حریرچی:
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فوت ۴ بیمار در بیمارستان امام اهواز، گفت: برای رسیدگی به این موضوع، جلسات مشترکی با بازپرس ویژه و رئیس پزشکی قانونی برگزار شد و در صورت وجود هر اشکالی چه از لحاظ سیستمی و چه اجرایی، بدون شک و بدون مسامحه‌ای اقدام قانونی می‌کنیم.
کد خبر: ۸۰۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 18 December 2019

 

ایرج حریرچی در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز، (۲۷ آذر) در سالن شهدای این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه استان خوزستان پس از طرح تحول سلامت، جزو استان‌هایی بوده که در اولویت وزارت بهداشت قرار داشت، اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اهواز از نظر تعداد مراکز بهداشتی و درمانی و تعداد تخت‌های موجود در بیمارستان‌ها، روند رو به رشد خوبی داشته اما به این معنی نیست که مشکل مردم استان رفع شده است.

وی در خصوص فوت ۴ بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز افزود: بررسی‌هایی توسط هیات ۹ نفره‌ای که در اهواز حضور پیدا کردند، انجام شده است و این هیات به دستور مستقیم وزیر بهداشت حضور یافته‌اند. ابعاد این قضیه مشخص شده است و در لحظه‌ای که بارندگی شدید و صاعقه اتفاق افتاده است، یکی از فازهای برق بیمارستان قطع شده است و یکی از دستگاه‌های ذخیره برق، دچار اشکال شده بود.

حریرچی تصریح کرد: در این اتفاق متاسفانه ۴ بیمار فوت شدند که برای رسیدگی به این موضوع، جلسات مشترکی با بازپرس ویژه و رئیس پزشکی قانونی برگزار شد و در صورت وجود هر اشکالی چه از لحاظ سیستمی و چه اجرایی، بدون شک و بدون مسامحه اقدام قانونی می‌کنیم.

وی در ادامه درخصوص موضوع خودکشی در بین دانشجویان و همچنین فوت دو دانشجوی علوم پزشکی اهواز در اوایل هفته جاری، عنوان کرد: اعلام اخبار خودکشی یک پروتکل از پیش تعیین شده دارد. جزء به جزء اتفاقی که در دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتاده، هیچ ارتباطی با مسائل دانشگاهی نداشته است.

حریرچی ادامه داد: ما از نظر میزان خودکشی جزو کشورهای متوسط رو به پایین قرار داریم. بدون شک میزان بروز خودکشی در کشور صفر نیست. خودکشی موضوع غیر دانشگاهی است و از رسانه‌ها می‌خواهیم که طبق پروتکل اعلام اخبار خودکشی، عمل کنند. برخی رسانه‌های خارجی از این موضوع سوء استفاده کرده‌اند اما بدون شک مردم ما آگاه هستند و می‌دانند که موضوع خودکشی هیچ ارتباطی با موضوعات حاشیه‌ای ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار