حدود ده سال پیش پارک دلفین در جزیره کیش و تور کیش شروع به کار نمود. این پارک که مجموعه بسیار بزرگ تفریحی و گردشگری می باشد، با مساحتی به بزرگی صد هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است. پارک دلفین و یا دلفیناریوم جزیره کیش شامل فضای سبز بسیار زیبا است که در آن گونه های مختلف گیاهان بومی و غیر بومی نگهداری می شود.
کد خبر: ۸۱۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 08 January 2020

تعطیلات تابستانی و زمستانی فرصت مناسبی برای سفر به جزیره زیبای کیش می باشد. با این که جزیره کیش دارای آب و هوای بسیار گرم می باشد اما پارک ها و گردشگاه های خوب و با امکانات زیاد در این جزیره وجود دارد که می تواند در فصل گرما هم پذیرای گروه های گردشگری باشد. یکی از این پارک ها پارک دلفین و یا دلفیناریوم جزیره کیش است. در هوای گرما هیچ چیزی مانند آب بازی لذت بخش نیست و گرما را از تن و بدن شما خارج نمی کند. در پارک دلفین کیش می توانید هم آب بازی کنید و هم به آب بازی دلفین های آموزش دیده بپردازید و با یک تیر دو نشان بزنید و از روزهای تعطیلاتتان نهایت لذت رابه همراه خانواده و یا دوستان و عزیزانتان ببرید.

درباره پارک دلفین جزیره کیش

حدود ده سال پیش پارک دلفین در جزیره کیش و تور کیش شروع به کار نمود. این پارک که مجموعه بسیار بزرگ تفریحی و گردشگری می باشد، با مساحتی به بزرگی صد هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است. پارک دلفین و یا دلفیناریوم جزیره کیش شامل فضای سبز بسیار زیبا است که در آن گونه های مختلف گیاهان بومی و غیر بومی نگهداری می شود. در این پارک زیبا یک باغ پرندگان نیز وجود دارد که انواع پرندگان زیبا در آن جا می باشد. و البته استخر دلفین ها که جاذبه اصلی این پارک با عظمت است را می توان اشاره کرد.

به گزارش سفر باتو ، پارک دلفین و یا دلفیناریوم که در جزیره زیبای کیش قرار دارد را می توان اولین پارک دلفینی بدانیم که در ایران راه اندازی شده است. این پارک زیبا با سرمایه گذاری صاحب هتل بزرگ داریوش کیش ساخته شده است اما در سال هزار و سیصد و نود و سه به صاحب شرکت هواپیمایی زاگرس فروخته شد و اکنون تحت نظارت و کنترل و مدیریت آن می باشد. در پارک دلفین جزیره کیش به جز دلفین های آموزش دیده، انواع مختلفی از آبزیان دیگر هم نگهداری می شود. این گونه ها از پستانداران دریایی مانند شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی و چند جاندار دیگر می باشند. البته نکته جالب وجود پنگوئن ها در این پارک است که دیدن پنگوئن در حالی که بیرون از پارک دمای هوا  بالا  است می تواند بسیار جالب باشد. دیدن این گونه جانوران که به صورت طبیعی در ایران زندگی نمی کنند نه تنها برای بچه ها بلکه برای بزرگترها نیز ز می تواند بسیار جذاب باشد و خاطره خوبی را از مسافرت به جزیره زیبای کیش برای مسافران و گردشگران بسازد در واقع هدف اصلی سازندگان و مسئولین پارک دلفین کیش آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با جانوران مختلف دنیا و آشتی دادن انسان ها با محیط زیست کره زمین است

 در پارک بزرگ دلفین نه تنها دلفین ها آموزش دیده هستند و حرکات نمایشی جالبی انجام می  دهند که باقی جانورانی که از آنها نام برده شد نیز حرکات نمایشی را آموخته اند و آن ها را در برابر میهمانان انجام می دهند و در واقع به هنرنمایی هم می پردازند. این حرکات نمایشی و این هنرنمایی های باور نکردنی را مربیان با تجربه و کاردان پارک دلفین به این جانوران آموخته اند. در این مجموعه از جانوران دیگری نیز نگهداری می شود که از انواع تمساح می توان نام برد که گونه های مختلف آن از سراسر جهان گرد آورده شده است و به قدری محیط زندگی آن ها خوب و طبیعی ایجاد شده که آنها به تولید مثل پرداخته اند و زاد و ولد نموده اند. این کار نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد که گردانندگان و مسئولین پارک آبی دلفیناریوم کیش از افراد بسیار با تجربه و کاربلد برای انجام این مسئولیت استفاده کرده‌اند و شما می توانید با سفر به جزیره کیش و دیدن از این پارک با چشم خود کار آنها را ببینید

باغ پرندگان

همانگونه که گفته شد در پارک دلفین یا دلفیناریوم جزیره کیش در بین جاذبه های گردشگری کیش  به غیر آبزیان حیوانات دیگری نیز هستند که از جمله آنان می توان به پرندگان اشاره نمود. در باغ پرندگان این پارک زیبا و بزرگ بیش از پنجاه گونه از پرندگان مختلف و کمیاب وجود دارد که اگر بخواهیم به معرفی آن ها بپردازیم باید از مرغ سقا ، شتر مرغ، طوطی ماکائو، طاووس، انواع لک لک ها ، توکان، موز خوار و قو نام برد. این پرندگان در فضایی مناسب و سطح نگهداری استاندارد به سر می برند و از آنها بسیار خوب نگهداری می شود.

امکانات مجموعه

پارک دلفین و یا دلفیناریوم جزیره کیش دارای سرویس حمل و نقل ( اتوبوس های قطاری ) می باشد که به جهت بزرگ بودن پارک در نظر گرفته شده تا میهمانان بتوانند همه بخش های این پارک را ببینند. گردشگران و مسافران با بازدید از این پارک می‌توانند ادعا کنند که نیمه بیشتری از حیوانات جهان را به چشم خود دیده اند این پارک مکان بسیار مناسبی برای ارضای حس کنجکاوی  کودکان است و می تواند آنها را در شناخت جانوران مختلف راهنمایی کند.

برچسب ها: سفر باتو ، تور کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار