فرماندار اردبیل گفت: پانسیون دانش‌آموزی در اردبیل افتتاح می‌‌شود.
کد خبر: ۸۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 22 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس به عنوان نقطه تحولی عظیم در عرصه فرهنگی، تربیتی و تحصیلی هستیم که باید در یک ماه باقیمانده تلاش جدی مدیران و روسای آموزش و پرورش بر ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه برای دولت تدبیر و امید یکی از اولویت‌های اصلی مسئله فرهنگی، تربیتی و تحصیلی نسل آینده است تا در قالب آموزش‌های عمومی و فراگیر مورد دقت نظر قرار گیرد، گفت: اصلی‌ترین رکن در این زمینه جذب دانش‌آموزان آن هم برای ورود به حوزه آموزشی و تربیتی است تا در این چرخه قرار گرفته و از آسیب‌ها و بزه‌ها به دور باشند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با یادآوری اینکه قرار است به صورت استانی منابع اعتباری مناسب در اختیار نوسازی قرار گیرد تا تعمیر و زیباسازی فضاهای آموزشی در آستانه بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد، افزود: قرار شده است یک سوم اعتبارات اردبیل در این حوزه که حدود یک میلیارد تومان است به بحث تعمیرات، ‌زیباسازی و مناسب‌سازی فضای آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند.

زنجانی با بیان اینکه در گرامیداشت هفته دولت خوابگاه و پانسیون دانش‌آموزی شیخ بهایی و شیخ مفید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: برای تاسیس این خوابگاه بیش از 500 میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

این مسئول ادامه داد: پس فردا عصر آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی مرکز استان در گرامیداشت هفته دولت به انجام می‌رسد که این پروژه‌ها در مجموع به تعداد 203 مورد با سرمایه‌گذاری 185 میلیارد تومان تقدیم هموطنان خواهد شد.

فرماندار اردبیل به تکمیل دو پروژه مهم مدرسه‌سازی شامل مدرسه مرحوم علیپور و خلبان ذاکرجهان (علوم سابق) در اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: با سرعت عملیات اجرایی این پروژه‌های آموزشی در حال انجام بوده و تا مهر ماه قرار است این مجموعه‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

زنجانی تصریح کرد: در کنار تامین امکانات و تجهیزات آموزشی ما هرگز از برنامه‌های پرورشی غفلت نکرده‌ایم، چراکه رسالت نظام اسلامی را نیز رسالت تربیتی و پرورشی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه با نشاط و سرزندگی خاص باید برای نسل آینده فضای آموزشی و تربیتی مهیا شود تا حرکت‌های اساسی و زیربنایی به سرانجام برسد، افزود: ضروری است تا در مسیری حرکت کنیم که با این کارهای زیربنایی تهدیدهای حوزه جوانان به ویژه اعتیاد، فضای مجازی و برخی گسستن اعتقادات عاطفی جای خود را به هم‌افزایی بیشتر بدهد.

مجموعه سالم آموزش و پرورش در انتخابات پیشرو هستند

رئیس شورای آموزش و پرورش اردبیل گفت: ما در سال انتخابات هستیم و قطعا برگزاری انتخابات آن هم به طور میانگین هر سال یک انتخابات عزت و آبروی این نظام را افزایش داده و کشورمان را در نقطه عظمت واقعی قرار داده است.

زنجانی عنوان کرد: اصلی‌ترین عناصر در برگزاری انتخابات سالم و شایسته عناصر حاضر در سیستم آموزش و پرورش هستند که همواره به عنوان مجریان انتخابات سالم‌ترین و بی‌طرف‌ترین فضا را برای انتخابات شایسته مهیا می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: در انتخابات مجلس نیز این مجموعه با رعایت اصل بی‌طرفی و عدم مداخله له یا علیه نامزدها ورود پیدا کرده و با مراقبت بیشتر از بیت‌المال سعی خواهیم کرد تا در فضایی شایسته و سالم با مشارکت مردم انتخابات سالمی رقم بخورد.

فرماندار اردبیل وظیفه مجریان انتخابات را صیانت از آرا و ارتقای نشاط اجتماعی دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود در سال تحصیلی جدید همه متولیان دست به دست هم دهند تا سالی پر از انرژی و نشاط در عرصه تعلیم و تربیت شکل بگیرد.

زنجانی بهترین مدرسه را نزدیک‌ترین مدرسه اعلام کرد و افزود: مدیران و مربیان آموزش و پرورش باید نسبت به تغذیه دانش‌آموزان و نشاط روحی و روانی نسل آینده و ایاب و ذهاب آنها درست برنامه‌ریزی کرده و از ظرفیت مربیان حوزه پرورشی و ورزشی در اعتلای این بخش استفاده کنند.

این مسئول گفت: با توجه جدی به مسئله تغذیه دانش‌آموزان و ارزیابی تحصیلی قطعا شوک آموزشی که به ویژه در مقاطع ابتدایی مشاهد می‌شود در قالب افت تحصیلی برطرف خواهد شد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل موضوع با اهمیت سوادآموزی و ریشه‌کنی عناصر بی‌سوادی را بیان کرد و ادامه داد: ما 36 سال است که در بحث سوادآموزی توان و بضاعتمان را به نمایش گذاشتیم و قطعا در توسعه این بخش با استفاده از ظرفیت مدارس سعی جدی خواهیم داشت تا ورودی به تحصیل به صورت 100 درصدی برای افراد واجدالتعلیم انجام شده و ترک تحصیل را به همراه افت تحصیلی شاهد نباشیم.

زنجانی ضرورت جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌‌آموزان را در مناطق روستایی و عشایری یک آسیب توصیف کرد و یادآور شد: مسئولیت ما در این حوزه سنگین است و اگر دانش‌آموزی از تحصیل بازبماند و در آینده به سمت بزه و آسیب سوق داده شود قطعا گناه آن گردن ما نیز خواهد بود پس ضروری است در جذب دانش‌آموزان به ویژه در مناطق روستایی و محروم تلاش کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار