رییس آموزش و پرورش شهرستان ایلام هم با بیان اینکه حال کره زمین به خاطر رفتارهای غلط انسان ها خوب نیست، گفت: دیگر از آب، خاک و هوای پاک چیز زیادی نمانده و طبق بررسی کارشناسان و صاحب نظران اگر وضعیت به همین منوال پیش برود تا ۲۰ سال آینده جنگ بر سر آب، خاک و هوای سالم در می گیرد.
کد خبر: ۸۱۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 20 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی مومنی اظهار داشت : عملکرد اشتباه انسان ها، استفاده بی رویه و بدور از ملاحظات زیستی شرایط زندگی و حیات در کره زمین را سخت و دشوار کرده و تخریب زمین شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی یادآور شد: آلایندگی حاصل از دود یا پساب و پسماند کارخانجات صنعتی، تولید انبوه زباله، دفن و دفع غیر اصولی زباله، قطع درختان، کشتار حیوانات، تخریب زیستگاه ها، وفور خودروها و ... از جمله رفتارهای غلط و جبران ناپذیر انسان در برابر زمین است.

مومنی یادآور شد: در برخی کشورهای دنیا پیاده روی، استفاده از دوچرخه یا خودروهای بدون آلودگی جایگزین وسایل نقلیه دودزای کنونی شده است تا حجم بالای آلودگی هوا کاهش یابد و این فرهنگ باید در کشور و استان ما هم ترویج داده شود.

وی تاکید کرد: باید تغییرات مثبت زیست محیطی را از بچه ها شروع کرد و احترام به طبیعت، فرا گرفتن اقدام هایی در راستای کاهش آلودگی های زیستی و حفاظت از محیط زیست در بین کودکان و نوجوانان به صورت ریشه ای نهادینه شود تا آینده ای سالم برای خود رقم بزنند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار