در حالی لحظه به لحظه به انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم که بیش از یک سوم نمایندگان حاضر در دهمین دور مجلس که کاندیدای یازدهمین دوره از مجلس شده اند، تو زرد از آب درآمدند و این در حالی است که همچنان صندلی های نمایندگان مردم در مجلس را پر کرده اند.
کد خبر: ۸۱۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 17 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، بالغ بر 90 نفر از نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی در حالی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند که 4 سال است با رای اعتماد مردم بر مسند قدرت مجلس تکیه زدند و به اسم دادخواهی راهی خود کامی را می پیمودند.
ترکیب مجلس یازدهم که به سمت اصول گرایی جهت گرفته است در حالی که رئیس جمهور در هشدار جدی خواستار یک جانبه گرایی مجلس آینده نشده و گفت: " مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعا ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد. کشور متعلق به همه است. اگر تمام ۸۳ میلیون متحد باشیم و یک نفر مخالف، باید تلاش کنیم آن یک نفر را هم جذب کنیم. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است در حالیکه شما یک جناح و جمعیت بزرگ را مخالف می‌کنید. باید حواسمان را جمع کنیم."
هر چند بیشترین ترکیب مجلس دهم از اصلاح طلبان بوده است و غالب شدن یک طیف سیاسی در مجلس نشان از حاکمیت همان طیف در جامعه می دهد و به طور قطع با پر رنگ شدن طیف اصول گرایان قطع به یقین تمامی مسندهای قدرت به دست این طیف و گروه سیاسی می افتد همانگونه که در 8 سال گذشته بیشترین قدرت سیاسی با رنگ و بوی اصلاح طلبی بوده است.
هر چند به گفته سخنگوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدگان از همه طیف ها و حزب های سیاسی بوده است اما آنچه قابل تامل است که در میان رد صلاحیت شدگان بیشتر طیف اصلاح طلبان به چشم می خورد.
طیف اصلاح و اصول گرایی در جامعه که ندای بلندتری از دیگر گروه های سیاسی دارند و هر بار جامعه  بدست یکی از این دو گروه سیاسی می چرخد به طوری که از کشور یک رنگ سیاه و سفیدی ساخته است که دورنمای آن گاه خاکستری به چشم می خورد و این به سبب در هم تنیده شدن تار و پود این دو گروه سیاسی و غالب کشور است.
انتخابات که در سالهای اخیر بیشتر شکل و شمایل تیمی به خود گرفته و کاندیداها غالبا بدنبال ورود به لیستی هستند که به هنگام رای آوردن تیم مورد نظر خود را بر مسند قدرت بنشانند و حتی در مواقعی این گروه های سیاسی به جای تقابل ، در کنار هم بودن را بر خود  می گزینند و به معامله می پردازند.
این زد و بندهای سیاسی  در حالی صورت می گیرد که مردم از همه جا بی خبر تنها دلخوش به شعارهای سیاسی و سخنرانی های نمایشی آنها هستند و با تمام اعتقاد و ایمان خود پای صندوق های رای می روند زیرا که از جان و دل آموخته اند که با حضور پر رنگ و گسترده خود می توانند تو دهنی بزرگی بر دشمن بزرگ خود یعنی مستکبرین زد.
و ای کاش ای کاش نمایندگان مجلسی که این عنوان سنگین و مسئولیت سنگین تر را بر خود حمل می کنند بدانند بعضا سو استفاده از فهم و سادگی مردم توسط برخی از نمایندگان سودجو و رفتن به اسم مردم و جستن خودکامگی بردن ایران به عمق عقب ماندگی است و تازمانی که کاندیدهای مجلس با دقت نظر به مردم معرفی نشوند و مجلس عاری و پاک از نمایندگان سود جو نشود قطعا ایران به پله اول ترقی هم دست نخواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار