این شهر در تور لحظه آخری و ارزان سفر باتو یکی از مهمترین مناطق برای تفریح اوقات فراغت در ایران است که همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر کشور برای گذراندن تعطیلات خود در این منطقه جذب می کند.
کد خبر: ۸۱۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 08 January 2020

روستای ماسال یکی از بکرترین مکانهایی است که می توانید در مناطق شمالی ایران از آن در تور طبیعت گردی بازدید کنید که در گردشگری ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.  ماسال به بهشت گمشده در گیلان گفته می شود و طبیعت سرسبز و سرسبز آن ، آب و هوای معتدل و چشم انداز چشم نواز ثابت می کند که این نام برای روستای ماسال کاملاً مناسب است.  اگر از زندگی شهری و شهرهای پرجمعیت و پر از اتومبیل و مردم خسته شده اید ، روستای ماسال می تواند بهترین گزینه برای شما باشد تا چند روز آرامش خود را احساس کنید.

 این شهر در تور لحظه آخری  و ارزان سفر باتو یکی از مهمترین مناطق برای تفریح اوقات فراغت در ایران است که همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر کشور برای گذراندن تعطیلات خود در این منطقه جذب می کند.

 ماسال در ایران:

 ماسال یکی از مکانهایی است در ایران که علاقه مندان زیادی به خصوص بین دوستداران گردشگری اکو ایران به خود جذب کرده است.  طبیعت زیبای این شهر و جنگل های سرسبز آن یکی از دلایلی است که توجه طبیعت گرایان را به این منطقه جلب کرده است.

 

 روستای ماسال در ایران

 از طرف دیگر ، اقیانوس ابر در این منطقه پدیده زیبایی است که قدم زدن روی ابرها را به واقعیت تبدیل می کند.  این جاذبه های طبیعی و وجود رودخانه ها و غارها در این منطقه باعث شده است که ماسال مشهور و بی نظیر باشد.

 ماسال و شاندرمن

 ماسال مکانی رویایی و یکی از قدیمی ترین شهرهایی است که از سلسله اشکانیان وجود داشته است.  این شهر از دو بخش ماسال و شاندرمن تشکیل شده است.

 

 روستای ماسال در ایران

 این دو منطقه مملو از جاذبه های طبیعی است که هنوز هم برای انبوه سازان ناشناخته است و همین امر محیط زیست آن را بی نظیر کرده است.

 

 روستای ماسال در ایران

 با این حال ، هیچ کس نمی داند که ماسال دقیقاً به چه معنی است ، اما به نظر می رسد از یک کلمه تالشی "مازال" به معنای کوهستانی و شهری با کوه است.

 

 رودهای ماسال

 وقتی به ایران سفر می کنید ، از جاذبه های ماسال ، ما نمی توانیم از دو رودخانه زیبایی که این منطقه را زیبا تر کرده اند غافل شویم.

 

 رودخانه ماسال خاکی و رودخانه شاندرمن مورگان دو رودخانه مهم این منطقه است.  حتی می توانید در آب خروشان آنها قایقرانی کنید.  البته در هوای مناسب در تابستان! با تور ارمنستان از تفریحات تابستانی لذت ببرید.

 

 حومه دیدنی ماسال:

  اولسبلنگاه روستایی در بالای ماسال است که مردم این منطقه در هر بهار و تابستان از ماسال به این روستا مهاجرت می کنند.

 این روستای پرشکوه کوهستانی ، در ارتفاع هزار و ۴۸۹ متر از سطح دریا ، فرم و معماری قدیمی خود را حفظ کرده است و با خانه ها و تخته های چوبی و سقف های رنگارنگ هنوز هم همه را به خود جلب می کند.

 

 غار آویشو

 ماسال غارهای زیادی دارد.  بزرگترین و زیباترین غار این شهر آویشو است.  این غار در ۲۲ کیلومتری ماسال با دهانه ۱۵ متر و ارتفاع دهلیز از ۳۰ متر تا ۵۰ متر واقع شده است.  همچنین یک رودخانه در غار و آبشارهای زیادی وجود دارد.  طول استالاگمیت و استالاکتیت در این غار به ۱ متر می رسد و زیبایی غار را چند برابر می کند.

برای رسیدن به این غار باید به ماسال بروید و از شهر شاندرمن ۴۰ کیلومتر فاصله بگیرید.  در آن منطقه می توانید غار آویشو را ببینید.

 

 پارک ساحل ماسال:

 پارک ساحل ماسال در کنار رودخانه کالکایی قرار دارد و منطقه زیبایی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

 

 پارک روستای ماسال

 این پارک ساحلی به سه بخش سبز ، روستای اسب ریسه و اولسبلنگاه تقسیم می شود که اصلی ترین جاذبه های گردشگری ایرانی برای گردشگران این روستا است.

 

 جاذبه های تاریخی ماسال

 یادبود میرزا کوچک خان جنگلی ، پیشکسوت جنگل که در ارتفاعات ماسال درگذشت ، واشمه سرا ، قلعه کول ، سنگ بست ، خندیله پشت ، تفنگ ساز گون از جمله اماکن تاریخی ماسال است.

 ماسال در پاییز و زمستان سرد است.  دمای هوا در این منطقه در سردترین زمان سال نیز خیلی پایین است ، اما در بهار و تابستان دمای متوسط ۱۸ درجه است.

 

 بهترین فصل برای سفر به ماسال:

 بهترین زمان سفر به ماسال از اردیبهشت تا مهر است.  در بقیه سال میزان مه غلیظ است و چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد.

 

در ماسال کجا غذا بخوریم؟

 اگر از افرادی که به ماسال سفر می کنند بپرسید ، رستوران خزر ماسال در خیابان انقلاب بهترین رستوران در سطح شهر است.  بین غذای سنتی ایرانی در این منطقه ، کباب ترش و چلو‌کباب این رستوران بسیار خوب است و قیمت آنها خیلی گران نیست.

 

 رستوران روستای ماسال

 متوسط قیمت غذا در رستوران های ماسال از ۱۵۰۰۰۰ ریال تا ۳۵۰۰۰۰ ریال باشد

 

 در ماسال کجا بمانیم؟

 بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در کلبه های چوبی ماسال بمانند ، اما شما انتخاب های دیگری نیز دارید.  بین هتل های ایران در ماسال ، هتل فردین مدرن ترین هتل در این منطقه است.  هتل دیگر ماسال هتل افرا است که می توانید در آن اقامت کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار