رئیس گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای طرح پویش ملی مبارزه با سرطان در استان خبر داد و گفت: از سرطان نترسید، قابل پیشگیری و درمان است.
کد خبر: ۸۱۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 24 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس ،سارا شاه‌آبادی ، با اشاره به اجرای پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با هفته نخست بهمن‌ماه در استان همزمان با سراسر کشور، اظهار داشت: افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان هدف از اجرای این پویش است.

رئیس گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: جلب مشارکت سیاست‌گذاران و مجریان سلامت برای کنترل عوامل ابتلا به سرطان با تاکید به مشکلات منطقه‌ای از دیگر اهداف این پویش است.

وی آمار ابتلا مردم استان به سرطان را کمتر از آمار جهانی و کشوری اعلام کرد و گفت: مردم از اسم سرطان می‌ترسند در حالی که سرطان هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان است.

شاه‌آبادی در توضیح قابل پیشگیری آن اتخاذ سبک زندگی سالم را پیشنهاد کرد و گفت: تغذیه سالم، مصرف میوه و سبزیجات به اندازه کافی، کم مصرف کردن مواد غذایی چرب، فست فودها و همچنین غذاهایی گوشتی خیلی در پیشگیری از سرطان تاثیر می‌گذارد.

وی یک نکته مهم در پیشگیری از سرطان را در تحرک داشتن توصیف کرد و افزود: بهتر است افراد بالغ پنج روز در هفته روزی 30 دقیقه پیاده‌روی ساده داشته باشند.

به گفته این مسؤول، مهارت مدیریت استرس می‌تواند در پیشگیری از سرطان خیلی نقش مهم و حیاتی داشته باشد.

وی در خصوص چگونگی شناسایی علائم سرطان و همچنین قابل درمان بودن آن، گفت: افراد به موقع برای برنامه‌های غربالگری در این رابطه مراجعه کنند.

شاه‌آبادی، سرطان سینه و دهانه رحم در خانم‌ها و سرطان روده در هر دو جنس زن و مردم را سه سرطان شایع دانست و افزود: غربالگری در این خصوص در پایگاه‌های سلامت استان خدمات برای افرادی که سن آن‌ها بالای 30 سال است به خصوص خانم‌ها برای غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم و برای افراد بالای 50 سال در خصوص سرطان روده، به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی افزود: همین غربالگری‌ها سبب می‌شود اگر یکی مبتلا به سرطان باشد در مراحل اولیه تشخیص داده شود که درمان آن در بسیاری از انواع سرطان‌ها قطعی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار