مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:توازن رشته ای بین متوسطه دوم نظری و هنرستان مشکلات مربوط به اشتغال را حل می کند.
کد خبر: ۸۱۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 22 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مجید یزدانپناه در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه ضمن اشاره به ۳۴ مصوبه این شورا در سال ۹۷ که ۱۳ مصوبه آن به عنوان مصوبات برتر کشور معرفی شدند اظهار کرد: مشهورترین مصوبه در این شورا، توازن رشته ای بین متوسطه دوم نظری و هنرستان بوده که مشکلات مربوط به اشتغال را نیز حل می کند؛ توازن رشته ای به منزله اجبار دانش اموزان به رشته های هنرستانی نبوده و درصورت عدم پذیرش در رشته تجربی مدارس دولتی به علت عدم کسب نمره لازم، دانش آموزان می توانند در رشته تجربی مدارس غیرانتفاعی تحصیل کنند. در ۸ سال گذشته رتبه استان در کنکور سراسری ۳۲ بوده که طبق آخرین آمار هم اکنون ۲۹ است.

محمدرضا بسامی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با اشاره به ارتقا رتبه استان به ۹ کشوری در کنکور زبان خارجه تصریح کرد: برای اولین بار رتبه استان در کنکور سراسری تک رقمی شده که در مجموع رشته ها رتبه استان ۲۹ است. لازم به ذکر است که تا پایان سال ۱۴۰۱ سهم فنی و حرفه ای از آموزش متوسطه باید از نرخ کنونی ۳۵ درصد به ۴۸/۲۰ درصد برسد. همچنین ۳۶۵ مدرسه نظری در استان وجود داشته و ما حدود ۱۹۶ هنرستان کمبود داریم.

بسامی با اشاره به لزوم تامین هنرستان به صورت بلندمدت برای استان خاطرنشان کرد: تاسیس هنرستان های وابسته به ارگانها و نیز هنرستان های کارآفرین( جوارکارخانه) در شهرک های صنعتی، افزودن ۱۶۹ کارگاه تخصصی در فضای کنونی هنرستان ها و حمایت و پشتیبانی دستگاه ها و شرکت های دولتی از رشته های متخصص مرتبط با فعالیت آن ها از ملزومات است.


 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار