در حالیکه در آخرین اطلاع رسانی قرار بود آقای روحانی همین چهارشنبه (امروز) به استان ایلام سفر کند ،اما بدلایلی این سفر لغو شد ،این درحالیست که دوهفته پیش آخرین هماهنگی ها وجلسات کارشناسی برای سفر رییس جمهور به استان ایلام صورت گرفته وهمه چیز مهیای این سفر رییس دولت بود.
کد خبر: ۸۱۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 15 January 2020

تابناک ایلام::"رییس جمهور به زودی به ایلام می آید " برنامه ریزی برای سفر رییس جمهور به ایلام " سفر رییس جمهور به ایلام لغو شد" " رییس جمهور چهارشنبه هفته جاری به ایلام سفر می کند " سفر رییس جمهور کنسل شد" زمان دقیق سفر رییس جمهور به ایلام مشخص نیست " اینها تیتر رسانه های استان در خصوص سفر رییس دلت به استان ایلام در طول چند ماه گذشته است.

یکی از موضوعاتی که از یکسال گذشته همواره در استان ایلام مطرح بوده ،سفر رییس جمهور به استان ایلام است،موضوعی که بعنوان یک دستاورد مهم برای مدیران استانی تلقی و از سویی  در صورت حصول شرایطی ،می تواند حامل دستاوردهایی برای استان محروم ایلام باشد.

در حالیکه در آخرین اطلاع رسانی قرار بود آقای روحانی همین چهارشنبه (امروز) به استان ایلام سفر کند ،اما بدلایلی این سفر لغو شد ،این درحالیست که دوهفته پیش آخرین هماهنگی ها وجلسات کارشناسی برای سفر رییس جمهور به استان ایلام صورت گرفته وهمه چیز مهیای این سفر رییس دولت بود.

آنچه که برای مردم استان ایلام در سفر مقامات مسئول به استان ایلام حائز اهمیت است ،دستاوردهای این آمد وشدها ست ،اگر قرار باشد این سفر همانند دیگر سفر مقامات به استان در ایام اربعین به جز تحمیل هزینه عایدی به همراه نداشته و صرفا با چند قطعه عکس یادگاری پایان یابد ،همان بهتر که اصلا  چنین سفری به استان صورت نگیرد.

استان ایلام در طول ادوار گذشته بارها میزبان روسای جمهور متعددی بوده است ،در دوران طلایی اقتصادی کشور  که حضور یک رییس دولت می توانست ثمرات ارزشمندی را برای مردم استان به ارمغان آورد ،شاهد عدم تحقق بسیاری از مصوبات بوده و مردم استان همچنان تکمیل طرح های زخمی شده آن دوران را انتظار می کشند.

نمونه بارز آن شروع عملیات بیمارستان 376تختوابی ایلام در  دولت دهم است که با گذشت هشت سال به خاطر عدم تخصیص اعتبارات همچنان لنگ مانده است . دهها مورد از چنین طرح هایی را می توان نام برد که به دلایل تبلیغاتی از سوی دولت ها کلنگ زنی شد ،اما همچنان یا در سطح همان کلنگ باقی مانده یا اینکه بصورت نیمه کاره رها وبرخی نیز مانند زندان ایلام  قبل از بهره برداری، عمر مفید خود را از دست داده است .

بنابراین در چنین شرایطی که کشور با بحران اقتصادی مواجهه است و طبق پیش بینی ها دولت در سال آینده باکسری نزدیک دویست هزار میلیارد تومانی روبرو خواهد بود و از سویی بسیاری از طرح های فعال استان با نبود اعتبار مواجهه و دولت توان تسویه طلب پیمارنکاران را ندارد ،حضور رییس جمهور در استان نمی تواند چندان به حال وروز مردم استان اثر مثبتی  داشته باشد.

اینکه  از چند ماه پیش قرار است رییس جمهور به استان ایلام سفر کند وهر بار نیز به دلایلی اعلام نشده  سفر خود را لغو می کند ،به جز دستان خالی رییس جمهور برای مردم استان ایلام ،نمی تواند در پشت چرایی این لغوهای چندباره دلیل دیگری وجود داشته باشد .

قدرمسلم این است از چند سال پیش  در استان ایلام  طرح هایی نظیر نفت وگاز وصنایع کوچک ومتوسط با اعتبار بخش خصوصی وسرمایه گذاری شرکتهای خصولتی به بهره برداری رسیده ودر حاضر نیز فعال هستند ،در صورتی که این سفر بتواند با تصویب وکلنگ زنی طرح های بزرگ و موثر به حال توسعه واشتغال استان همچون پالایشگاه ،پتروشیمی وطرح های بزرگ صنعتی همراه باشد ،می توان برای آن لحظه شماری کرد ،درغیر اینصورت تاثیر  کنسل شدن دائمی این سفر با تحقق آن برای مردم ما یکسان خواهد بود.

لذا باید گفت اگر قرار است این سفر رییس جمهور تنها به بریدن چند روبان خلاصه شده و هیچ دستاوردی برای مردم استان به همراه نداشته باشد و  ایشان در نشست خبری از بی خبری ها وتحریم های داخلی نهادهای حاکمیتی!! بر علیه خود بگوید ،پیشاپیش باید بگوییم آقای رییس جمهور ! ما منتظر شما نیستیم چرا که حضورتان در مسند ریاست جمهوری حضوری نمادین است ،از آنجاییکه شما از صحنه تصمیم گیری در رویدادهای مهم کشوری کنار گذاشته شده اید،پس این سفر همچون دیگر امورات ،سفری ابتر است ،همان بهتر که پرونده  آن تا پایان دوره اتان درکشو میز رییس دفتر باقی بماند!

درپایان این وجیزه این نکته را هم نباید از قلم انداخت که مردم ما تلاش های مستمر استاندارشان برای تحقق این سفر را هرگز فراموش نکرده و عدم تحقق آن را قطعا به حساب ایشان نخواهند گذاشت .تلاش نشات گرفته از دلسوزی های قاسم سلیمانی برای تحقق این سفر ستونی است  وبه یقین کنسل شدن مستمر آن چیزی از شایستگی ها ،خدمات وتلاش های وی کم نخواهد کرد .ما همچنان قدردان ایشان خواهیم بود و هرگز بی برنامگی ها و تزلزل برنامه ریزان و دفتر رییس جمهور را به پای مدیران استان نخواهیم نوشت .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دست مریزاد ...سخن دل مارا گفتی جناب اسدی گرامی
ایوانغرب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
واقعا سپاسگزاریم...حرف های خیلی واقعی و صحیح رو گفتید.احسنت بر شما.ممنون اقای اسدی
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
شاید این شنبه بیاد شاید
حمید رضا
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
جالبه!!! ایلام جزء استان های دارای بیشترین رأی به رئیس جمهور بود.
وقتی مردم استان ما تعصبی و سیاسی رای می دهند بایست اینجوری سرکار گذاشته شوند و تابناک جان مطمئن باشید هیچ وقت هم عبرت نخواهند گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار