رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس در لایحه بودجه سال ۹۹ برای ساماندهی خانه های خالی از ظرفیت شهرداری ها استفاده می کند، به اینگونه که شهرداری ها با ایجاد زیرساخت های لازم جهت شناسایی خانه های خالی، سهمی از درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از این حوزه را دریافت می کنند.
کد خبر: ۸۱۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 24 January 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم شناسایی و ساماندهی خانه های خالی در کشور، گفت: متأسفانه با وجود پشتوانه قانونی برای ساماندهی خانه های خالی، دولت اقدامات قابل قبولی در این عرصه صورت نداده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تعلل وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ارتباطات برای ایجاد سامانه املاک و مسکن، مجلس در لایحه بودجه سال 99 برای ساماندهی خانه های خالی از ظرفیت شهرداری ها استفاده می کند، به اینگونه که شهرداری ها با ایجاد زیرساخت های لازم جهت شناسایی خانه های خالی، سهمی از درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از این حوزه را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: با این اقدام شهرداری ها برای شناسایی خانه های خالی و اخذ مالیات از آن ها انگیزه مضاعفی پیدا خواهند کرد و مسیر برای ساماندهی این حوزه هموارتر خواهد شد.

بیش از سه میلیون واحد خانه خالی در کشور وجود دارد

رضایی کوچی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از سه میلیون واحد خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت: ساماندهی این میزان واحد مسکونی و تزریق آن ها به بازار شرایط را برای بهبود وضعیت بازار مسکن فراهم می کند، در شرایط کنونی به دلیل کمبود عرضه و بالا بودن تقاضا، وضعیت بازار پرتلاطم است.

کاهش قیمت مسکن با ساماندهی خانه های خالی

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: قطعا با ساماندهی خانه های خالی در کشور به ویژه پایتخت، قیمت مسکن روند نزولی به خود خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار