کد خبر: ۸۱۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 20 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: رنگ حدود 22 درصد از خودروهای صفرکیلومتر فروخته شده در سال 2019 “خاکستری” بوده که نسبت به سال 2018 افزایش 1.6 درصدی را نشان می‌دهد. دومین رنگ محبوب برای خودروها رنگ مشکی بوده و رنگ سفید نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. این آمار را انجمن خودروسازان و واردکنندگان SMMT منتشر کرده است.

نتایج مطالعه SMMT نشان می‌دهد که رنگ زرد دوباره احیا شده و دهمین رنگ محبوب برای خودروهای جدید بوده است. رنگ زرد قبلاً در خودروهای مشهور فیلم‌ها بکار رفته که از جمله آن‌ها می‌توان به بامبل بی فیلم تبدیل شوندگان اشاره کرد.

البته حتی حضور چنین رنگی در فیلم‌های مشهور نیز کمکی به همه‌گیر شدن آن نکرده و مطالعه‌ی سال پیش نشان داده که رنگ زرد کمترین جذابیت را برای خودروها داشته به‌گونه‌ای که تنها 2 درصد خودروهای فروخته شده از نوع زرد رنگ بوده‌اند. همچنین نظرسنجی وب‌سایت CarWow نشان داده که 58 درصد کاربران اصلاً به خرید خودروی زرد رنگ فکر هم نمی‌کنند.

اگرچه رنگ خاکستری در سال 2019 بالاترین محبوبیت را داشته اما نتایج نظرسنجی CarWow نشان داده خاکستری یکی از رنگ‌ها با کمترین میزان جذابیت برای بریتانیایی‌ها بوده و تنها 3 درصد آن‌ها گفته‌اند به خرید خودرویی خاکستری‌رنگ علاقه دارند.

ظاهراً دلیل خریداران برای انتخاب رنگ خاکستری فروش بهتر خودرو در سال‌های بعدی نسبت به رنگ‌های روشن‌تر بوده است. همچنین رنگ خاکستری محبوبیت زیادی در صنعت مد و طراحی داخل خانه‌ها به دست آورده است. البته داده‌ها نشان می‌دهد رانندگان لندنی به‌طور متوسط 501 پوند بیشتر برای خرید خودرویی با رنگ خاکستری صرف کرده‌اند.

SMMT می‌گوید رنگ‌های مشکی و سفید دومین و سومین رنگ‌های پرطرفدار سال 2019 بوده‌اند. این رنگ‌ها به همراه رنگ‌های قرمز و آبی معمولاً بین 5 رنگ محبوب خودروها دیده می‌شوند. البته نظرسنجی CarWow نشان داده 36 و 24 درصد بریتانیایی‌ها علاقه‌ای به خودروهایی با رنگ‌های سفید و مشکی ندارند.

اما در لیست زیر می‌توانید رنگ‌هایی را که کمترین جذابیت برای بریتانیایی‌ها دارند را مشاهده کنید:

  • زرد (58 درصد افراد اصلاً این رنگ را در نظر نمی‌گیرند)
  • بنفش (52 درصد)
  • سفید (36 درصد)
  • قرمز (31 درصد)
  • مشکی (24 درصد)
  • نقره‌ای (18 درصد)

منبع: پدال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار