آنها در هواپیما است. این افراد به دنبال خرید بلیط هواپیما یی هستند که در آن خدمات رفاهی منحصربه‌فردی دارد. این  افراد می‌توانند خیلی راحت با برسی خدمات هر یک از کلاس های پرواز از طریق اینترنت کلاس موردنظر خود را از نظر خدمات بهتر پیدا کنند.

بعد از پیدا کردن کلاس پرواز خارجی یا داخلی مورد نظر، فرد می‌تواند خیلی راحت خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین با کلاس مورد نظر انجام دهد.

ممکن است برای شما این سؤال پیش بیاید که ما چند نوع کلاس پرواز داریم؟ باید بگویم 3 نوع کلاس پرواز داریم که از نظر ارائه خدمات و قیمت باهم متفاوت‌اند. نام های آن عبارت‌اند از : اکونومی، فرست کلاس، بیزینس کلاس.

قیمت کلاس اکونومی برای پرواز خارجی یا داخلی پایین‌تر از دو کلاس دیگر است و همین طور خدمات آن نیز بسیار کم است.

قیمت بیزینس کلاس برای پرواز خارجی یا داخلی چیزی بین دو کلاس دیگر است و همین طور خدمات آن نیز بیشتر از کلاس اکونومی و کمتر از فرست کلاس است.

قیمت فرست کلاس برای پرواز خارجی یا داخلی  نسبت به دو کلاس دیگر گران‌تر است اما به همین مقدار خدمات آن نیز بیشتر از آنها است.

بنابراین اگر هزینه برای شما مهم نیست و فقط راحتی را ترجیح می‌دهید حتماً هنگام خرید بلیط هواپیما، فرست کلاس را انتخاب کنید تا از پرواز خود لذت ببرید.

 

 

در موقعیت اضطراری، بیخیال چمدان‌ها شوید

توجه داشته باشید که اگر در پرواز خارجی یا پرواز داخلی هواپیما دچار مشکل شد و فرود اضطراری اعلام شد، بیخیال چمدان‌هایتان شوید و فوراً هواپیما را ترک کنید. زیرا با برداشتن چمدان‌هایتان علاوه بر اینکه احتمال نجات خود را کم می‌کنید، مانع نجات دیگران نیز می‌شوید.

یکی از مسائلی که مهمانداران هواپیما با آن مشکل‌دارند این است که وقتی در پرواز خارجی یا پرواز داخلی مشکلی ایجاد می‌شود و فوراً هواپیما باید فرود بیاید و مسافران از هواپیما پیاده شوند، مسافران اصرار دارند که چمدان‌هایشان را با خود بیاورند زیرا مهمانداران وظیفه دارند که مسافران را به سرعت از هواپیما بیرون کنند و برداشتن چمدان سرعت خارج شدن مسافران را کم می‌کند.

 داخل هواپیما

یک هواپیمای آئروفلوت بر اثریک اتفاق در روسیه مجبور شد فوراً فرود بیاید. بعد از فرود آمدن هواپیما و پیاده شدن عده‌ای از مسافران، این هواپیما منفجر شد و کاملاً سوخت. تعدادی از مسافران که داخل هواپیما جامانده بودن به خاطر وجود چمدان‌هایی که یکسری از مسافران اصرار داشتن که با خود به خارج از هواپیما بیاورند، جان خود را از دست دادن.

بنابراین در پرواز خارجی یا پرواز داخلی اگر مهماندار از شما خواست به محض فرود آمدن به سرعت هواپیما را ترک کنید، بیخیال چمدان‌هایتان شوید.

طبق گزارش آژانس خبری اینترفاکس، در زمانی که تعدادی از مسافران به جای خارج شدن از هواپیما به سراغ چمدان‌هایشان رفته بودند، تعدادی دیگر می‌خواستند به سرعت خارج شوند ولی داخل راهرو گیر کرده بودند و نمی‌توانستند خارج شوند. در این اتفاق 40 نفر فوت شدند.

بنابراین در پرواز خارجی یا پرواز داخلی اگر فرود اضطراری اعلام شدن با برداشتن چمدان‌هایتان جان خود و دیگر مسافران را به خطر نیاندازید.

رئیس انجمن مهمانداران سارا نلسون در اتحادیه‌ی آمریکا، می‌گوید:

ما بارها در چنین شرایطی شاهد این بوده‌ایم که مسافران به جای اینکه به سرعت از هواپیما خارج شوند، سعی دربرداشتن چمدان‌هایشان از داخل قفسه هستند. این مسئله از جهت ستاد ملی امنیت حمل‌ونقل به عنوان خطر برای ایمنی اعلام‌شده است و اداره‌ی فدرال هوانوردی نیز این موضوع را تأیید کرده است.

 

سفر هوایی

فرانک جکمن (سخنگوی بنیاد ایمنی پرواز) درباره رهنمایی‌های لازم برای صنعت هوایی این‌چنین می‌گوید:

قطعاً جان شما و دیگر مسافران از چمدان و کیف دستی مهم‌تر نیست، پس قید چمدان‌هایتان را در مواقع اضطراری به وجود آمده در پرواز خارجی یا داخلی بزنید.

باوجوداینکه احتمال سقوط هواپیما بسیار پایین است، اما یکسری از افراد وجود دارند که با این حال از پرواز خارجی یا حتی پرواز داخلی می‌ترسند. دلیل این ترس این است برخی از افراد گمان می‌کنند در هنگام خطر نمی‌توانند جان خود را نجات دهند، اما این‌گونه نیست.

مسافران می‌توانند با رعایت یکسری از نکات ایمنی جان خود را نجات دهند به‌طور مثال همین برنداشتن چمدان در زمان‌های اضطراری که باید به سرعت از هواپیما خارج شد.

هواپیما

پوشیدن لباس‌های کاربردی

لباس سفر

در هنگام سفر با پرواز خارجی یا پرواز داخلی سعی کنید لباسی که قابل اشتعال است را نپوشید و همین طور از یک لباس آستین بلند و همین طور شلوار بلند استفاده کنید تا بر اثر بریدگی و سوختی آسیب نبینید. سارا نلسون دراین‌باره می‌گوید:

سعی کنید در پرواز خارجی یا پرواز داخلی از کفش‌های راحت استفاده کنید و از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار یا صندل جدا خودداری کنید و در طول پرواز کفش خود را درنیاورید.   

فرانک جکمن نیز در این خصوص می‌گوید که افرادی که با هواپیما سفر می‌کنند حتماً در جیبشان کارت شناسایی خود را نگه‌دارند.

بنابراین مسافران گرامی با رعایت یکسری از نکات می‌توانند سفر امنی را برای خود داشته باشند و در طول پرواز خارجی یا پرواز داخلی دچار استرس نشوند و سفر خوبی را تجربه کنند. البته این نکته فراموش نشود که مسافران علاوه بر رعایت نکات مهم، به حرف مهمانداران هواپیما نیز گوش دهند و هر کاری که آن‌ها می‌خواهند انجام دهند تا دچار مشکل نشوند.

منبع: پرواز خارجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار