یک روانشناس درباره چگونگی تضمین خوشبختی بعد از ازدواج توضیحاتی داد.
کد خبر: ۸۱۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 15 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: زهرا زین الدینی روانشناس و مشاور درباره چگونگی تضمین خوشبختی بعد از ازدواج اظهار کرد: وقتی افراد قصد دارند که با فرد دیگری پیوند زناشویی زیبایی را خلق کنند، بهتر است که در ابتدا خود را به دانشی که در این زمینه نیاز دارند مجهز کنند؛ معمولا ابزار مورد نیاز برای داشتن یک ازدواج موفق آموزش است.

زین الدینی بیان کرد: یکی از ابزار‌های مورد نیاز برای داشتن خوشبختی بعد از ازدواج این است که افراد سعی نکنند در زمینه‌های مختلف همسر خود را کنترل کنند و یا تغییر دهند، چون انسان‌ها فقط می‌توانند خودشان را تغییر دهند و در رابطه با دیگران فقط می‌توانند به آن‌ها اطلاعات دهند، احساسات و انتظاراتشان را با آن‌ها مطرح کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از رفتارها باعث تخریب رابطه زناشویی می‌شود، افزود: اگر زوجین ۷ عادت رفتاری مخرب از جمله انتقاد کردن، سرزنش کردن، شکایت کردن، غر زدن، تهدید کردن، تنبیه کردن و رشوه دادن را از تعاملات زناشویی‌شان حذف کنند، ارتباط شان به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.

این روانشناس با بیان اینکه بهتر است زوجین به جای این ۷ عادت مخرب از ۷ عادت رفتاری پیونددهنده استفاده کنند، ادامه داد: رفتارهایی مانند، حمایت کردن، تشویق کردن، گوش دادن، پذیرش همسر، اعتماد کردن، احترام گذاشتن و مذاکره درباره تفاوت‌ها می‌تواند زندگی زوجین را شیرین کند.

زین الدینی با اشاره به اینکه هر چقدر همسران از این رفتار‌های پیونددهنده بیشتر استفاده کنند، رابطه قشنگ‌تر و بهتری خواهند داشت، افزود: علاوه بر این گوش دادن، ارتباط موثر، مذاکره بر سر اختلافات، مدیریت خشم و همدلی کردن از جمله مهارت‌های اساسی برای یک زندگی زناشویی موفق هستند.

وی گفت: هر چقدر افراد قبل از ازدواج این مهارت‌ها را بیشتر تمرین کنند، می‌توانند برای حل اختلافات در رابطه زناشویی‌ خود به طور موثرتری از آن مهارت‌ها استفاده کنند و یکی دیگر از مسائلی که به بهبود رابطه زوجین کمک می‌کند، این است که هر یک از طرفین زبان عشق خود و طرف مقابلش را بشناسند و براساس آن این عشق و محبت را منتقل کنند.

این روانشناس درباره پنج نوع زبان عشق، تصریح کرد: جملات، کلمات تأییدکننده و محبت‌آمیز مانند تقدیر و تشکر از همسر به دلیل تلاش‌هایش، گذراندن زمان کیفی با همسر مانند انجام یک کار لذتبخش با همسر، هدیه دادن، ارائه یک سری خدمات به همسر مانند تعمیر ماشین و یا لوازم خانه و غیره از انواع زبان عشق است.

زین الدینی خاطرنشان کرد: به طور کلی اگر زوجین ۵ برابر اختلافات و تعارض‌هایشان، زمان‌های خوب و شاد را با هم بگذرانند، احساس خوشبختی بیشتری خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار