مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان خبر داد:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: 17 حادثه ناشی از نصب غیراستاندارد کپسول در خودروهای شهر اصفهان طی سه ماهه سوم امسال رخ داد که منجر به 5 مورد انفجار داخل خودرو شد اما خوشبختانه تاکنون این حوادث فوتی نداشته است.
کد خبر: ۸۰۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 22 December 2019

 به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محسن گلابی با اشاره به وقوع حوادث مرتبط با انفجار در خودروهای گازسوز غیراستاندارد در شهر اصفهان، اظهار کرد: در سه ماهه سوم امسال 17 مورد حادثه ناشی از نصب و استفاده غیراستاندارد از گاز خودروها داشتیم که 12 مورد آن نشتی گاز و 5 مورد انفجار داخل خودرو را شامل می شود.

وی ادامه داد: این گونه حوادث ناشی از نصب کپسول گاز به صورت دستی در پشت خودرو است که به دلیل برخوردار نبودن از استانداردهای کارخانه و استفاده از کپسول «ال پی جی» رخ می دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این مدت به دلیل نصب غیراستاندارد کپسول گاز در خودروها، سه نفر مجروح و به مراکز درمانی شهر تحویل شده اند.

وی بیان کرد: متاسفانه در این گونه حوادث گاز ناشی از انفجار یا نشتی به داخل ریه مجروحان نفوذ کرده و سبب بروز مشکلات جدی برای مصدومان می شود.

طرح موضوع نصب کپسول های غیراستاندارد خودروها با سازمان های مرتبط

گلابی با اشاره به اینکه باید از کپسول های استاندارد و نیز مکان استاندارد برای شارژ کپسول ها استفاده شود، افزود: استفاده غیراستاندارد سبب آسیب وارد شدن به فرد و در برخی مواقع شهروندانی که هیچ نقشی در این موضوع نداشته اند می شود. به طور مثال یکی از مجروحان ما در این مورد، مسافر یک تاکسی شخصی بود که به علت بی احتیاطی راننده در استفاده از کپسول غیراستاندارد دچار حادثه شد.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش سازمان های دیگر در پیشگیری از تکرار حوادث مشابه این موارد و برخوردهای قانونی چیست، اظهار کرد: صورت جلسه های کمیته های شهر ایمن برای همه سازمان های مرتبط ارسال شده است و یکی از مباحث مطرح شده در این کمیته موضوع انفجار در خودروهای گازسوز غیراستاندارد بود که به شرکت گاز و اصناف مرتبط اطلاع رسانی شده است.

9 نفر در شهر اصفهان بر اثر گازگرفتگی فوت شدند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به برگزاری ماهانه کمیته شهر ایمن با حضور 9 سازمان و دستگاه اجرایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر مباحثی که در این کمیته مطرح و پیگیری می شود، در روزهای اخیر آتش نشانی اصفهان، ضابط قضایی شد و از این پس می تواند با کمک نیروی انتظامی نسبت به برخورد قانونی اقدام کند.

وی افزود: در همین راستا چندین مغازه شارژ غیراستاندارد کپسول گاز در شهر اصفهان پلمب شد. با توجه به اینکه برخی از این مغازه ها در مجاورت منازل مسکونی مستقر شده است، در صورت بروز انفجار جان سایر شهروندان هم به خطر می افتد.

گلابی همچنین با اشاره به اینکه آمار گازگرفتگی منجر به فوت شهر اصفهان که از آتش نشانی شهرداری اصفهان امدادخواهی شده است در سه ماه پاییزی امسال 5 مورد بوده است، گفت: در این حوادث 9 نفر فوتی داشتیم و 10 نفر هم نجات یافته اند. هرچند ممکن است آمار اورژانس در این زمینه متفاوت باشد.

50 ماموریت آتش نشانی برای نجات از گازگرفتگی

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی حدود 400 مورد بازدید ایمنی به علت درخواست شهروندان از وسایل گرمایشی منازل مسکونی، مغازه ها یا اماکن عمومی از سوی آتش نشانی انجام شده است، ادامه داد: یکی از مراکز مورد بازدید ما مدارس شهر اصفهان است که جلساتی هم با مدیران آموزش و پرورش استان در این زمینه برگزار و منتج به لزوم نصب شوفاژ در همه مدارس به جای بخاری گازی شد. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: تعداد کل ماموریت های آتش نشانی اصفهان در سه ماهه پاییز 98، 50 مورد بوده است که افراد درگیر در این حوادث نجات یافته اند.

وی با بیان اینکه به دلیل آغاز زودهنگام سرما امسال تعداد حوادث مربوط به گازگرفتگی نسبت به سال قبل بیشتر شده است، گفت: به همین دلیل هم شهروندان در نصب وسایل گرمایشی دقت کمتری به خرج دادند که باید نسبت به رعایت موارد ایمنی که از طریق سایت این سازمان و شبکه های مجازی اطلاع رسانی شده است، اقدام کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار