ایسنا/کرمانشاه یک فعال حوزه گردشگری قرار نداشتن کرمانشاه در مسیر گردشگری، فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، نداشتن پروازهای خارجی و ضعف گردشگری الکترونیک را از موانع تبدیل شدن کرمانشاه به مقصدی برای حضور گردشگران خارجی دانست.
کد خبر: ۸۰۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 16 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،حمیدرضا کرمی بابیان اینکه در ایران تنها یک مسیر گردشگری کلاسیک برای گردشگران خارجی وجود دارد، اظهارکرد: این مسیر که از دهه‌های گذشته تاکنون مقصد اصلی گردشگران خارجی بوده، از تهران شروع می‌شود و تا به استان فارس ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این مسیر شهرهای کاشان، اصفهان، یزد و شیراز را داریم که همواره مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته‌‎ است.

رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری کرمانشاه بابیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری این مسیر از وضعیت مطلوبی برخوردار است، عنوان کرد: مجتمع‌های بین راهی، جاده‌های اتوبان مناسب، مراکز اقامتی با خدماتی کاملا استاندارد و وجود چندین سایت گردشگری ثبت جهانی شده همه عواملی هستند که رضایت گردشگران خارجی را از زیرساخت‌های این مسیر همراه داشته است.

وی تصریح کرد: هرچند در ایران مناطق دیدنی و جذاب دیگری در شهرهای مشهد، تبریز، ساری، کرمانشاه و ... برای جذب گردشگران خارجی داریم، اما چون مسیر گردشگری نشده‌اند، برای همین گردشگران خارجی چندانی به این شهرها نمی‌روند.

کرمی اضافه کرد: گاهگاهی هم که گردشگران خارجی به این شهرها سفر می‌کنند، سفرشان به واسطه هدف خاصی انجام می‌گیرد، مثلا برای دیدن بیستون در کرمانشاه به این استان سفر می‌کنند و یا اینکه گردشگرانی هستند که برای بار دوم به ایران سفر دارند و یک بار از جاذبه‌های مسیر کلاسیک بازدید داشته‌اند و اکنون می‌خواهند دیگر شهرها را نیز ببینند.

وی بابیان اینکه استان‌های غرب کشور جاذبه‌های زیادی برای جذب گردشگران خارجی دارند، عنوان کرد: برای جذب گردشگر خارجی در این استان‌ها باید مسیر گردشگری برای آنها تعریف کنیم.

این فعال حوزه گردشگری کرمانشاه عنوان کرد: برای اینکه یک مسیر گردشگری جدید در ایران و آن هم در منطقه غرب کشور شکل بگیرد، استانداران و مسئولین این استان‌ها باید با هم تعامل داشته باشند و برای تکمیل و تقویت زیرساخت‌هایشان ورود کنند.

وی تاکید کرد: معتقدم این مسیر می‌تواند از تهران شروع شود و با عبور از استان‌های زنجان و همدان به کرمانشاه برسد و از این استان به لرستان و خوزستان متصل شود که در این مسیر هم چندین اثر ثبت جهانی شده شامل بناهای شوش، کتیبه بیستون و گنبد سلطانیه وجود دارد.

کرمی تاکید کرد: زمانی که این زنجیره شکل بگیرد و زیرساخت‌ها تقویت شود، آن زمان باید روی بحث تبلیغات کار شود و با سفارت‌های خارجی برای جذب گردشگر و بازدید از این مناطق رایزنی انجام گیرد.

وی در ادامه به ضعف گردشگری الکترونیک در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: درحال حاضر حتی یک وب سایت در مورد گردشگری کرمانشاه وجود ندارد، پس یک گردشگر خارجی چطور پیش از سفر به ایران می‌تواند از کرمانشاه اطلاعاتی کسب کند و سفر به این استان را هم در برنامه‌های خود قرار دهد.

کرمی نداشتن زیرساخت ارتباطی بین المللی را از دیگر موانع جذب گردشگران خارجی به کرمانشاه برشمرد و گفت: زمانی در فرودگاه کرمانشاه خط ترکیش ایرلاین فعالیت می‌کرد و همین مسئله باعث می‌شد تا خواه ناخواه گردشگرانی که از طریق ترکیه می‌خواستند به ایران بیایند، وارد کرمانشاه شوند و جاذبه‌های این استان را ببینند، اما اکنون دیگر این ظرفیت را نداریم.

وی همچنین از عدم برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی مناسب در کرمانشاه به عنوان یک ضعف در جذب گردشگران خارجی یاد کرد و گفت: اگر چنین نمایشگاه‌هایی بویژه در حوزه گردشگری داشته باشیم، می‌توانیم گردشگران خوبی را جذب کنیم.

این فعال حوزه گردشگری در پاسخ به اینکه آیا مرزی بودن کرمانشاه مانعی برای افزایش آمار گردشگران خارجی آن نیست، عنوان کرد: اکثر کشورهای خارجی مانند فرانسه پیش از سفر اتباعشان به کشورهای دیگر نقشه‌ای از نقاط امن آن کشورها را در اختیار گردشگرانشان قرار می‌دهند و می‌خواهند تنها به نقاط امن سفر کنند. متاسفانه در اکثر این نقشه‌ها کرمانشاه جزو نقاط ناامن است، درحالیکه امنیت زیادی داریم و برای اینکه بتوانیم کرمانشاه را از لیست این نقاط حذف کنیم باید سفرای کشورهای اروپایی را به استان دعوت کنیم و به آنها ثابت کنیم که استانی امن هستیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار