در مرکز شهر مسکو کاخی با معماری و شکوهی منحصر به فرد وجود دارد. این کاخ از جنوب به رودخانه مسکو، از شرق به میدان سرخ و از قسمت غربی به باغ دیدنی الکساندر متصل می شود که دیدار از آن را آسان کرده است. در سال 1837 میلادی کار شروع به ساخت این بنا آغاز شد و تاریخ افتتاح آن به سال 1849 میلادی برمی‌گردد. پادشاهان روسیه را در آن زمان تزار یا همان سزار می‌نامیدند. این کاخ به منظور محل سکونتی برای تزارها ساخته و بنا گردید.
کد خبر: ۸۱۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 13 January 2020

در مرکز شهر مسکو کاخی با معماری و شکوهی منحصر به فرد وجود دارد. این کاخ از جنوب به رودخانه مسکو، از شرق به میدان سرخ و از قسمت غربی به باغ دیدنی الکساندر متصل می شود که دیدار از آن را آسان کرده است. در سال 1837 میلادی کار شروع به ساخت این بنا آغاز شد و تاریخ افتتاح آن به سال 1849 میلادی برمی‌گردد. پادشاهان روسیه را در آن زمان تزار یا همان سزار می‌نامیدند. این کاخ به منظور محل سکونتی برای تزارها ساخته و بنا گردید.


نمای بیرونی کاخ کرملین در تور روسیه از دیوارهایی با رنگ سفید و مزین شده به تزئین‌های طلایی است که آن را همچون نگینی از میدان سرخ می‌توان به نظاره نشست. مساحت کلی کاخ کرملین چیزی در حدود 25 هزار متر مربع است. این کاخ دارای بیش از 700 اتاق است که این امر خود بیانگر وسعت و بزرگی این بنا است. قصر کرملین از نظر شکل هندسی مستطیل و دارای حیاط‌های متعدد در درون و بیرون خود است.
از نکات جالب توجهی که بازدیدکنندگان را به سمت کاخ می‌کشاند معنادار بودن بخش‌های مختلف این کاخ است به صورتی که در جای جای آن می توانید معنی خاصی از آن دریابید که با سبک معماری این قصر مرتبط است.

محل اقامت رئیس جمهوری

به گزارش سفر باتو ، اگرچه در قدیم این قصر محلی برای زندگی پادشاهان بوده است، اما امروزه از آن به عنوان اقامتگاه ولادیمیر پوتین که رئیس جمهور روسیه است استفاده می شود از اینرو گردشگرا نمی توانند به صورت آزادانه وارد کاخ شوند بلکه باید با هماهنگی قبلی و راهنمایی لیدرها از این مکان دیدن نمایند.


معمار کاخ کرملین چه کسی بوده است؟


اگرچه معمارهای متعددی در تور اروپا در ساخت این بنا دخالت داشته اند اما یکی از مهمترین و همچنین معروفترین آنها شخصی بود به نام کنستانتین تون که این بنای زیبا و منحصر به فرد را در دوران حکمرانی نیکلاس اول به اتمام رساند که با هنرنمایی خود توانست معماری بیزانسی روسی را به معرض دیدگان دوستداران هنر بکشاند.


بخش‌های مختلف کاخ کرملین


قصر کرملین به عنوان بزرگترین کاخ در کشور روسیه شناخته شده است. از اینرو برای تشریح قسمت های مختلف آن نیاز به زمان بسیاری است که از حوصله این بحث خارج است. اما به صورت مختصر نکاتی را از بخش‌های مختلف آن برای شما بیان می‌کنیم.


سالن‌ها و اتاق‌های کاخ کرملین


کاخ و قصر کرملین با دارا بودن 700 سالن باشکوه که تاریخ آن به 534 سال پیش می رسد بر جذابیت این بنا افزوده است و این خود یکی از جذابترین رازهای شکوه کاخ کرملین است.

ورودی کاخ کرملین


اولین سالن با وسعتی فراوان دارای تزئیناتی از سنگ مرمر است با ستون‌هایی بلند از جنس گرانیت که جلای بسیار زیادی به این سالن داده است. در قسمت دیگر سالن پلکان‌هایی را می بینید که به وسیله آن می توانید به قسمت‌های دیگر این کاخ راه پیدا کنید. از شاخص‌ترین چیزهایی که در بدو ورود به داخل کاخ قابل دیدن است می توان به طاق دارای قوس، فرش قرمز، تزئینات به شکل طاووس و درب ورودی باشکوه این کاخ اشاره کرد.

سالن میانی قصر کرملین


با گذر از سالن ورودی کاخ به قسمت سالن مرکزی یا میانی می رسید که از آن با نام والادیمیرسکی یاد می کنند. علت نام گذاری آن به این نام ولادیمیر کبیر از شاهزادگان ولیکی نووگورد بوده است.

کهن‌ترین سالن کاخ کرملین


تالار جواهرات کاخ از مهم‌ترین قسمت‌های این کاخ شناخته می‌شود. تاریخ بنای این سالن به سال‌های 1487 تا 1491 میلادی می‌رسد که معماران آن دو نفر ایتالیایی به نام‌های مارکو روفو و پیترو آنتونیو بودند. دیوارهای این سالن پر از نقاشی‌های فرسکو است که این مجموعه نقاشی باهم در ارتباط هستند. تور آنکارا با آفرهای ویژه سفر باتو را از دست ندهید.

تاریخ کلی ساخت و بنای کاخ کرملین


در کار ساخت و ساز بنای کاخ کرملین 10 سال زمان صرف شد و ساخت و ساز این بنا در انتها در سال 1849 میلادی به اتمام رسید و مورد استفاده قرار گرفت. این اثر فی‌الواقع کار هنری بود و به دست معمارانی انجام پذیرفت که همگی تحت کنترل کنستانتین تون بودند. این قصر که در گذشته محل سکونت تزارها بود با سبک معماری باروک در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع و ساختمانی با 125 متر طول و 47 متر عرض ساخته شد.
کار بازسازی کاخ کرملین در قرن های 14، 16 و 17 میلادی انجام شد. همچنین اتاق‌های این کاخ طی گذر زمان تعدادشان افزایش یافت و به 700 سالن رسید. با حمله مغول به این کشور بنای دیگری که قبلا در این مکان وجود داشت ویران شد از اینرو تاریخ ساختن بنای کاخ را سال 1849 میلادی می‌دانند. در زمان پرنس کبیر به دلیل اینکه وی بتواند عظمت امپراتوری خود را به رخ بکشد دستور داد که کاخ را گسترده تر کنند و در حفظ و آبادانی ان کوشش‌های فراوانی انجام داد. بعد از فرمانروایی پرنس کبیر و در طول زمان کاخ کرملین اهمیتش را از دست داد. لازم به ذکر است که این کاخ یکی از برجسته ترین نمادهای کشور روسیه به شمار می رود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار