رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گیلان؛
تابناک / احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد این شورا در ایام انتخابات مجلس گفت: ما باید منتظر ۲۱ دی و نظر هیات های نظارت باشیم تا استراتژی خودمان را مشخص کنیم.
کد خبر: ۸۰۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 25 December 2019

تابناک / احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد این شورا در ایام انتخابات مجلس گفت: ما باید منتظر ۲۱ دی و نظر هیات های نظارت باشیم تا استراتژی خودمان را مشخص کنیم.

 

جعفرزاده خیلی بیشتر از بقیه نمایندگان فراکسیون امید شعارهای اصلاح طلبان را دنبال کرد / با حسنی اختلافی ندارم / هر دوره که گذشت محدودیت‌ها بیشتر شد و مجلس در هر دوره ضعیف‌تر از دوره قبل / جعفرزاده مقابل جریان اصلاح طلبی نایستاد

 

وی با اشاره به این که حتما باید در انتخابات شرکت کرد بیان داشت: مردم نباید از صندوق رای قهر کنند، تحت هر شرایطی باید در انتخابات حضور داشته باشیم . چون تنها جایی که می توانیم اعمال نظر کنیم همین صندوق رای است.

رمضانپور ادامه داد: لیدرهای مخالف اصلاح طلبان بیشتر علاقه دارند که مشارکت کم باشد و متاسفانه تشویق می کنند که مردم مشارکت نداشته باشند و علنی نیز آن را عنوان می کنند.

این عضو اصلاح طلب شورای شهر رشت در ادامه گفت: اعتقادم این است اگر مجلسی کارامد،سالم و صالح داشته باشیم می توانیم دولتی صالح و سالم تشکیل شود.

وی با تاکید بر این که هنوز استراتژی ما در انتخابات آینده مشخص نیست بیان داشت: ما کاندیداهای خوبی داریم که امیدواریم تایید شوند. ولی یک بحثی که امروز شکل گرفته این است که دیگر کاندیدایی داشته باشیم که مختص خودمان باشد و در مجلس طرف جریان دیگر نباشد و اکنون نظر غالب همین است.

رمضانپور در پاسخ به سوالی درباره عدم پایبندی غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به فراکسیون امید بعد از انتخابات گذشته گفت: ایشان سرلیست ما بود، با این حال مواظع شخصی خودشان را دارند که من احترام می گذارم. ولی در این رابطه ما اعتراض نیز کردیم و انتقادات خودمان را بعد از بعضی اظهارنظرهای ایشان بیان کردیم. با این حال ایشان فرد اجرایی هستند و خیلی بیشتر از بقیه نمایندگان فراکسیون امید شعارهای اصلاح طلبان را دنبال کردند. البته ایشان مواضع انتخاباتی خود را اعلام کردند که می خواهند به صورت مستقل حضور داشته باشند و در ائتلافی قرار نگیرند.

وی همچنین با اشاره به سوالی در مورد اختلافش با محمدصادق حسنی دیگر نماینده رشت نیز گفت: دیگر نماینده رشت که در فراکسیون امید نیز حضور دارد در مقابل جریان اصلاح طلبی قرار نگرفت و اختلافی با او ندارم.

 

مجلس هر دوره ضعیف‌تر از دوره قبل شده است

رمضانپور نرگسی در مورد عملکرد مجلس در دوره های قبل نیز اظهار کرد از مجلس پنجم نظارت استصوابی شکل گرفت و قانونی شد که البته همان زمان داستان‎های خودش را داشت و بحث هایی نیز مطرح گردید. ما در مجلس ششم طرح لغو نظارت استصوابی را ارائه کردیم که در شورای نگهبان رد شد و با تایید دوباره ما به مجمع تشخیص رسید. متاسفانه در دوره ششم و در زمان ریاست مرحوم هاشمی در مجمع لوایح اقتصادی به نفع مجلس تایید می شد و بقیه لوایح یا رد می شد یا همانجا می ماند.

این نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار داشت: شورای نگهبان از مجلس هفتم دایره ها را برای ورود افراد به مجلس شورای اسلامی تنگ‌تر کرد و هر دوره که گذشت محدودیت‌ها بیشتر شد و که متاسفانه سبب شده تا مجلس هر دوره ضعیف‌تر از دوره قبل باشد و نمایندگان واقعی مردم پشت درب مجلس قرار بگیرند.

وی افزود: قوانین مصوب مجلس باید به تصویب شورای نگهبان برسد و اختلاف نظر مجلس با شورای نگهبان را مجمع تشخیص مصلحت نظام حل می کرد که متاسفانه در دوره ششم لوایح اقتصادی به نفع مجلس تایید می شد و بقیه لوایح یا رد می شد یا همانجا می ماند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار