سید سعید شاهرخی از تخصیص یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای بخش فرهنگی استان خبر داد و افزود: این اعتبار برای مجریان برنامه‌های هنری که متقاضی باشند اختصاص می‌دهیم.
کد خبر: ۸۱۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ 22 January 2020
استاندار همدان با بیان اینکه هیچ دستگاهی حق تعطیل کردن کنسرت‌های موسیقی را ندارد گفت: از اجرای این برنامه‌های هنری در چارچوب قانون حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، شاهرخی اظهار داشت: کنسرت‌های موسیقی در ایجاد شادی و نشاط مردم نقش دارند و اجرای این برنامه هنری را در تمام شهر‌های استان پشتیبانی می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: هیچ مقامی بالاتر از قانون نیست و هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی حق ممانعت از اجرای کنسرت در استان همدان را ندارند. 

استاندار همدان گفت: بسیاری از خواسته و مطالبات هنرمندان قابل تحقق است به شرطی که خود جامعه هنری با مدیران مشارکت و تعامل کنند. 

شاهرخی خاطرنشان کرد: امید و نشاط نیاز جامعه کنونی است و هنرمندان در بازگشت امیدواری و شادمانی مردم بسیار نقش دارند. 

وی هنرمندان را افرادی خوش فکر و زیبا اندیش دانست و افزود: ابزار هنر قدرتمندترین وسیله برای نهادینه کردن هر فرهنگی در بین توده مردم است. 

استاندار همدان به سابقه دیرینه فرهنگ و تمدن در استان همدان اشاره کرد و گفت: جایگاه رفیعی داریم و باید قدردان آن باشیم. 

وی تاکید کرد: به کارکرد و نقش هنر اعتقاد داریم و به تاثیرگذاری هنرمندان با وجود کمبود‌ها ایمان داریم. 

استاندار همدان به تعامل بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با هنرمندان تاکید فراوان کرد و افزود: نیاز‌های اعتباری انجمن‌های هنری و ادبی احصا و جمع بندی تا عدالت برقرار شود. 

وی با بیان اینکه عدالت را در توزیع اعتبارات رعایت می‌کنیم اضافه کرد: امسال اعتبار بخش فرهنگ و هنر نسبت به سال ۹۴ پنج برابر شده است. 

شاهرخی از اختصاص ۹ میلیارد تومان برای بخش فرهنگ و هنر استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان برای تمام بخش‌ها است که باید هدفمند هزینه شود. 

به گفته نماینده عالی دولت هر برنامه‌ای که ارشاد به صورت برنامه ریزی شده، علمی و مطالعه شده باشد را پذیرفته و تامین اعتبار می‌کنیم. 

وی از تخصیص یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای بخش فرهنگی استان خبر داد و افزود: این اعتبار برای مجریان برنامه‌های هنری که متقاضی باشند اختصاص می‌دهیم.

شاهرخی گفت: به تمام سلیقه‌های هنری در چارچوب قانون احترام گذاشته و همه ابعاد هنر برای ما ارزشمند است و همه باید این بخش را حمایت کنند.

جلوگیری برخی از ارگان‌ها مانند اداره اماکن برای مجوز کنسرت موسیقی، اختصاص زمین برای مسکن هنرمندان، احداث موزه هنر‌های معاصر، چاپ مجموعه آثار هنرمندان در قالب یک کتاب جامع، راه اندازی پاتوق فرهنگی برای خانواده ها، احداث مدرسه هنر انقلاب، تقویت اقتصاد هنر از طریق خرید آثار هنری و نصب در اداره‌های دولتی، پیوست فرهنگی برای اماکن توریستی و اختصاص ردیف بودجه مستقل برای انجمن‌های ادبی و هنری تنها مشتی بود از خروار خواسته‌ها و کمبود‌های استان همدان که هنرمندان از استاندار تقاضای رسیدگی به آن‌ها را داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار