در این شهر در تور تایلند می توانید از مراکز تفریحی متعددی مانند: گرند پالاس، بازار روی آب، مزرعه تمساح‌ها، معبد بودا و ... دیدن فرمایید و به دلیل مزرعه‌های رنگارنگ، درختان سر به فلک کشیده، فرهنگ غنی مردم هر ساله گردشگران بسیاری این شهر را به عنوان هدف قرار می‌دهند. ناگفته نماند که غذاهای لذیذ و محلی بانکوک را نیز نباید فراموش کنید چرا که طعم لذیذ آن یکی از بهترین خاطره‌ها را برایتان به ارمغان خواهد آورد.
کد خبر: ۸۱۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 08 January 2020

در این مقاله دو کشور مالزی و تایلند که جزو کشورهای جنوب شرقی آسیا و دارای جزیره هستند، را معرفی خواهیم کرد.

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با میانمار و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است.

این کشور با مساحت حدود ۵۱۳ هزار کیلومتری‌اش حدود هفتاد میلیون نفر را در خود جای داده‌است.

در این شهر در تور تایلند می توانید از مراکز تفریحی متعددی مانند: گرند پالاس، بازار روی آب، مزرعه تمساح‌ها، معبد بودا و ... دیدن فرمایید و به دلیل مزرعه‌های رنگارنگ، درختان سر به فلک کشیده، فرهنگ غنی مردم هر ساله گردشگران بسیاری این شهر را به عنوان هدف قرار می‌دهند. ناگفته نماند که غذاهای لذیذ و محلی بانکوک را نیز نباید فراموش کنید چرا که طعم لذیذ آن یکی از بهترین خاطره‌ها را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

پاتایا به عنوان یکی از پر گردشگرترین شهر های تایلند به شمار می‌رود که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است و سواحل مرواریدی بسیاری را می‌توان در این شهر مشاهده کرد. تور پاتایا از جنبه‌های مختلفی برای گردشگران حائز اهمیت خواهد بود و علاوه بر جاذبه‌های تاریخی که در خود جای داده، مراسمات شبانه آن بهترین لحظات را برایتان رقم خواهد زد.

دین مردم بودائی است. دومین اقلیت مسلمانان با حدود چهار درصد از جمعیت تایلند است. بیشتر ساکنان بانکوک از مردمان ثروتمند تایلند هستند و بیشتر پولدارهای چینی در تایلند و شهر بانکوک سکنی گزیده‌اند.با توجه به نوع غذاهای تایلندی که بیشتر در غذاهایشان از ادویه و بخصوص فلفل استفاده می‌کنند و بیشتر سبد غذایی تایلندی‌ها ماهی و میگو و خرچنگ است. پیشنهاد می‌کنیم برای میل نمودن غذا در تور بانکوک رفتن به رستورانهای زنجیره بزرگ مانند کی اف سی و مک دونالد است. و برای نوشیدن آب حتماً از بطری‌های آب یکبار مصرف استفاده کنید.بیشتر تولید تایلند که برای ما ایرانیها آشکار است برنج است ولی مطمئنا شما نمی‌خواهید برنج سوغاتی بیاورید پس انتخاب بعدی شما صنایع دستی و سرامیک کاری‌های رنگی و ظروف کوچک و ادویه و روغن‌های ماساژ محلی است. سعی کنید یکسری شماره‌های تلفن مهم که اگر مشکلی داشتید را در گوشه‌ای یاداشت کنید مانند پلیس که 191 است. البته تایلند و بانکوک پلیش گردشگری دارد که شماره اش 1155 است و بطور کل پیش شماره تایلند 66+ است و پیش شماره بانکوک 02 است.

جزیره جیمز باند که در پوکت قرار گرفته است. از جاذبه های گردشگری این شهر است. صخره‌های بزرگ آهکی به طور عمودی در دریا قرار گرفته‌اند. این منطقه برای گشت زدن با قایق و کشتی رانی عالی است. و در قسمت شرقی این ساحل پر از فروشنده است،  که برای سوغاتی خریدن مناسب است.

مالزی یا به‌طور رسمی فدراسیون مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور نام دارد. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع شده است. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده و از لحاظ جغرافیائی از دو قسمت کاملاً جدا تشکیل شده است. دو بخش متمایز مالزی از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده‌اند، که هردو بخش غربی شبه جزیره مالزی و شرق مالزی، دارای منظرهٔ بسیار مشابهی از دشت‌های مرتفع ساحلی هستند که اغلب از تپه‌ها و کوهستان‌های جنگلی انبوه پوشیده شده که مرتفع‌ترین آن، کوه کینابالو به ارتفاع ۴٬۹۵۲ متر بر روی جزیرهٔ بورنئو قرار دارد.

زبان رسمی و ملی کشور مالزی در تور مالزی زبان مالایی یا باهاسا مالایو است. قانون زبان ملی در سال 1967 الفبای لاتین را جایگزین الفبای جاوی کرد، ولی استفاده از الفبای سنتی جاوی بلامانع است. انگلیسی نیز زبان دوم این کشور است و اغلب در معاملات تجاری از آن استفاده می‌شود. هم‌چنین به علت چند نژاده بودن مردمان این کشور زبان‌های چینی و هندی نیز رایج است.

شواهد موجود از زندگی مدرن در مالزی به 40 هزار سال پیش بر می‌گردد. به نظر می‌رسد که اولین ساکنان شبه جزیره مالایا سیاه پوستان بومی کوتاه قدی از منطقه آسترونزیایی بوده اند.

کوالالامپور پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می‌آید که مستقیماً زیر نظر دولت اداره می‌شود. کوالالامپور و مناطق اطراف آن به‌عنوان منطقه‌ای مستقل در دل ایالت سلانگور قرار دارند. قدمت مالزی به اواسط قرن نوزدهم میلادی می‌رسد که در آن هنگام، حاکم مالای عده‌ای را برای کار در معادن قلع به این منطقه فرستاد. پایتخت اداری و حکومتی مالزی، شهر پوتراجایا است.

به گزارش سفر باتو ، برج دوقلوی پتروناس با 452 متر ارتفاع نماد شهر کوالالامپور است. این برج‌ها شامل مراکز خرید، هتل 5 ستاره، کافه‌ها، دفاتر مهم تجاری و اقتصادی و شرکت‌های خارجی است. برج دوقلوی پتروناس توسط یک معمار آرژانتینی-آمریکایی به نام سزار پلی در سال 1991 طراحی گردیده است. این برج 88 طبقه و 78 آسانسور مجزا دارد.

اگر می‌خواهید کاری متفاوت‌تر از خرید و تماشای مناظر و دیدنی‌ها در کوالالامپور انجام دهید، حتماً به تور کرم شب‌تاب ملحق شوید. این سفر تفریحی هنگام غروب که هوا رو به خنکی می‌رود، شروع می‌شود. تور کرم شب‌تاب معمولاً شامل خوردن یک شام دریایی است. قبل از اینکه یک پیاده‌روی شبانه‌ی کوتاه یا قایق سواری برای دیدن کره‌های شب‌تاب داشته باشید، آسمان را مثل نور چراغ‌های کریسمس روشن می‌کنند.

چنانچه به دنبال مسافرتی هیجان‌انگیز و مفرح هستید، سفر به مالزی و تایلند می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار